OS X på beige g3 300
Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 17-11-02 12:53

Hejsa
Er der nogen som ved om man vil kunne kører OS X versioner højere end ver.
10.1.3 på en beige g3 300 mhz med 256 mb-ram?

MVH Niels

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-11-02 13:03

Niels Erik Karred Larsen <nielslarsen@post.tele.dk> wrote:

> Hejsa
> Er der nogen som ved om man vil kunne kører OS X versioner højere end ver.
> 10.1.3 på en beige g3 300 mhz med 256 mb-ram?

Jeg har netop set en beige G3 266 - dog med 448 MB RAM kører OS X. Om
det kører godt ved jeg ikke, men ejeren er bestemt ikke utilfreds (han
har selv installeret det).

Jeg ikke de 256 MB RAM er nok, men den kan jo nuppe 768 MB RAM, så fyld
det i og det burde køre.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jesper

Dato : 17-11-02 20:17

> [...]

> Er der nogen som ved om man vil kunne kører OS X versioner højere end ver.
> 10.1.3 på en beige g3 300 mhz med 256 mb-ram?

Du kan installere Jaguar på din grå G3 ved hjælp af XPostFacto
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com
This is a message from God: "Rebooting the universe, please log off."

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-11-02 20:54

In article <1flt6yr.9saglb1wv9hilN%spam@spam.spam.invalid>,
spam@spam.spam.invalid (Jesper) wrote:

> Du kan installere Jaguar på din grå G3 ved hjælp af XPostFacto

Det er ikke nødvendigt da den grå G3'er er direkte understøttet.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Jesper

Dato : 17-11-02 20:59

> Det er ikke nødvendigt da den grå G3'er er direkte understøttet.

Den burde være det da det kun er den første PowerBook G3 som iflg. det
der står på æsken er den eneste G3 model der ikke er understøttet, men
jeg kender alstå en som ikke kunne installere Jaguar på sin grå G3 uden
XPostFacto.

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-11-02 21:01

In article <1flt8u7.vx717py8vuhgN%spam@spam.spam.invalid>,
> [...]

> der står på æsken er den eneste G3 model der ikke er understøttet, men
> jeg kender alstå en som ikke kunne installere Jaguar på sin grå G3 uden

Var det en original CD han forsøgte med, eller havde han et eller andet
3. parts hardware i maskinen?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Jesper

Dato : 17-11-02 21:10

> Var det en original CD han forsøgte med, eller havde han et eller andet
> 3. parts hardware i maskinen?

Original CD, original hardware.

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-11-02 22:07

In article <1flt9f0.a8r17b1gqtolnN%spam@spam.spam.invalid>,
spam@spam.spam.invalid (Jesper) wrote:

> Original CD, original hardware.

Sært. Har den været ERSs?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Jesper

Dato : 17-11-02 22:45

> Sært. Har den været ERSs?

Hvad er ERSs ?

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-11-02 22:55

In article <1fltdub.247x736dpgl1N%spam@spam.spam.invalid>,
spam@spam.spam.invalid (Jesper) wrote:

> Hvad er ERSs ?

Det må du gerne tænke lidt længere over.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Jesper

Dato : 18-11-02 00:12

> Det må du gerne tænke lidt længere over.

Ved ikke hvad det er og jeg kan heller ikke finde noget fornuftigt svar
på Google.

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-11-02 01:09

In article <1flthus.wu50v61y2ae1cN%spam@spam.spam.invalid>,
spam@spam.spam.invalid (Jesper) wrote:

> Ved ikke hvad det er og jeg kan heller ikke finde noget fornuftigt svar
> på Google.

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&q=ers&btnG=Google
-s%F8gning&meta=group%3Ddk.edb.mac

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-11-02 06:41

Hej Jesper

På en måde kan du have ret.... Der _kan_ være problemer, hvis det er en
Beige G3/233DT rev.1, men ellers er det ikke nødvendig.

mvh. Erik Richard

Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 19-11-02 19:46

On 18/11/02 6:40, in article 3DD87D56.3224BE0C@mail1.stofanet.dk, "Erik
Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> Beige G3/233DT rev.1, men ellers er det ikke nødvendig.

> mvh. Erik Richard
>
> --
> K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
> E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> *Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
> *Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
> *Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hejsa
Mange tak for svarende, så blev jeg det klogere.

MVH Niels

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-11-02 21:03

Jesper <spam@spam.spam.invalid> wrote:

> Du kan installere Jaguar på din grå G3 ved hjælp af XPostFacto

Det skulle da gerne virke helt uden XPostFacto. Alle G3 maskiner er
understøttet direkte.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-11-02 06:35

Hej Jesper

Det er ikke nødvendig. Man kan bruge den alm. installer på Jaguar CDøen.
XPostFacto er primært beregnet til at installere X på maskiner, der normalt
ikke kan installers direkte på.