Murer og dræn
Fra : Pgr

Dato : 17-11-02 10:35

Vi har fået tilbud på understrygning, reparation af skorsten og lidt
småting. Tilbudet lyder på 6.500 kr. og vi har accepteret dette tilbud
overfor mureren. Men han gider åbenbart ikke komme og lave det alligevel. Vi
har rykket et par gange, og hver gang siger han, at han lige skal have
planlagt næste uges arbejde og så vil han kontakte os med en dato. Tilbudet
fik vi den 2. okt., og vi accepterede en uges tid efter. Så vi har nu ventet
i over en måned, på en murer som ikke gider dukke op. Man kan få den tanke,
at håndværkere har travlt nok, så de gider ikke komme og lave
småreparationer (hvorfor siger de det ikke bare?!?).

Derfor vil jeg høre, om nogen i gruppen kan anbefale en pålidelig, god
murer, som også rent faktisk gider komme og opfylde sin del af aftalen. Vi
bor i Århus. Skal vi meddele "vores" murer, at vi har fundet en anden til at
udføre arbejdet? Vi har jo accepteret hans tilbud, men er gevaldig trætte af
hans passitivitet.

Vi skal også have lavet dræn rundt om en del af huset. Så her har vi også
brug for anbefalinger på entreprenør/kloakmester. Vi ved ikke så meget om
det at få lavet dræn og har hørt om flere forskellige metoder. Så vi vil
være meget taknemmelige for erfaringer, anbefalinger og gode råd fra folk i
gruppen som har fået lavet dræn, ligesom vi også gerne vil have en ca. pris
pr. meter.

På forhånd tak

Mvh
Karina

Fra : Per H

Dato : 17-11-02 12:03

On Sun, 17 Nov 2002 10:35:04 +0100, "Pgr" <cfs1796c@post.cybercity.dk>
skrev:

> [...]
>udføre arbejdet? Vi har jo accepteret hans tilbud, men er gevaldig trætte af

Du skal ihvertfald oplyse din murer om forholdet.

Han kan måske så sige at han har nogle steder der lige skal være
færdig, da understrygning ikke er afhængig af vejret.

Men spørg ham om han har noget imod at i skifter murer, da i godt vil
have det færdigt.

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 17-11-02 13:40

Pgr wrote:

> [...]
> fik vi den 2. okt., og vi accepterede en uges tid efter. Så vi har nu ventet

Jeg har oplevet det samme.
De er for det første dårlige til at planlægge, og vi der ikke råber
tilstrækkeligt højt bliver sat bagest i køen.
Bla. er jeg blevet overhalet af en boligforening og borgmesteren i kommunen.
(Dette er dog ikke Farum, men alligvel.!)
Men de har vist meget travlt. Ihvertfald her i Sønderjylland-øst.

Jeg havde også problemer med at den første tømrer jeg kontaktede brugte 7 uger
om at lave et tilbud på at skifte vinduer i mit hus. Og det kom først efter 2
rykkere.

Ergo valgte jeg en anden. Men han var nu lige så sløv.
Han var her første gang d. 1/8 for at tage mål for at kunne give tilbud. 9
vinduer + en dør skulle skiftes.
De blev færdige i tirsdags.!!

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 18-11-02 03:04

Jørgen Rasmussen wrote:
> [...]
> Han var her første gang d. 1/8 for at tage mål for at kunne give
> tilbud. 9 vinduer + en dør skulle skiftes.

Det var da hurtigt ))
D.9.8.2000 bestilte vi 5 nye vinduer og et nyt hoveddørsparti. Tilbuddet
kom d.16.9.2000
, vi accepterede og tømren mente at sidst i oktober ville være et godt
bud....men
vinduerne blev sat i dagen til Lillejuleaften og døren kom først efter
adskillige rykkere - også ved personligt fremmøde på mesters kontor - i
midten af maj 2001.
For at drysse ekstra salt i såret, så var det et forkert dørparti i forhold
til aftalen, og de nåede desværre at ødelægge det gamle, inden vi opdage
fejlen.....(
Og for at fuldende billedet så gik tømren konkurs i august, inden han fik
lavet en dør som den vi havde bestilt.....så nu hænger vi på en meget
langvarig retssag.

Og hvad kan man så lære af det.?
Det kan ikke betale sig at være flink........i hvert fald ikke når det
gælder visse fynske håndværkere.

/ Søren og Anette

Fra : Michael Reiche

Dato : 17-11-02 14:29

On Sun, 17 Nov 2002 10:35:04 +0100, Pgr wrote:

> [...]
> at håndværkere har travlt nok, så de gider ikke komme og lave
> småreparationer (hvorfor siger de det ikke bare?!?).

Det er åbenbart ikke usædvanligt. Vi skulle have udbedret et problem med
en nedfalden tagsten. Vi fik fat i en murer, der efter at være blevet
rykket et par gange, kom forbi og gav et tilbud. Det blev accepteret, men
efter at have rykket ham en 4-5 gange gav vi op! Da vi havde et hul i
taget, kunne vi ikke blive ved med at vente, så istedet fik vi en
fingernem nabo til at udbedre problemet - betalt af forsikringsselskabet.

Hvis ikke de småreperationer er lønsomme nok for murerne så må de have sat
prisen for lavt, ellers har de måske samtidig gang i større projekter,
hvor de er bundet af et krav om bod hvis ikke arbejdet er færdigt til
tiden.

/Reiche

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-11-02 20:50

> Man kan få den tanke,
> at håndværkere har travlt nok, så de gider ikke komme og lave
> småreparationer (hvorfor siger de det ikke bare?!?).

Vi havde en murer, der sprang fra et projekt til 80.000. Og selv om vi har
forsøgt med både moms og børnepenge, og "orange" priser, så er det ikke til
at drive en murer til en (gentager EN) dags arbejde med en mur. Nu overvejer
jeg om det kan betale sig at stå i lære i 4 år for at lære at mure

Mvh Maria

Fra : Per H

Dato : 18-11-02 07:58

On Sun, 17 Nov 2002 20:50:13 +0100, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> skrev:

> [...]
>at drive en murer til en (gentager EN) dags arbejde med en mur. Nu overvejer

Hmm. det er lidt med forskel så, jeg kan godt finde en håndfuld
murermestre der vil arbejde, også for ½ dage.

interessen for "orange" penge er vist ikke så stor, da de jo ikke kan
bruges til andet end feriepenge, og rødvin.

Ofte er det måske sådan et man ikke har råd til at arbejde sort, for
der er mange faste udgifter der skal betales med de rigtige penge.

Nå men det var en helt anden snak. Men der er ledige murer i
nordsjælland.

og tømrer /snedker er der også i overflod af lige pt.

Bare her i Hornbæk er der 25 stk tømrermestre
det er bare alt for meget.

Mvh.
PH-BYG/Per Hansen

www.ph-byg.dk OPDATERET HJEMMESIDE