Manglen på retssikkerhed ?
Fra : Mettemusen

Dato : 17-11-02 02:14

Hejsa

Hvordan kan det være at Landsretterne altid begunstiger myndighederne og
magthaverne, og at Højesteret tit har en omvendt opfattelse og ikke har
noget imod at behandle borgeren ordentligt.

Er det en uskreven regel at Landsretterne altid først skal forsøge at
knække folk med justitsmord, eller er det dommerne der er bestilt til
opgaven af justitsministeriet som har indoktrineret og opfostret dem til de
banditter som de fleste af dem er ?

Jeg undrer mig altid over at det er muligt for sagsøgeren at få 100% ret i
højesteret, når vedkommende ellers havde fået 100% uret i Landsretten.

Vi har set det i relation til skat, pensionsager osv.

Er det fordi jura i virkeligheden handler om dommerpanelets personlige
meninger samt sympati for vedkommendet - altså rent subjektive parametre ?

Det burde jo ikke være muligt med forskellige afgørelser, hvis jura var et
ensartet regelsæt som gælder for alle ?

Nogen der kender til weblinks hvor man kan diskutere hvad vi gør ved
myndighedernes forbrydelser, justitsmord og magtmisbrug ?

Fra : sune vuorela

Dato : 17-11-02 02:21

On Sun, 17 Nov 2002 01:14:24 +0000 (UTC), Mettemusen
<mette-musen@inet.uni2.dk> wrote:

>Nogen der kender til weblinks hvor man kan diskutere hvad vi gør ved
>myndighedernes forbrydelser, justitsmord og magtmisbrug ?

prøv: news:alt.dev.null - der tror jeg du vil have succes...

--
Sune

Fra : jacob nielsen

Dato : 17-11-02 02:33

http://usenet.dk/oss/dk.videnskab.jura/#8.3

> Nogen der kender til weblinks hvor man kan diskutere hvad vi gør ved
> myndighedernes forbrydelser, justitsmord og magtmisbrug ?
Mød ligesindede på http://www.kafka.dk .

/Jacob

Fra : Peter Kaas

Dato : 17-11-02 02:58

> Hvordan kan det være at Landsretterne altid begunstiger myndighederne

<Snip og PLONK>

Mvh
Ba.jur. Peter Kaas

Fra : alexbo

Dato : 17-11-02 12:00

Mettemusen <mette-musen@inet.uni2.dk> skrev

> Det burde jo ikke være muligt med forskellige afgørelser, hvis jura var et
> ensartet regelsæt som gælder for alle ?

Hvis det ikke var muligt med forskellige afgørelser, havde vi jo ikke brug
for flere retsinstanser.

mvh
Alex Christensen