Nokia 3310 slukker i utide - SW 4.45
Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-11-02 01:41

Min lillesøster har en Nokia 3310 som er begyndt at slukke af sig selv,
selvom batteriet er ladet helt op. Den gør det oftest mens hun snakker
i den, men også når den bare ligger for sig selv.

Jeg har selv en Nokia 3310 som gav problemer med den mefølgende
software der var version 5.47 så vidt jeg husker, men med SW version
5.57 som jeg fik den opgraderet til på garantien fungerer den fint.
(Mit problem havde dog intet med slukning af telefonen at gøre)

Mit spørgsmål er om det at en Nokia 3310 slukker i utide kan skyldes
den gamle software version, eller om det nærmere er batteriet man skal
rette blikket imod.

Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende, og hvordan fik i det
repareret?

Mvh.
Flemming

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 18-11-02 11:35

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 5.57 som jeg fik den opgraderet til på garantien fungerer den fint.
> (Mit problem havde dog intet med slukning af telefonen at gøre)

Selvfølgelig vil en software opdatering hjælpe på nogle ting (4.45 er en
gammel sag) men jeg tror altså det er batteriet og/eller nogle connectorer
til samme det er galt med. Jeg har prøvet at opdatere en 3310 med
tilsvarende problem, netop at den gik ud under samtale og det hjalp
ihvertfald ikke på lige præcis det problem

Mvh
Steen

Fra : Kristian Witt

Dato : 18-11-02 12:45

Jeg har også samme problem med min 3310. Den har det fint nok når man
skriver beskeder og når den bare ligger, men så nart man taler i den går den
ud. Det sker oftest et par dage efter den er blevet opladet. I starten lige
efter opladningen er det ikke så slemt. Kan man reparere det eller er det en
fordel bare at kyle den og anskaffe sig en ny?

Fra : Flemming Joensson

Dato : 20-11-02 22:47

"Steen Holm Pedersen" <shp@_works_at_dsidata.dk> wrote in

> [...]
> opdatere en 3310 med tilsvarende problem, netop at den gik ud
> under samtale og det hjalp ihvertfald ikke på lige præcis det

Hej Steen,
jeg har fået hende til at teste med batteriet fra en anden telefon, og
den slukker stadig. Så enten er det softwaren, connectorerne, eller
også selve strømstyringen på printet.
Jeg låner hendes telefon på fredag og får opgraderet softwaren, hvis
ikke det hjælper må jeg se om det er nogle connectorer bagefter.

Har selv planer om at udnytte Experts tilbud i denne uge på en R600, så
om ikke andet kan jeg give hende min og så forsøge at fikse hendes og
sælge den efterfølgende.

Mvh.
Flemming

Fra : Tim Andersen

Dato : 22-11-02 22:33

heh jeg ved helt sikkert hva der er galt, det er et helt normlat problem med
de 3310 og det vil ikke hjælpe med en ny software, for det er et hw problem
i 13 Mhz. Har selv lavet mange af dem

Fra : Flemming Joensson

Dato : 23-11-02 00:54

"Tim Andersen" <tyty@andersen.tdcadsl.dk> wrote in

> heh jeg ved helt sikkert hva der er galt, det er et helt normlat
> problem med de 3310 og det vil ikke hjælpe med en ny software, for
> det er et hw problem i 13 Mhz. Har selv lavet mange af dem

Hvordan laver du dem?
Er det noget man selv kan gøre, eller skal de på "rigtigt" værksted og
have udskiftet hardware eller er det noget du kan ordne?

Fortæl fortæl.
Du må gerne sende mig en mail med pris osv. ("fjerndette." skal fjernes
fra adressen for at den virker.)

Mvh
Flemming