argumenter i osx?
Fra : Anne Green

Dato : 17-11-02 01:34

Hej.

Hvordan pokker får man smidt argumenter på sine programmer i osX?

Mit nærværende problem er mozilla, som min kæreste bruger til news
udelukkende. Så ville jeg jo gerne være i stand til at starte mozilla
med argument -mail (eller også er det -news, men det er ligemeget).
Hvordan gør jeg? Jeg er lidt grøn her. Jeg har lavet diverse
mini-scripts der udfører noget så avanceret som Mozilla.app -mail, men
hvordan pokker jeg så får dette script startet ved at trykke på det aner
jeg ikke.

Jeg selv ville bare bruge shell'en, men det er hun nok ikke helt
tilfreds med.

Mvh,

-Kenneth Straarup.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-11-02 08:21

In article <ar6o2o$mfp$1@sunsite.dk>, Anne Green wrote:
> [...]
> mini-scripts der udfører noget så avanceret som Mozilla.app -mail, men
> hvordan pokker jeg så får dette script startet ved at trykke på det aner

Du navngiver det så det slutter på .sh
og sørger for at første linie er
#!/bin/sh

Fra : Anne Green

Dato : 17-11-02 15:38

Povl H. Pedersen wrote:

> Du navngiver det så det slutter på .sh
> og sørger for at første linie er
> #!/bin/sh

Okay. Det skal nok virke. Det kan jeg ikke teste lige nu, da jeg netop
har opdaget at jeg i går har lavet noget lidt grum skade ved det hele,
da jeg forsøgte at kalde mit script for .app for at få det startet og
valgte at starte det med mozilla. Kan I gaette hvad jeg ikke kan nu? :)
Starte andre programmer end mozilla, uanset hvad program jeg trykker på.
Det er en anelse frustrerende, da jeg ikke engang kan komme ud i min
shell (da den også starter mozilla). Hjælp!

Mvh,

-Kenneth Straarup

Fra : Per Rønne

Dato : 17-11-02 09:08

Anne Green <anne@qeep.dk> wrote:

> Hvordan pokker får man smidt argumenter på sine programmer i osX?

På den sædvanlige måde.

Som i:

Last login: Sun Nov 17 08:54:18 on console
Welcome to Darwin!
[G4] per% ls -al Po*
total 6144
drwxrwxr-x 11 per admin 374 Oct 20 09:05 .
drwxr-xr-x 27 per staff 918 Nov 13 05:54 ..
-rwxrwxr-x 1 per admin 6148 Jul 18 10:42 .DS_Store
-rwxrwxr-x 1 per admin 241664 Aug 21 20:45 .FBCIndex
drwxrwxr-x 3 per admin 102 Oct 20 09:05 .FBCLockFolder
-rwxrwxr-x 1 per admin 479475 Apr 21 2001 admin.pdf
-rwxrwxr-x 1 per admin 222188 Apr 21 2001 developer.pdf
-rwxrwxr-x 1 per admin 840888 Apr 21 2001 programmer.pdf
-rwxrwxr-x 1 per admin 623679 Apr 21 2001 reference.pdf
-rwxrwxr-x 1 per admin 186946 Apr 21 2001 tutorial.pdf
-rwxrwxr-x 1 per admin 526426 Apr 21 2001 user.pdf
[G4] per%
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.