Hvad kalder man sådan en type ovnret?!!!!
Fra : Mads Th. Pedersen

Dato : 16-11-02 21:38

....hvor man lægger grillede aubergineskiver i lag med tomat og lidt ost og
derefter smækker det hele i ovnen i en tyve minutters tid? Der skal ikke så
meget ost ved at jeg vil kalde det gratin - men hvad dælen skal man så kalde
det?

Mvh Mads

Fra : Jette Mogensen

Dato : 17-11-02 10:02

"Mads Th. Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> derefter smækker det hele i ovnen i en tyve minutters tid? Der skal ikke

> meget ost ved at jeg vil kalde det gratin - men hvad dælen skal man så

Auberginefad med + ostens type f.eks Auberginefad med mozzarella

mvh Jette

Fra : Bettina Madsen

Dato : 17-11-02 17:07

....hvor man lægger grillede aubergineskiver i lag med tomat og lidt ost og
> så
> kalde

Parmigiana
(Auberginer lagt lagvis med tomatsauce om mozzerella/parmasanost)

Bettina

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 24-11-02 14:03

"Bettina Madsen" <bettina@cyberdude.dk> skrev i en meddelelse
> ...hvor man lægger grillede aubergineskiver i lag med tomat og lidt ost og
>
> Parmigiana
> (Auberginer lagt lagvis med tomatsauce om mozzerella/parmasanost)

Okay, nu fik jeg så lavet det...og det smagte så sindssygt godt, at jeg er
nødt til at viderebringe...om ikke opskriften, så i hvertfald en
vejledning - jeg skrev selvfølgelig ikke mængderne op

Et par auberginer skæres i ca. 2mm tykke skiver på langs (de skal ikke
skrælles!!!!). De lægges lagvis i et fad med rigeligt (og jeg mener
_rigeligt_) salt mellem skiverne (saltet trækker væden ud). Efter en halv
times tid eller sårn skylles skiverne helt fri for salt og duppes tørre.
Olivenolie, krydderier, salt og balsamicoeddike piskes sammen og
aubergineskiverne trækkes gennem marinaden. Herefter lægges de tilbage i
fadet hvor de lige skal have lov til at ligge en halv times tid eller
sår'n....den halve time kan passende bruges til at tilberede en god
tomatsovs - gerne med godt med hvidløg + lidt peberfrugt.

Steg auberginerne for fuld gadaffi på en pande (det oser og ryger og
sprutter, så har man mulighed for at gøre det udendørs er det slet ikke så
tosset en idé at gøre det dér) i et minut eller to på hver side (de skal
selvfølgelig ikke nå at blive sorte).

Læg de stegte aubergineskiver i lag med tomatsauce og revet ost, slut af med
tomatsauce + et drys partisanost, dæk med staniol, høvl det i en 180-200
grader (kommer ikke så nøje an hvis tomatsaucen stadigvæk er varm) varm ovn
i en 20-30 minutter og server det f.eks til lammefarseret kalkunbryst med
vilde ris, tatchi...taktik....attatchi...fuck det, der der drænede youghurt
med hvidløg og agurk, og noget godt brød til. Så er der dæleme dømt kræs!!!!

God fornøjelse

Mvh Mads

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 25-11-02 07:27

"Mads Thorning Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> skrev endvidere:

> lammefarseret kalkunbryst med vilde ris, tatchi...taktik....attatchi...fuck det,
> der der drænede youghurt med hvidløg og agurk..

Tzarziki !! (yoghurt-agurkesauce)

--
Mvh.
Peter W. Bosse