brun sæbe
Fra : Annette Kristensen

Dato : 16-11-02 21:48

ved forsøg på at fjerne gammel maling kom der brun sæbe ned på det
ubehandlede fyrtræsgulv. Det er trængt ned i gulvet og det er brunt. Nogen
ideer her til hvordan jeg får det væk ?

mvh.
Annette

Fra : John Vedsegaard

Dato : 17-11-02 22:01

Umiddelbart vil jeg sige oxalsyre, ihvertfald hvis gulvet er lavet af
egetræ.
Pas på, det affarve træet temmeligt meget.
Fås bl.a. hos matas, hvor der også står brugsanvisning på dåsen...

mvh.
John Vedsegaard

p.s. er det virkelig din email addresse dum@dum.dk?..

Fra : Mari

Dato : 21-11-02 22:50

"Annette Kristensen" <dum@dum.dk> skrev i en meddelelse
> ved forsøg på at fjerne gammel maling kom der brun sæbe ned på det
> ubehandlede fyrtræsgulv. Det er trængt ned i gulvet og det er brunt. Nogen
> ideer her til hvordan jeg får det væk ?

Hvis det er Krystal-sæbe, dvs. den faste brune sæbe - så forvinder
det af sig selv......... det absorberes

Mari