Programmer lukker linie for linie
Fra : Kim Schroeder

Dato : 16-11-02 22:47

Prøvede i Windowsgruppen uden held, så forsøger her:

En bekendt af mig har følgende problem:
Når et program lukkes - lukker det ikke ned med det
samme. Programvinduet fjernes langsomt linie for linie.
Hvad er der mon galt? Maskinen har tidligere kørt
upåklageligt, og der er ikke installeret nye programmer.

Maskinen kører Win 98.
AMD-K6, 96Mb RAM, S3 Virge GX2, Eizo skærm T761.

Kim

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-11-02 00:59

Kim Schroeder wrote:
> Når et program lukkes - lukker det ikke ned med det
> samme. Programvinduet fjernes langsomt linie for linie.
> Hvad er der mon galt? Maskinen har tidligere kørt
> upåklageligt, og der er ikke installeret nye programmer.

Det lyder som om der er for lidt plads på harddisken til swapfilen.

mvh
Henning

Fra : Bernhard Ege

Dato : 17-11-02 11:29

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@oncable.dk> wrote in message

> Det lyder som om der er for lidt plads på harddisken til swapfilen.

For mig lyder det ´som om der ikke er plads nok i hukommelsen til alle
de programmer der køres og derfor er nogle lagt ud i swapfilen. Når et
program så lukkes, skal programmes hentes tilbage fra swapfilen og det
er sløvt.

Hvis den har kørt upåklageligt, så er der installeret et program som
bruger meget hukommelse og dermed tvinger de andre programmer (og
windows) ud på swapfilen.

Du må prøve at tænke tilbage og se hvad det er som er ændret i
opsætningen.

mvh Bernhard

Fra : Kim Schroeder

Dato : 29-11-02 20:34

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@oncable.dk> skrev i en meddelelse news:3dd6dbaa$0$131$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det lyder som om der er for lidt plads på harddisken til swapfilen.

Disken er på 6 GB og der er 4 GB ledig plads.