SpinEdit
Fra : PA

Dato : 16-11-02 16:41

Jeg har brug for at min SpinEdit starter med 00 og kører videre med 01,02,03
osv.
Men den fjerne altid nullet. Hvordan for man den til at sætte nul foran
indtil den når 10 ?
--
PA

Fra : TheHawk

Dato : 17-11-02 01:14

Hejsa PA

> [...]
01,02,03
> osv.
> Men den fjerne altid nullet. Hvordan for man den til at sætte nul foran

En mulighed er at bruge komponentes OnChange eventen og Text property til
at ændre resultatet til det ønskede. F.eks:

procedure TForm1.SpinEdit1Change(Sender: TObject);
begin
if (SpinEdit1.Value > -1) and (SpinEdit1.Value < 10) then
SpinEdit1.Text := '0' + IntToStr(SpinEdit1.Value);
end;

Hvis du ønsker at startet med et '00' kalder du event handleren fx i din
Form OnActivate:

SpinEdit1Change(nil);

Jeg tror ikke der findes en mere elegant løsning men skal lade det være
usagt

-Carsten Sonne Larsen
thehawk@thehawk.dk

Fra : PA

Dato : 17-11-02 06:04

"TheHawk" <thehawk@thehawk.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> Jeg tror ikke der findes en mere elegant løsning men skal lade det være
> usagt

Elegant eller ej - det virker! Tak for hjælpen.
--
PA