Salg af Lejlighed
Fra : Tonni Schmücker

Dato : 16-11-02 18:25

Hej NG

Jeg ved ikke om dette er den rette NG ellers må i meget gerne henvise mig
til den korrekte, og selvfølgelig undskylder jeg dette forkerte indslag.

Mit spørgsmål handler om min svigerfar der er flygning fra bosnien, og har
boet her i landet i nu 10 år. i sin tid da de flygtede fra bosnien måtte han
og familien forlade alle deres ejendele om lejlighed i bosnien uden nogen
form for kompensation for disse ting. Nu 10 år efter, har han igennem sin
søster der stadig bor i Bosnien, formået at generhverve sig sin lejlighed,
der nu igen er registreret i hans navn. han vil nu gerne sælge denne
lejlighed, da han for et års tid siden er blevet dansk statsborger, og har
danske/bosniske børnebørn her i landet og dermed ikke har nogle intentioner
om at flytte tilbage til Bosnien. Spørgsmålet er om han uden videre kan
sælge denne lejlighed og få sat pengene ind på hans danske konto, og i
øvrigt hvordan han skal forholde sig til skattelovgivningen ved salg af hans
lejlighed?

på forhånd tak

Tonni Schmücker

Fra : enn

Dato : 16-11-02 18:49

Han skal beskattes af lejligheden mens han har den og formentligt også ved
salg - ring til din skatteforvaltning og sæt dem ind i sagen - de kan hjælpe
dig.

Fra : Knud Thomsen

Dato : 16-11-02 19:00

Der er reelt 2 aspekter i dit spørgsmål.

Det første er salg af lejlighed:
Hvorvidt lejligheden kan sælges og inden hvilke betingelser afhænger af
spillereglerne i Bosnien, da jeg går ud fra lejligheden er der. Den sag er
den danske lovgivning helt uvedkommende.

Det andet spørgsmål er indførsel af formue til Danmark:
Her er der jo et par spørgsmål, som skal rejses før det er muligt at
forholde sig til.
Hvor stort forventes beløbet at være ?
Hvad laver han af nu ? Bistandshjælp vil ikke være særlig smart i denne
sammenhæng !

Venlig hilsen
Knud

Fra : Tonni Schmücker

Dato : 16-11-02 18:58

"Knud Thomsen" <Knud@thomsen.dk> wrote in message

> Det andet spørgsmål er indførsel af formue til Danmark:
> Her er der jo et par spørgsmål, som skal rejses før det er muligt at
> forholde sig til.
> Hvor stort forventes beløbet at være ?

Lejligheden forventes at kunne sælges for omkring 200.000 danske kroner

> Hvad laver han af nu ? Bistandshjælp vil ikke være særlig smart i denne
> sammenhæng !

Han modtager intet fra det offentlige idet hans kone tjener rigeligt i
hendes erhverv

> Venlig hilsen
> Knud

Venlig hilsen Tonni

Fra : Knud Thomsen

Dato : 17-11-02 18:18

> Han modtager intet fra det offentlige idet hans kone tjener rigeligt i
> hendes erhverv

Såfremt der ikke er nogen offentlige overførselsindkomster at modregne i og
der heller ikke er anden gæld, som kommer foran, kan jeg ikke se noget til
hinder for at få dette efter danske forhold ringe beløb overført til en
konto i et dansk pengeinstitut.
Umiddelbart kan jeg heller ikke se, at skattevæsen etc. skulle interessere
sig for dette forhold.

I Bosnien kan der evt. være regler for at sådanne beløb ikke må udføres
eller lignende, men det må undersøges on location.

Venlig hilsen
Knud