Password (begynder problemer)
Fra : Henrik Cichosz

Dato : 16-11-02 17:56

hej jeg har en textbox hvor man kan skrive et password så har jeg et modul
med kode og en knap på formen der starter det hele men jeg kan ikke få det
til at virke kan nogen give et hint til hvordan jeg får det til at virke

jeg har prøvet med denne kode i mit modul
Private Sub pass()
Dim svar
svar = Text1
If svar = "test" Then
MsgBox prompt:="Velkommen"
Else
MsgBox prompt:="Forkert Svar"
End If

End Sub
mvh Henrik C

---

Fra : Jay Jay

Dato : 17-11-02 00:07

Hej...

i linie 3 skriver du svar = text1

der burde nok stå

svar = text1.text

prøv det...

Med venlig hilsen JJ

Fra : Henrik Cichosz

Dato : 17-11-02 07:56

"Jay Jay" <c_j@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej...
>
> i linie 3 skriver du svar = text1
>
> der burde nok stå
>
> svar = text1.text
>
> prøv det...
Hej og tak nu virker det 50% jeg får MsgBox med forkert svar hver gang hvor
er fejlen jeg kan ikke se den det er helt sikkert en lille ting men hvad ??
dine kode er her

Private Sub Command1_Click()
pass
End Sub

koden i modulet

Sub pass()
Dim svar
svar = "Text1.Text"
If svar = "test" Then
MsgBox prompt:="Velkommen"
Else
MsgBox prompt:="Forkert Svar"
End If
End Sub

mvh Henrik C

---

Fra : preben nielsen

Dato : 17-11-02 09:37

> Private Sub Command1_Click()
> pass
> End Sub
>
> koden i modulet
>
> Sub pass()
> Dim svar
> svar = "Text1.Text"

svar = Text1.Text

Lær at bruge debuggeren ! Så kan du gå gennem programmet linie for
linie og se værdien af alle variable og dermed finde fejlen. Du
ville have set, at "svar" ikke indeholdt det du havde indtastet.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk