Hvidkål/gulerødder/hakket okesekød/ovn
Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 16-11-02 17:43

Jeg havde engang en suveræn opskrift. Men den er væk og hukommelsen
vist ligeså.

Det var noget med snittet hvidkål, gulreødder, hakket oksekød m.m.?
overhældt med lidt fløde og? Herligheden blev tilbredt i et ildfast
fad i ovnen.

Jeg håber, det får en klokke til at ringe hos en hjælpsom sjæl, for
det smagte himmelsk på en våd efterårsdag - og jeg savner den
opskrift!

Hjerteligst
Dorte

Fra : Mads Th. Pedersen

Dato : 16-11-02 23:02

"Dorte R.M. Hansen" <dot.ringholm@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg håber, det får en klokke til at ringe hos en hjælpsom sjæl, for
> det smagte himmelsk på en våd efterårsdag - og jeg savner den

Kender ikke lige en specifik opskrift, men kan det være noget i stil med at
brune paprika + kød + et løg i tern i en stor gryde, hælde hvidkål +
snittede gulerødder i, lade det simre lidt, hælde en dåse flåede tomater, et
par laurbærblade + en sjat vin + en bouillonterning + en god sjat vand +
salt/peber ved, lade det småsnurre et kvarters tid (eller hvor lang tid der
nu skal til for at kål og gulerødder bliver næsten møre), hælde det i et
ildfast fad, drøne lidt fløde over og smide det i ovnen i en halv times tid
ved 200 grader?

Mvh Mads

Fra : rasmus carlsen

Dato : 19-11-02 09:53

> [...]
> nu skal til for at kål og gulerødder bliver næsten møre), hælde det i et
> ildfast fad, drøne lidt fløde over og smide det i ovnen i en halv times

- og hvis du så tilsætter noiget hakket oksekød har du en fremragende spise!

prøv evt. at lave den "tør" - det vil sige med meget lidt væde/flåede
tomater/fløde og den slags. Og jeg plejer bare at lave det i en stor pande
.... men jeg vil da prøve ovnen en dag ved lejlighed

ras

Fra : Mads Th. Pedersen

Dato : 19-11-02 19:37

"rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> - og hvis du så tilsætter noiget hakket oksekød har du en fremragende
spise!

Øøøh...nåhja....syntes nok der manglede et eller andet

Mvh Mads

Fra : Hans Martin Hansen

Dato : 19-11-02 20:24

"Mads Th. Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> skrev i en meddelelse

> "rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> spise!
>

> Øøøh...nåhja....syntes nok der manglede et eller andet
>
> Mvh Mads

Nej, giv nu ikke så let op, nedenstående er fra din første post i tråden:
Hilsen fra Hans