Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
IBM Microdrive 1GB...ulemper???
Fra : Michaelbs

Dato : 16-11-02 17:24

Er der nogen ulemper ved at bruge IBM Microdrive fremfor store CFcards?? Jeg
tænker på om det påvirker opstartiden negativt eller andet.. og jeg tænker
på om det er stabilt og kan holde, eftersom der er mekaniske, bevægelige
dele i forhold til CFcards...
Jeg ville gerne høre brugere af Microdrives erfaringer...plusser og minusser
ved systemet, inden jeg selv vælger.
På forhånd tak
mvh Michael

Fra : Arne

Dato : 16-11-02 18:11

Mener de bruger en del mere strøm - dvs at batteri levetiden går ret meget
ned - men det afhænger slf af brug osv
er man prof fotograf med extern batteripakke - så er det ligemeget og så
løber man jo ikke tør for plads med sådan en fætter
i kameraet

Eivind

Fra : Jan B. Andersen

Dato : 17-11-02 09:29

Hej Michael

Jeg har brugt IBM microdrive i snart 1 år i "marken" uden nogen som
helst problemer. Det har været udsat for lidt af hvert - men lever
fortsat helt upåklageligt. Det ekstra strømforbrug har været indenfor
det acceptable - friske batterier hjælper meget.

Jan

Fra : Brian Oestergaard

Dato : 16-11-02 19:42

"Michaelbs" <michaelschou@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dele i forhold til CFcards...
> Jeg ville gerne høre brugere af Microdrives erfaringer...plusser og

Jeg har netop fået et 1Gb. Microdrive til mit Canon D30, og der virker
forrygende.

Batterilevetiden bliver en smule kortere med Microdriven end med et CF-kort,
og hvis du kigger i de tekniske data på IBM´s side så kan man også se at den
faktisk trækker en del strøm når den kører.

Jeg har tidligere brugt CF-kort af forskellig kvalitet og hastighed, og her
må jeg sige at Microdriven er hurtig i sammenligning... i hvert fald i
D30éren, hvordan den opbleves i andre kameraer ved jeg ikke.

Om holdbarheden kan jeg kun sige at jeg har hørt at Microdriven har et lidt
dårligt rygte, de skulle være lidt mere sårbare. Men jeg har en bekendt som
har en af de første 1Gb. og den kører stadig uden problemer. Og den er i
hvert fald blevet brugt rigtig meget.

Brian Østergård

Fra : Tom K.

Dato : 18-11-02 17:45

Jeg kører 1GB MicroDrive i mit Nikon D100, og jeg er meget meget imponeret
over batteri levetiden.
Jeg var lidt nervøs over et evt. større strømforbrug i starten, men det er
absolut INTET problem (ved D100)

Vedr. pålidelighed har jeg også hørt div. rygter.... men efter at selve NASA
(Den Amerikanske Rumfarts Organisation) er begyndt at bruge IBM's 1GB MD på
flere missioner til ISS (International Space Station), må jeg sku' ærligt
indrømme at det ikke bekymre mig specielt meget længere
Hvis IBM's MD kort er gode nok til NASA er de det sikkert også til de fleste
af os her nede på jorden.

Link til News letter fra IBM vedr. MicroDrive in Space
http://www-916.ibm.com/press/prnews.nsf/jan/60629FDAAF336D6B85256A3E004ED6BB

-Tom-

Fra : max

Dato : 18-11-02 19:40

> [...]
> af os her nede på jorden.
>

> Link til News letter fra IBM vedr. MicroDrive in Space

LOL - stik den folkens... Nå pyt når bare den osse fungerer
her på jorden og det er der heldigvis tegn på den gør..
puha..max

Fra : Klaus Madsen

Dato : 18-11-02 21:08

> [...]
> over batteri levetiden.
> Jeg var lidt nervøs over et evt. større strømforbrug i starten, men det er

Er du forøvrigt glad/tilfreds med dit D100 ???

Hvilke objektiver bruger du ??

Mvh. Klaus

Fra : Tom K.

Dato : 18-11-02 22:25

> Er du forøvrigt glad/tilfreds med dit D100 ???
>
> Hvilke objektiver bruger du ??
>
> Mvh. Klaus

Ja, jeg er ret glad for min D100...og mit "space-age" MicroDrive. Der findes
en hel del tests på nettet, som jeg kan anbefale.

I fototasken har jeg flg. objektiver:

Nikon 18-35mm f/3,5-4,5
Nikon 24-85mm f/3,5-4,5 AF-S
Sigma 105mm f/2,8 macro

Og på ønskeseddelen står:

Nikon 80-400mm VR, eller

Sigma 80-400 OS

-Tom-

Fra : Mikael

Dato : 17-11-02 16:23

Jeg har i ca. 1½ år brugt en 340 MB, den har været udsat for lidt af hvert,
ingen problemer her. Jeg har heller ikke haft nogle problemer med
batterilevetid (Canon G1 som har et stort batteri). Jeg har lige fået en 1
GB til mit Minolta 7i, det kører perfekt. Kan ikke sige noget om det
påvirker batterilevetiden væsentligt i Minolta'en, da den er lidt af en
strømtyv i forvejen

Mikael

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 03-12-02 17:53

Jeg bruger en 1 GB til mit Nikon D100 og er rigtig glad for det.

Jeg synes ikke det virker langsomt.

Batterilevetiden er til ca. 350 billeder, hvilket jeg synes er fint. Jeg ved dog
ikke hvor mange billeder, jeg ville kunne tage med andre typer kort.

Mht stabilitet så har jeg været ude for at tabe nogle uvigtige billeder - men
fandt ud af at det kunne henføres til forkert formattering. Siden jeg
formatterede kortet med pc'en har der ikke været noget. Kameraet formatterede
med FAT12 filsystemet, mens pc'en brugte FAT16. Det skulle være forklaringen er
jeg blevet fortalt.
Jeg har taget ca. 2200 billeder med kortet.

Mekanisk er kortene ikke helt så rubuste som flash ram (iflg.
specifikationerne), da de jo indeholder bevægelige dele. Men det har ikke
betydning, hvis du ikke ligefrem skal kaste rundt med kortet.

Flemming Thor Hansen
Fjern "no_spam " fra e-mail adressen ved e-mail svar