LaCie monitor
Fra : Kell Christensen

Dato : 16-11-02 14:55

På min G4 er tilsluttet en LaCie 19" - CDP420.

Den starter altid i 640x480 60hz, når kontrolpaneler indlæses skifter
den så til min indstilling: 1024x768 85hz. OK

Men ved opstart uden udvidelser forbliver den i den grove kæmpeopløsning
og iconer på skrivebordet flyttes rundt.

Kan man stille default opløsning på LaCie'en og hvon'.
Har prøvet deres site uden held (dræberside).
mvh kell

Fra : Tom

Dato : 16-11-02 17:01

De gamle ( før 9.x ) startede I computerens "arbejdsopløsning"..
Efter sys 9.x ser det ud til at Apple vil noget andet !?
Tom

PS
Kan hænge sammen med de mange forskellige OEM grafikkort som Apple har
puttet I deres nyere maskiner, det kan være at de "kræver" at starte I lav
opløsning ( ligesom de gør på en PC !?)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-11-02 17:23

Hej Kell

Kell Christensen wrote:

> På min G4 er tilsluttet en LaCie 19" - CDP420.
>
> Den starter altid i 640x480 60hz, når kontrolpaneler indlæses skifter
> den så til min indstilling: 1024x768 85hz. OK

Det er fuldstændig korrekt, det den gør, da du formentlig kun har lavet en
ændring af skærmopløsningen i kontrolpanelet.

> Men ved opstart uden udvidelser forbliver den i den grove kæmpeopløsning
> og iconer på skrivebordet flyttes rundt.

Det skal den også gøre, da alle skærme er fra fabrikkernes side sat til
laveste opl..

> Kan man stille default opløsning på LaCie'en og hvon'.
> Har prøvet deres site uden held (dræberside).

Ja, LaCies hjemmeside er dræbende laaaangsom....

Det, du skal gøre, er, at du åbner kontrlp. Skærm og laver en kalibrering
af skærmen ved at følge de forskellige trin. Du vælger først opløsningen,
og klikker så på den højre knap og afkrydswer 'Avanceret' og fortsætter så
med kalibreringen, og når du kommer til 'Opret profil' giver du den fx.
navnet "19" LaCie Standard", - så vil den altid starte med den profil,
fordi det er den _valgte_ profil, - ellers starter den kun op i en standard
VGA opsætning.

mvh. Erik richard

Fra : Kell Christensen

Dato : 16-11-02 20:39

> [...]
> fordi det er den _valgte_ profil, - ellers starter den kun op i en standard

Tak for tippet, ændrer desværre ikke ved tingenes tilstand.
Jeg vil gerne have den i 1024 helt fra start, så jeg formoder det skal
ændres i skærmen.
Og dog - jeg fik lige smidt indstillinger ud - nu hjalp det.

Voffor er der egentlig 2 indstillinger? (9.2.2)
a) skærm-indstillinger samt
b) skærmindstillinger - som gemmer sig i en mappe "Skærmindstillinger"

kell

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-11-02 03:50

Hej Kell

Det har også undret mig meget med både en alm. skærm indst. fil og en mappe. Den
eneste logiske forklaring er, at selve 'Skærm Indstilliinger' filen er en
standard fil, mens det, der ligger i mappen er de brugerindstillinger, som man
laver... - men om det er rigtig, hm... véd det faktisk ikke...

Kell Christensen wrote:

> Voffor er der egentlig 2 indstillinger? (9.2.2)
> a) skærm-indstillinger samt
> b) skærmindstillinger - som gemmer sig i en mappe "Skærmindstillinger"

mvh. Erik Richard