Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HP Photosmart720 i bilka, er det noget vær~
Fra : Lars H

Dato : 16-11-02 13:49

Som nævnt i subject vil jeg gerne høre lidt meninger om dette kamera. Både
almindelige brugere og de benhårde analytikkere der altid er i disse
grupper...

Specs:
3,3 Megapixels
3x optisk og 4x digitalt zoom
3,8cm LCD-farveskærm
video- og lydklip ( ikke så relevant for mig)
16Mb intern hukommelse
Udvidelsesslots til SD-kort

Link til HP's hjemmeside om kameraet
http://h30015.www3.hp.com/products/detail.php?high_level_category_id=3&categ
ory_id=3&sub_category_id=da4c9ec790569f695fcf48fa2fc8fac0&prodnum=Q2164A

Pris: 2899,-

Jeg er førstegangskøber og har aldrig haft et kamera, men nu skal det være.
Jeg har af samme grund ikke noget grundlag for at sammenligne det med
tidligere modeller, hvorfor jeg måske er nemmere at gøre tilfreds,
måske..
Lidt feedback på det her kamera ville jeg blive meget glad for, hvis det
viser at være noget bras skal i være velkommen til at komme med alternativer
til dette her, gerne i cirka samme prisleje.

Det jeg skal bruge kamraet til er til at tage almindelige billeder af min
familie og dagligdag. Nogle af disse billeder vil jeg gerne kunne fremkalde
til almindelig albumstørrelse-billeder.
Derudover vil jeg selvfølgelig også gerne kunne bruge til at tage lidt
naturbilleder hvis jeg skulle på ferie.

Lige et sidste spørgsmål; hvor mange billeder kan man tage med 16Mb i en
kvalitet der kan laves til ordentlige album-billeder(ved ikke hvad i kalder
dem)????

Venlig Hilsen
Lars Haagen

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 16-11-02 20:50

> [...]
> ory_id=3&sub_category_id=da4c9ec790569f695fcf48fa2fc8fac0&prodnum=Q2164A

Jeg kender ikke noget til kameraet, men Bilkas pris er ikke noget særligt.
Billigste pris iflg. www.edbpriser.dk er DKK 2.473 incl. fragt, så der er
lige 15% yderligere rabat der.

Check evt. review på Steves digi-sider
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/hp720.html.

Henrik

Fra : Lars H

Dato : 18-11-02 14:26

> Jeg kender ikke noget til kameraet, men Bilkas pris er ikke noget særligt.
> [...]

Tak for linket...... spændene læsning.

Har ledt efter en side med nogle gode anmeldelser af kameraer. Den virker
ganske god den side.....

Venlig Hilsen
Lars

Fra : Lars

Dato : 18-11-02 14:33

"Lars H" <asd@c.dk> wrote in message
> [...]
>
> Lige et sidste spørgsmål; hvor mange billeder kan man tage med 16Mb i en
> kvalitet der kan laves til ordentlige album-billeder(ved ikke hvad i

Bilka er som regel 40-50 % for dyre set i forhold til hvad man kan få
foroudstyr til!!

Og hville du købe en brugt bil af dem?

Mvh

Lars

Fra : Lars H

Dato : 18-11-02 16:55

> Bilka er som regel 40-50 % for dyre set i forhold til hvad man kan få
> foroudstyr til!!
>
> Og hville du købe en brugt bil af dem?
>
> Mvh
>
> Lars

Nej det ville jeg sikkert ikke.... men grunden til at jeg spurgte var
egentlig at kæresten ville give en julegave, og lige pludslelig blev hun
voldsomt interesseret i digitale kameraer. Så det var ligesom den annonce
der startede min søgning.
Jeg ser ikke forhandleren som et problem så længe det er et mærkevare
kamera.Min viden har indtil videre begrænset sig til at det helst skal være
3 megapixels og derover... så jeg er temmelig grøn.

Efter at have læst på edbpriser og på den guide der tidligere blev nævnt er
jeg ikke blevet skræmt væk fra den her model.
Jeg kunne dog godt tænke mig nogle alternativer til dette kamera, jeg synes
bare det er en jungle at bevæge sig ind, der er jo stort set ikke en eneste
elektroniukproducent med respekt for sig selv der ikke spytter kameraer ud.
Så med hensyn til førstegangskøbere virker det meget uoverskueligt....
desværre.

Så hvis der sidder nogen derude der kan komme med alternative modeller i
samme prisleje eller 1000-1500 over ville det hjælpe mig meget.

På forhånd tak

Lars Haagen

Fra : Lars

Dato : 18-11-02 17:11

> [...]
>
> Så hvis der sidder nogen derude der kan komme med alternative modeller i
> samme prisleje eller 1000-1500 over ville det hjælpe mig meget.

Hej igen Lars
Det er jo svært - men 3-4500 kr. kommer du da et ret godt stykke
Jeg ville kikke her:

http://www1.guenstiger.de/gt/main.asp?suche=&kid=35&sub=0&HID=21&sort=preis&
page=1
for at få noget for pengene!

Mvh
Lars
besøg min fotohjemmeside: http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm

Fra : Lars H

Dato : 18-11-02 17:38

> Hej igen Lars
> Det er jo svært - men 3-4500 kr. kommer du da et ret godt stykke
> [...]

Kender godt denne udmærkede side fra et fjernsysnskøb tidligere. En side jeg
sikkert også vil bruge når jeg en gang har lagt mig fast på modellen, det er
bare på nuværende tidspunkt for tidligt i forløbet til udelukkende at kigge
efter priser da jeg synes der simpelthen er så utrolig mange modeller.
Problemet er blot at jeg med min ringe indsigt endnu ikke ved hvilken en
model, jeg skal have og derfor stadig er på læse-anmeldelses-niveau...

Men tak for dine hurtige svar alligevel.

Venlig Hilsen
Lars Haagen

Fra : Lars

Dato : 19-11-02 01:14

> [...]
> model, jeg skal have og derfor stadig er på læse-anmeldelses-niveau...
>
> Men tak for dine hurtige svar alligevel.

Hej igen igen Lars
Prøv at starte heromkrimng : http://www.dcviews.com/
http://www.imaging-resource.com/CAMDB/compare_cameras.php
og kik i sektionen Digitalt på min hjemmeside - der er måske noget du kan
bruge.
Hjemmeside: http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm

mvh
Lars