Battlefield grafikflimmer probs.
Fra : Brian

Dato : 16-11-02 11:57

Hejsa

Jeg har problemer med grafikken i BF 1942.

Jeg har en xp2000, med 256 mb ram og et GF2 64mb mmx grafikkort.

Selvom jeg slår alt på low (og lyden fra), så flimrer det hele. Jeg kan
bedst beskrive det ude i menuen, hvor bogstaver både blinker og delvist
forsvinder til tider.
Til min fordel, så kan jeg til tider i spillet se gennem bakker (fordi de
lige blinker væk) og bygninger (hvis jeg stiller mig op af væggen).

Jeg har indlæst en ny driver til grafikkortet Nvida ver. 4.0.72.

Jeg håber, I kan hjælpe.

Mvh
Brian

Fra : Svend Emil

Dato : 16-11-02 12:40

> Jeg håber, I kan hjælpe.

Altså du har inde i spillet valgt at den skal kører i rimelig lav opløsning,
og ikke med så mange farver ???
Det er under Options, og så "vist nok" Video Settings.

Håber det måske kan hjælpe
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Brian

Dato : 16-11-02 15:28

Jep, inde i spillet har jeg lav opløsning m.m. Og det er det der ikke
hjælper. Der er faktisk ingen forskel grafikmæssigt/flimmermæssigt om det er
640 eller 1024 16/32 bit.

Ude i den rigtige verden (skrivebordet) har jeg selvfølgelig masser af
farver slået til og høj opløsning.

Mvh
Brian

Fra : Ivan G

Dato : 16-11-02 17:05

> Jeg har indlæst en ny driver til grafikkortet Nvida ver. 4.0.72.

Detornator v. 40 er en beta-driver. Det er ikke sikkert den kører godt med
alle spil. Prøv en af de ældre, bedre afprøvede drivere....eks.
80.32.........kig evt. på madonion.com for at finde software til at måle
ydelsen. Man kan tit få væsentlig mere kraft i grafikken ved at prøve lidt
forskellige drivere.

Ivan G

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-11-02 19:19

"Ivan G" <ig@grejs.dk> skrev i en meddelelse

> Detornator v. 40 er en beta-driver.

Ævl.

Den er skam WHQL certificeret.

- Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-11-02 19:20

"Brian" <sadman@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lige blinker væk) og bygninger (hvis jeg stiller mig op af væggen).
>
> Jeg har indlæst en ny driver til grafikkortet Nvida ver. 4.0.72.

Bruger du samurize? Det kan godt lave noget lort i direct3d spil.

Løsning: Luk det ned når du spiller.

- Martin

Fra : Brian

Dato : 16-11-02 20:20

Samurize? Aner ikke hvad det er! Hvis det er standard, så bruger jeg det
sikkert! Hvor slår jeg det fra?`

Jeg startede med en anden driver til grafikkortet, men fik anbefalet
4.0.72 - ingen ændring.

Mvh
Brian

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-11-02 17:28

> Samurize? Aner ikke hvad det er! Hvis det er standard, så bruger jeg
det
> sikkert! Hvor slår jeg det fra?`

Hvis du ikke ved hvad det er, bruger du det helt sikkert ikke.

> Jeg startede med en anden driver til grafikkortet, men fik anbefalet
> 4.0.72 - ingen ændring.

Hvad med dit øvrige hardware. Kom med lidt flere oplysninger.

- Martin

PS: Tag et kig på www.usenet.dk - især afsnittet om
citatteknik: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : sjakalen

Dato : 17-11-02 14:24

> [...]
> lige blinker væk) og bygninger (hvis jeg stiller mig op af væggen).
>
> Jeg har indlæst en ny driver til grafikkortet Nvida ver. 4.0.72.

det er ikke sikkert at det grafik kort understytter battelfiéld1942 da de
bruger et eller andet i grafikkortet ( fog and ligthing Tror jeg nok det
hedder ) og det er ikke i gf 2 men i nogle gf 3. det er software i gf2 men
hardwar i gf 3

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-11-02 17:25

"sjakalen" <yessa@jubimail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> hedder ) og det er ikke i gf 2 men i nogle gf 3. det er software i

Transform & Lighting... Og jo, det er hardwareunderstøttet i 2'eren.
Hvis du ikke er sikker er der ikke nogen grund til at forvirre manden
mere end han allerede er.

- Martin

Fra : Brian

Dato : 17-11-02 17:57

> Transform & Lighting... Og jo, det er hardwareunderstøttet i 2'eren.
> Hvis du ikke er sikker er der ikke nogen grund til at forvirre manden
> mere end han allerede er.
>
> - Martin

som du dog kan sige det - Martin!

Jeg har skrevet lidt om hvilken maskine jeg har - i første indlæg. Hvad
mangler du at vide?

Jeg har lige prøvet at åbne MOH. Den gør det samme. Så det er ikke spillet
det er galt med.
Introen til begge spil kører uden problemer - men i selve spillene går det
helt galt.
Indtil videre har jeg ikke fundet andre spil med lignende problemer f.eks.
Total Club Manager og CM01-02.

Det er en ny computer jeg næsten lige har samlet. Kan der være noget jeg
mangler at installere eller er der noget jeg mangler at slå til/fra?
Jeg har et Soltek 75DRV5 motherboard (onboard lydkort).

Mvh
Brian

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-11-02 23:26

> som du dog kan sige det - Martin!

Takker ...

> Jeg har skrevet lidt om hvilken maskine jeg har - i første indlæg.
Hvad
> mangler du at vide?

Bundkort (hvilket du nu har oplyst)

Hvilket mærke er dit grafikkort?

> [...]
> mangler at installere eller er der noget jeg mangler at slå til/fra?
> Jeg har et Soltek 75DRV5 motherboard (onboard lydkort).

Tjahh. BF er berygtet for at lave bøvl med diverse lydkort. Har du
prøvet at opdatere driveren til lydkortet? Evt. slå hardwareacceleration
fra i DxDiag?

- Martin

Fra : Brian

Dato : 19-11-02 21:55

Det er et eller andet noname grafikkort jeg har.

Jeg har nu forsøgt at fjerne directx (hvilket betød at jeg skulle
geninstallere windows xp)
Derudover har jeg fjernet hardwareacc. i dxdiag.

Det hjælper intet.

Når jeg åbner MOH basic training og kikker op i himlen, så ser jeg en masse
store 3 kanter, som godt kan blinke lidt.

Jeg er virkelig ved at gå død i det her - jeg aner ikke hvad jeg skal gøre!

Mvh
Brian

Fra : Ivan G

Dato : 19-11-02 22:04

Har du tunet/tweaket dit kort..??? Kunne godt lyde som om dit kort ikke
kan følge med....

Fra : Brian

Dato : 19-11-02 22:10

Nej, det har jeg ikke gjort - øhhh, hvordan gør jeg så det? Kan der ske
noget med kortet?

Kan det passe at på min gamle 450'er med et 32mb TNT2 kunne det godt køre og
nu på min nye giver det problemer???

Brian

Fra : Martin Petersen

Dato : 19-11-02 23:51

> [...]
ske
> noget med kortet?
>
> Kan det passe at på min gamle 450'er med et 32mb TNT2 kunne det godt

Jeg gætter efterhånden på en fejl i grafikkortet.

- Martin