AW6-skabeloner
Fra : Martin Petersen

Dato : 16-11-02 10:12

Skabeloner er jo en praktisk ting. Men i AW6 sker der noget "sjovt" når
man åbner en skabelon; nemlig at der bliver oprettet en kopi af den.
Altså ikke kun det dokument med "ukendt titel" som man laver, men også
en regulær kopi af skabelonen. Hvis man ikke lige er klar over dette,
kan der j komme til at ligge i hundredevis af kopier af éns mest
anvendte skabeloner i den pågældende mappe.

Man kan dog få skabeloner til at "opføre sig ordentligt" hvis man
fjerner check-mærket fra "standardlayout" i "vis info".

v.h
Martin

Fra : Michael Holm

Dato : 16-11-02 12:20

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Man kan dog få skabeloner til at "opføre sig ordentligt" hvis man
> fjerner check-mærket fra "standardlayout" i "vis info".

rigtigt godt ! tak!
var faktisk gået tilbage til word, fordi AW gjorde det
vil fluks prøve det på mandag

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 16-11-02 14:18

> [...]

> Man kan dog få skabeloner til at "opføre sig ordentligt" hvis man
> fjerner check-mærket fra "standardlayout" i "vis info".

Det er Finder der laver kopien af dokumentet inden den den beder
programmet om at åbne den. Det sker kun hvis programmet ikke
understøtter standardlayouts. Jeg tror ikke at teknikken er helt
færdiggjort i Mac OS X, Hvis overhovedet understøttet.

I AWS tilffælde åbner man også skabelonerne indfra porgrammet og så
opstår kopierne ikke
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Michael Holm

Dato : 16-11-02 15:31

> [...]
> understøtter standardlayouts. Jeg tror ikke at teknikken er helt
> færdiggjort i Mac OS X, Hvis overhovedet understøttet.
det er da ufatteligt at Apple's eget AW opfører sig på den måde, mens at
det funker i MS Word, pinligt

> I AWS tilffælde åbner man også skabelonerne indfra porgrammet og så
> opstår kopierne ikke
Ikke særligt brugervenligt...

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 17-11-02 14:55

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:
> det er da ufatteligt at Apple's eget AW opfører sig på den måde, mens at
> det funker i MS Word, pinligt
ack
AppleWorks 6 IMHO et mindre vandskabt programm. Det skete simpelthen ved
at Apple ikke havde lyst til at lave en ny version fra bunden af, men
kun spenderede det i kærnen stadig fra Claris' kommende AppleWorks 5 i
et nyt GUI.

AW har jo kan stadig ikke lave indholdsfortegnelser, indeks og
nummereringer gennem dokumentet. At arbejde med styles er kort sagt et
helvede. Mere end breve skriver jeg ikke med det. Men det gør jeg til
gengæld meget gerne med AppleWorks fordi det er så fleksibelt.

Skal det være større eller mere komplicerede ting, bruger jeg flittigt
RagTime.

De mange mangler i AppleWorks vil IMHO føre til at Apple snart kommer
med en version 7 kun til OS X. Men det kan selvfølgelig være at Apple
laver en gentlemen agreement med MS for at støtte deres salg af den ret
dårlig sælgende MS Office Mac.

Moin

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-11-02 22:49

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> kan der j komme til at ligge i hundredevis af kopier af éns mest
> anvendte skabeloner i den pågældende mappe.

Jeg bruger også skabeloner i AW6, men kan da ikke finde nogen kopier,
men det er nok forid jeg ikke ved hvad den pågældende mappe skulle være?
Dén hvor skabelonerne findes - f.eks. min brevskabelon, som ligger i min
personlige mappe. Der er der ikke nogen kopier, selvom jeg nok har
skrevet en ca. 100 breve med skabelonen.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-11-02 23:24

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
> personlige mappe. Der er der ikke nogen kopier, selvom jeg nok har
> skrevet en ca. 100 breve med skabelonen.

Er det AW6.2.3?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 22-11-02 00:36

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote: