Webhotel og Mac
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-11-02 08:23

Hej

For en ny Mac bruger er jeg blevet bedt om at finde ud af det bedste og
billigste Mac venlige webhotel.

Hvilken er bedst, - og hvor får man mest for mindst?

mvh. Erik Richard

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 16-11-02 09:32

> Hej
>
> For en ny Mac bruger er jeg blevet bedt om at finde ud af det bedste og
> billigste Mac venlige webhotel.
>
> Hvilken er bedst, - og hvor får man mest for mindst?

Tja de 2 ting hænger sjældent sammen. Jeg vil anbefale dig et sted, hvor
de ved hvad en Mac er - det er meget fustrerende at ringe til et
webhotel sted, som kun koster kr. 39,- om måneden og de så kun tager
telefonen mellem 15 - 18 fordi det er et eller andet fodende firma med
hullede Windows servere, som videresender vira og måske har så dårlig
sikkerhed at andre direkte har adgang til websites og deslige.

Hvis du så samtidig gentagne gange ikke har modtaget post fordi deres
pop3 ikke virker korrekt og der måske også er fejl i DNS pegningerne, ja
så er 39,- lige pludselig pisse dyrt..........

Når du så ringer op og påpeger at der er noget galt og de så spørg om du
bruger 98, NT eller 2000 og du svarer nej jeg har en Mac, så er det
pludselig derfor at INTET virker.........

Vi har meget gode erfaringer med Avalonia i Kolding, som er Danmarks
største webhotel udbyder indenfor Mac og her taler din nye Mac bruger og
Avalonia sammen sprog.

De er ikke billigst, men tro mig, når du har været 39,- kroners
løsningen igennem, så er prisen hos Avalonia slet ikke så tosset.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-11-02 16:56

Hej Jesper

Takker! - Det lyder som det kunne være det bedste til prisen trods alt...

mvh. Erik Richard

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-11-02 18:30

In article <1flqi4d.x0g4a71toz4ceN%jesper@gylling.net>, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Hvis du så samtidig gentagne gange ikke har modtaget post fordi deres
> pop3 ikke virker korrekt og der måske også er fejl i DNS pegningerne, ja
> så er 39,- lige pludselig pisse dyrt..........

Eller hvis det er amatører som ikke kan finde ud af at hoste på
Windows og alligevel gør det, således at din sites bliver hacler
med jævne mellemrum...

Det jeg ville gå efter var nogle der hoster på unix (Linux,
FreeBSD, MacOS X eller lign), og så bare kræve WebDAV.

> Vi har meget gode erfaringer med Avalonia i Kolding, som er Danmarks
> største webhotel udbyder indenfor Mac og her taler din nye Mac bruger og
> Avalonia sammen sprog.

Er Helmuth Stuven flyttet til Kolding ? Eller er det en
anden udbyder i Kolding der har overtaget det ?

> De er ikke billigst, men tro mig, når du har været 39,- kroners
> løsningen igennem, så er prisen hos Avalonia slet ikke så tosset.

Enig. Men man kan også i udlandet finde billige men gode udbydere.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 16-11-02 20:24

jesper@gylling.net writes:

> [...]
>
>De er ikke billigst, men tro mig, når du har været 39,- kroners
>løsningen igennem, så er prisen hos Avalonia slet ikke så tosset.

Vi har også MEGET gode erfaringer med Avalonia i vores firma. Vi piverlidt
over prisen, men ikke over manglen på spam og virus. Ej heller klager vi
over den gode service. Man kan altid konme til pr. telefon og ting der
skal ordnes bliver gjort her nu-)

Hilsen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 16-11-02 20:26

povlhp@povl-h-pedersens-computer.local writes:

>Er Helmuth Stuven flyttet til Kolding ? Eller er det en
>anden udbyder i Kolding der har overtaget det ?

Helmuth Stuven harr solgt Avlonia, så ja, det er nogle andre, der har
overtaget det. Det må være ca små 3 år siden
hilsen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-11-02 09:23

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Helmuth Stuven harr solgt Avlonia, så ja, det er nogle andre, der har
> overtaget det. Det må være ca små 3 år siden

Hellmut og alle de øvrige ca. 15 investorere i Avalonia solgte hele
mulle tjavsen til Olav Nørgaard for et par år siden og alt udstyr blev
flyttet til Kolding. Siden hen er næsten alle de beige Mac'er blevet
udskiftet med G4 maskiner (ca. 10 stk) og så vidt jeg husker kører de
næsten alle OS X.

Olav og Ebbe, som styrer Avalonia er nogle hyggelige mennesker og nu
bliver Avalonia styret som et firma.

Teatse, som havde et tæt samarbejde med Hellmut flyttede faktisk med til
Kolding og hjalp Olav med at drive Avalonia i opstartsfasen, døde for 2
år siden i cancer. Det var trist, da Teatse var en meget behagelig og
særdeles hjælpsom person.

Rygtet siger at Hellmut har stoppet al internet aktivitet i DK og er på
vej hjem til Chile igen - det er længe siden at jeg har talt med ham.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Anders Hedegren

Dato : 16-11-02 23:03

> Hej
>
> For en ny Mac bruger er jeg blevet bedt om at finde ud af det bedste og
> billigste Mac venlige webhotel.
>
> Hvilken er bedst, - og hvor får man mest for mindst?

Nu kører vi med vores egne servere i vores firma, men jeg synes godt det
kan anbefales at bruge et webhotel med UNIX-baserede servere hvis man er
OS X-bruger. Ikke at det er så meget nemmere, men man føler sig mere
hjemme, og så minder telnet-kommandoer _meget_ om de kommandoer man kan
bruge i terminalen. Men hvis det bare er til at hoste en statisk side
kan det næsten være ligegyldigt. Jeg har før benyttet NETsite, og de har
været udmærkede (de kører både med Linux og Windows).

--
Anders Hedegren
http://iceduck.com + me@NOSPAMiceduck.com

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 20-11-02 00:05

Erik Richard Sørensen wrote:

> Hvilken er bedst, - og hvor får man mest for mindst?

Prøv at ta' en snak med www.goldenplanet.dk - deres
supporter (Anders) er Mac-bruger, jeg har alle mine
kunder på deres servere (Linux) og det spiller bare.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen