Star Wars II - AOTC [DVD] - længere på dvd~
Fra : Kong Kent

Dato : 15-11-02 23:14

Star Wars I var længere på DVD-udgivelsen end i biffen, bl.a. pga. det lange
podrace. Er det også tilfældet med SW-II ? Er der sekvenser der er længere
på DVD-udgivelsen end i biffen?

Jeg har lige købt skiven i dag, men har ikke haft tid til at se den endnu.
Kan bare se, at der blevet lavet 8 "deleted scenes" specielt til denne
dvd-udgivelse, men det er jeg egentlig bedøvendes ligeglad med medmindre de
er integreret i filmen, hvilket de ikke er, idet de ligger på skive-2 og
ikke skive-1 som er selve filmen.

Nogen der ved om der er proppet et par ekstra sekvenser i filmen på
dvd-udgivelsen?

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 16-11-02 00:20

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@anarki.dk> wrote:

>Star Wars I var længere på DVD-udgivelsen end i biffen, bl.a. pga. det lange
>podrace. Er det også tilfældet med SW-II ? Er der sekvenser der er længere
>på DVD-udgivelsen end i biffen?

Næ - men det var det da heller ikke i SW1. Der var en ekstra lang
version af pod-race men det var ikke integreret i filmen.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : No Humor Man

Dato : 16-11-02 01:57

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote in message
> Næ - men det var det da heller ikke i SW1. Der var en ekstra lang
> version af pod-race men det var ikke integreret i filmen.
Hvilken version sidder du med? Det var da op til flere sekvencer der ikke
var med i den originale udgivelse af ep1 som er med på dvd'en. Både i
podracet og ved ankomsten til Coruscant. I ep2 var der egentligt ikke ret
mange tilføjelser, andet end nogle få sekunder i slutningen af samtalen
mellem Anakin og Padmé hvor han fortæller hende at han slog alle Tusken
Raiderne ihjel... og så lige en ændring i slutscenen hvor Anakin og Padmé
bliver gift - men det var allerede med i den digitale biograf udgivelse.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 16-11-02 09:27

"No Humor Man" <no.humor.man@mail.tdcadsl.dk> wrote:

>Hvilken version sidder du med? Det var da op til flere sekvencer der ikke
>var med i den originale udgivelse af ep1 som er med på dvd'en.

I filmen (og ikke som ekstra materiale)? Det synes jeg nu ikke jeg
bemærkede - men der gik også et stykke tid fra jeg så den i biografen
til jeg fik den på DVD.

Kan du henvise til en kilde?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : HKJ

Dato : 16-11-02 09:35

> I filmen (og ikke som ekstra materiale)? Det synes jeg nu ikke jeg
> bemærkede - men der gik også et stykke tid fra jeg så den i biografen
> til jeg fik den på DVD.
>
> Kan du henvise til en kilde?

F.eks. kommentarsporet på DVD'en.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-11-02 10:16

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> escribió

> I filmen (og ikke som ekstra materiale)?

Korrekt

> Det synes jeg nu ikke jeg
> bemærkede - men der gik også et stykke tid fra jeg så den i
biografen
> til jeg fik den på DVD.

Specielt var introen til pod-racet forlænget betydeligt.

> Kan du henvise til en kilde?

fra: http://us.imdb.com/AlternateVersions?0120915

The DVD reinstates footage into the feature and increases its running
time by 3 minutes. Restored footage includes the Coruscant air taxi
sequence, extended starting grid sequence and extended lap two
sequence.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Michael Skov

Dato : 16-11-02 15:47

xx.hkj.xx@mailme.dk skriver:

>"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote in message

>F.eks. kommentarsporet på DVD'en.

Laserdisken der udkom meget før dvden og VHS udgaven er begge et tro kopi
af den originale bifversion.
og som skrevet før er dvden det ikke.

MU!