vedr. Unreal 2003
Fra : Thomas Offenberg Sør~

Dato : 15-11-02 23:05

Hej er der nogle er har en cd key gen. til unreal tou. 2003

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 15-11-02 23:09

Thomas Offenberg Sørensen wrote:
> Hej er der nogle er har en cd key gen. til unreal tou. 2003

Stjæler du også nede i supermarkedet eller kun fra din mors pung?

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-11-02 00:38

> Stjæler du også nede i supermarkedet eller kun fra din mors pung?

du er satme ude med riven så snart der lige er en der spørger efter noget
der ikke overholder loven... fint nok, bare pudsigt det er altid er dit navn
der står ud for "formynderposterne"... lad dog folk spørge om det de vil....
jeg tror ikke på nogen af os kan sige os fri for at pengepungen vejer
tungere end moralen bare engang imellem.... jeg har en stor samling af
lovlige DVD'ere og spil og alt muligt andet lækkert, men har vi ikke alle
lidt mp3 og nogle crackede sharewareprogs eller lign. liggende hvis vi skal
være helt ærlige... hvorfor rende og være politi over for hinanden...
underholdningsindustrien lider da ingen nød... jeg tør da vædde på vi alle
poster 1000vis af kroner i den branche årligt... men ok, en holdning er en
holdning... syns bare nogengange ng'erne stinker langt væk af kværulanter
istedet for ordentlige svar på posts... hermed ikke sagt at det er særligt
genialt at spørge efter serials og lign. det er for dumt... men
underholdningsbranchen holder sgudda osse os for nar indimellem... se bare
på priser og uendelige rækker af elendige spil og især den latterlige
opdeling af dvd regioner - svindel!... så lad os dog snakke sammen istedet
for den slags latterlige tilsvinere... imho... ikke for at starte endnu en
endeløs debat... men nu har jeg set masser af den slags formynderindlæg og
kunne ikke længere holde min mening for mig selv som jeg ellers har gjort
længe.

sniper_Nolight

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 16-11-02 03:39

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> der står ud for "formynderposterne"... lad dog folk spørge om det de vil....

Hvorfor det. Skal vi også lade folk tæve hinanden hvis de vil eller lade
nazisterne bare sige hvad de vil?

Faktisk synes jeg dit indlæg er mere mudderkastning end konstruktivt på
nogen måde, jeg fortæller meget tydeligt at piratkopiering ikke er
velset i gruppen og du fortæller så mig at du ikke kan li min mening og
at piratkopiering egentlig er i orden. Jeg gider slet ikke spørge dig
hvordan din moral ellers er.

> [...]
> lidt mp3 og nogle crackede sharewareprogs eller lign. liggende hvis vi skal
> være helt ærlige... hvorfor rende og være politi over for hinanden...

Hvorfor bare vende det blinde øje til?

Fordi at det er vigtigt ingen tror piratkopiering er i orden, der er
mange som aldrig køber hverken software eller musik. Og hvis først det
virker acceptabelt at piratkopiere hvad er så det næste, lidt små
rapseri nede i supermarkedet, lidt snyd i skat, social bedrageri...

> underholdningsindustrien lider da ingen nød... jeg tør da vædde på vi alle
> poster 1000vis af kroner i den branche årligt...

Dele af underholdningsbranchen lider ingen nød, men dem som snyder
nasser på os alle og er med til at reducere udvalget. For hvis alle
betalte for deres software, så betød at også at mange af de smalle
produkter ville være rentable og så udvalg og kvalitet ville være langt
bedre. Tag bare Microsoft, hvorfor mon de har opnået den store dominans.
Kunne det tænkes det er fordi mange har valgt Windows+Office da prisen
jo var det samme som fx. Linux når man ikke betaler for sin software og
er prisen den samme så vinder det mest udbredte.

> [...]
> istedet for ordentlige svar på posts... hermed ikke sagt at det er særligt
> genialt at spørge efter serials og lign. det er for dumt...

Det pågældende indlæg var ikke bare dumt, men også OT både fordi der er
en gruppe til Unreal basserede spil og så fordi spørgsmål af den type
ikke følger charteret for gruppen.

> men
> underholdningsbranchen holder sgudda osse os for nar indimellem... se bare
> på priser og uendelige rækker af elendige spil og især den latterlige
> opdeling af dvd regioner - svindel!

Hvordan svindel? Lidt for smart - så afgjort, men det er ikke ulovligt
på nogen måde. Kan du ikke li systemet så er der jo ingen købetvang.

> [...]
> kunne ikke længere holde min mening for mig selv som jeg ellers har gjort

Du har din holdning og det skal du havde lov til, jeg vil ikke bestemme
hvad du skal udtale dig om og jeg synes ikke du skal bestemme hvad jeg
må udtale mig om. Hvis du ikke kan klare og læse kritiske indlæg om
piratkopiering, så kan du bare lade være med at læse hvad jeg svarer til
den slags spørgsmål for jeg vil ikke vende det blinde øje til.

Vh

Bruno

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-11-02 04:55

> Hvorfor det. Skal vi også lade folk tæve hinanden hvis de vil eller lade
> nazisterne bare sige hvad de vil?

Nej det synes jeg ikke og efter min mening er vold en helt anden boldgade
end det vi taler om her.

> Faktisk synes jeg dit indlæg er mere mudderkastning end konstruktivt på
> nogen måde, jeg fortæller meget tydeligt at piratkopiering ikke er
> velset i gruppen og du fortæller så mig at du ikke kan li min mening

Jeg nævner ikke på noget tidspunkt jeg ikke kan lide din mening.

> at piratkopiering egentlig er i orden.

Siger jeg heller ikke, jeg siger blot at jeg nægter at tro at der findes
nogen der kan sige sig fri for at have en eller anden form for ulovlighed på
sin pc - det være sig mp3, et cracket shareware eller noget i den retning,
men det gør ikke folk til pirater i min bog.

Jeg gider slet ikke spørge dig
> hvordan din moral ellers er.

Hvem sagde mudderkast?

> Hvorfor bare vende det blinde øje til?

Fordi at hvis vi skal rende og sladre om hver en lille ting her i samfundet
hvad skal det hele så ikke ende med?... hvis min nabo tæsker konen så melder
jeg ham til politiet, men hvis han spiller højt efter midnat så tænker jeg
fint og lader ham feste.. der må være en grænse for hvad vi skal "sladre"
om, der skal da være en logisk grænse og lidt albuerum... politiet ville da
lynhurtigt blive træt af folk hvis de skulle ud til folk hvergang der var
den mindste ting så som lidt musik om natten osv... jeg siger alt med
måde... ingen kan gå gennem livet uden på en eller anden måde, måske uden at
vide det, at "træde ved siden af"... heller ikke dig. Jeg respekterer fuldt
ud at du kører den lovlige linie rent pcmæssigt, men hvis du gør det i alle
livets henseender - altså følger alle regler andre sætter op for dig så
mister du da al selvrespekt, nogle gange er man da nødt til at sætte
spørgsmålstegn ved nogle ting.

> Fordi at det er vigtigt ingen tror piratkopiering er i orden

enig.

> [...]

> virker acceptabelt at piratkopiere hvad er så det næste, lidt små
> rapseri nede i supermarkedet, lidt snyd i skat, social bedrageri...

det kan da være rigtigt, men det er der jo osse mennesker der holder styr på

> Det pågældende indlæg var ikke bare dumt, men også OT både fordi der er
> en gruppe til Unreal basserede spil og så fordi spørgsmål af den type
> ikke følger charteret for gruppen.

enig igen.

> Hvordan svindel? Lidt for smart - så afgjort, men det er ikke ulovligt
> på nogen måde.

Jo jeg synes det er svindel at der sidder folk og bestemmer hvad vi må bruge
vores surt tjente penge til, jeg er ikke så naiv at jeg tror at alt er for
kundens skyld... hvis jeg havde et firma ville jeg da osse gøre så meget som
muligt for at tjene flest penge og der tror jeg ikke altid det er kunden der
er i højsædet.

> Kan du ikke li systemet så er der jo ingen købetvang

rigtigt

> [...]
> piratkopiering, så kan du bare lade være med at læse hvad jeg svarer til
> den slags spørgsmål for jeg vil ikke vende det blinde øje til.

Fint nok... jeg siger bare i al venlighed... godt du ikke er min nabo... og
pas på dit helbred for det må tære at holde sån øje med alt

sniper_Nolight

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 16-11-02 18:53

sniper_Nolight wrote:
> Nej det synes jeg ikke og efter min mening er vold en helt anden boldgade
> end det vi taler om her.

Pointen er bare grænserne for hvad der er i orden skrider, så derfor er
det nødvendigt at sige fra.

> Jeg nævner ikke på noget tidspunkt jeg ikke kan lide din mening.

Det er vist op til fortolkning, så lad mig omformulere. Du kan godt li
min mening, men jeg skal bare holde den for mig selv.

> [...]
> sin pc - det være sig mp3, et cracket shareware eller noget i den retning,
> men det gør ikke folk til pirater i min bog.

Klart for så skal du jo erkende du selv har et problem. Det er lidt som
at sige man ikke er en tyv, fordi man bare stæler lidt en gang imellem.

> Hvem sagde mudderkast?

Du startede

> [...]
> livets henseender - altså følger alle regler andre sætter op for dig så
> mister du da al selvrespekt, nogle gange er man da nødt til at sætte

Nu gør du en fjer til fem høns, der er stor forskel på at bryde loven og
så spille lidt for højt ved særlige lejligheder, men jeg kan da godt
forstå du gerne vil bagatelisere piratkopiering. Lad mig gætte, når du
skriver du har lidt shareware værktøjer m.v. der ikke er iorden så er
det fx. Winzip og måske et FTP program. Er det tilfældet så kan jeg kun
opfordre dig til at se dig omkring på nettet, for der er faktisk en del
glimrende freeware alternativer.

> det kan da være rigtigt, men det er der jo osse mennesker der holder styr på

Hvis der skal holdes helt styr på den slags så skal der vist mere
kontrol til, det er ikke en tiltalende løsning for det vil være langt
bedre hvis almindelig sund fornuft gjorde at ingen stjal eller begik
bedrageri. Heldigvis er det sådan at de fleste godt kan finde ud af at
skelne mellem rigtig og forkert, men hvis vi bare lader stå til så kan
det ændre sig.

> Fint nok... jeg siger bare i al venlighed... godt du ikke er min nabo... og
> pas på dit helbred for det må tære at holde sån øje med alt

Det kunne ikke falde mig ind at brokke mig over min naboer når de
holder fest, jeg ved ikke hvor du får tanken fra blot at du er totalt på
vildspor og hvad det har med debatten her i gruppen og gøre forstår jeg
ikke.

EOD

Bruno

Fra : sniper_Nolight

Dato : 17-11-02 20:28

Jeg ønsker ikke at skaffe mig en fjende her i ng'en, blot debatere lidt og
det har vi gjort. Jeg respekterer dine holdninger og synes at mærke at det
gør du også mine, så jeg vil lade det ligge ved det så det ikke kører af
sporet. Jeg er ked af hvis jeg overfortolkede dine holdninger, i bund og
grund er vi sikkert enige om hvad der er ret og forkert.

vh sniper_Nolight