Access 2000 og VB60
Fra : Søren Melgaard

Dato : 15-11-02 22:53

Hej NG,

Jeg har efter længere tids fravær endelig igen fået adgang til NG'en,
så bær venligst over med mig, hvis emnet har været debateret før!!!

Jeg vil gerne vide, hvordan jeg kan bruge en Access 2000 db ved hjælp
af et datacomponent.

Når jeg forsøger at benytte Access 2000 får jeg at vide at det er et
ukendt format!?!

Skal jeg have en update eller et nyt datacomponent - og hvor fås det?

Håber nogen kan være behjælpelige

Mvh.

Søren

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 16-11-02 00:59

"Søren Melgaard" <s.melgaard@mobilixSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så bær venligst over med mig, hvis emnet har været debateret før!!!
>
> Jeg vil gerne vide, hvordan jeg kan bruge en Access 2000 db ved hjælp

Hvis du mener datakontrollen, skal du have DAO 3.6 (dao360.dll) tjekket af i
References. Hvis ikke du har DAO 3.6 på din maskine, kan du downloade den
hos MS.

Og så er der ingen problemer med Access 2000!

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 16-11-02 10:17

Hej Søren
Jeg mener jeg har haft samme problem, jeg downloade servicepakke SP5,
derefter
havde jeg ikke noget problem med tilgang til Access 2000
m.v.h.
Ole J. Hansen

Fra : Søren Melgaard

Dato : 16-11-02 13:29

Hej,

Mange tak for de fine henvisninger.... så skulle alt være godt igen

Tak for hjælpen!

Mvh.

Søren

Fra : Søren Melgaard

Dato : 16-11-02 14:06

Hej igen,

OK det kom lidt for hurtigt, at der var styr på tingene! Hvilken
datakontrol bruger I til at få adgang til Access? Den almindelige
eller tilføjer I en anden efter at dao360.dll er tilføjet til
references?

Mvh.

Søren

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 16-11-02 14:58

> [...]
>
> OK det kom lidt for hurtigt, at der var styr på tingene! Hvilken
> datakontrol bruger I til at få adgang til Access? Den almindelige

Du kan bruge både den gammmelkendte datakontrol og ADO-kontrollen.

Fra : Søren Melgaard

Dato : 16-11-02 17:30

On Sat, 16 Nov 2002 14:57:45 +0100, "Jens Vestergaard" <j@railsoft.dk>
wrote:

>Du kan bruge både den gammmelkendte datakontrol og ADO-kontrollen.

Hmm... Jeg får følgende: "Unrecognized database format...." når jeg
har tildelt en database og forsøger at vælge RecordSource!?!

Jeg har registreret dao360.dll og har krydset den af i
references.....Gør jeg noget galt?

Mvh.

Søren

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 16-11-02 17:37

> Hmm... Jeg får følgende: "Unrecognized database format...." når jeg
> har tildelt en database og forsøger at vælge RecordSource!?!

Har du set efter i Properties for datakontrollen, at der står Connect =
Access 2000; og ikke bare Access

Fra : Søren Melgaard

Dato : 16-11-02 18:19

On Sat, 16 Nov 2002 17:37:12 +0100, "Jens Vestergaard" <j@railsoft.dk>
wrote:

>Har du set efter i Properties for datakontrollen, at der står Connect =
>Access 2000; og ikke bare Access

Der stod godt nok Access, men jeg kan ikke vælge "Access 2000" ?!?
Hvis jeg skriver det manuelt, får jeg fejl....

Mvh.

Søren

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 16-11-02 18:43

> Der stod godt nok Access, men jeg kan ikke vælge "Access 2000" ?!?
> Hvis jeg skriver det manuelt, får jeg fejl....

Så er du nok nødt til at hente en service pack hos MS - det er mit eneste
bud...

Fra : Søren Melgaard

Dato : 16-11-02 20:46

On Sat, 16 Nov 2002 18:42:31 +0100, "Jens Vestergaard" <j@railsoft.dk>
wrote:

>Så er du nok nødt til at hente en service pack hos MS - det er mit eneste
>bud...

OK, tak for din indsats!

Mvh.

Søren

Fra : Rayman

Dato : 19-11-02 19:10

Du skal installere noget der hedder MDAC (Microsoft Data Access Component),
jeg tror at den nyeste version hedder 2.7. Du kan hente den gratis hos MSDN
(søg: mdac_typ)

Mvh Rayman