Er fisk så dyrt ?
Fra : felix

Dato : 15-11-02 22:35

Hej
Jeg købte idag hos en fiskehandler i en fiskerhavneby følgende:

3 stegte sild (de smagte pragtfuldt)
3 rødspættefiletter (spiser jeg lørdag) + lidt remoulade
1 laksekotelet (spiser jeg nok også lørdag)
jeg har ikke vægten

pris lige en 100 kr. er det dyrt eller ?

(jeg spiser meeeget sjældent fisk og køber da de frosne i supermarked)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-11-02 22:39

"felix" <felix6@of[XXX]ir.dk> writes:

> [...]
> 1 laksekotelet (spiser jeg nok også lørdag)
> jeg har ikke vægten
>
> pris lige en 100 kr. er det dyrt eller ?

De sidste gange jeg har spist fisk har det været fra jollerne ved
Vesterhavet. Der er priserne i hvert fald meget anderledes. Her i
Århus kan man ligefrem mærke pengene blive revet ud af lommen på en,
bare man går forbi en fiskehandler. Jeg har ikke været i dem nede på
havnen i Århus, måske er de billigere der, anyone?

Jeg syntes det lyder meget dyrt, desværre, jeg er ellers helt pjattet
med fisk, men jeg har simpelthen ikke råd til at få det ret tit.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : Nette

Dato : 16-11-02 02:08

"Trine Kornum Christiansen" wrote
.. Jeg har ikke været i dem nede på
> havnen i Århus, måske er de billigere der, anyone?

Nej, det er bestemt ikke min erfaring. To flotte ( ok store) rødspætter: 85
kr.

> Jeg syntes det lyder meget dyrt, desværre, jeg er ellers helt pjattet
> med fisk, men jeg har simpelthen ikke råd til at få det ret tit.

Same here

Nette

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 21-11-02 15:33

Nette <nettesnetpost@hotmail.com> wrote:

> "Trine Kornum Christiansen" wrote
> . Jeg har ikke været i dem nede på
>
> Nej, det er bestemt ikke min erfaring. To flotte ( ok store) rødspætter: 85
> kr.

Ja, der må være en afsidig fortjeneste på fisk ?!

Prøv at tænke på at man kan få 2 ribeye oksebøffer for 39.95 i ISO i
denne uge - de smager ualmindelig godt, og her har en landmand passet
dyrene i lang tid, fodret dem, dyrelæge og deslige.

Og så kan man tage fiskekutteren, sejle ud og hente en gang rødspætter
som naturen har fodret og passet og så sælge dem til over 40,- kroner
stykket. Prøv at tænke på hvad det vil koste at servere fisk for en
familie på 5 ?

Jeg forstår godt at der ikke sælge mange fisk i DK.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Adam Franciere

Dato : 21-11-02 14:50

Vedkommende (news@trinekc.dk) sagde i <u3cq2ldia.fsf@trinekc.dk>, at...

> [...]
> bare man går forbi en fiskehandler. Jeg har ikke været i dem nede på
> havnen i Århus, måske er de billigere der, anyone?

Jeg har handlet på havnen flere gange. Hel laks for 60 kr/kg hvilket jeg
finder billigt.

> Jeg syntes det lyder meget dyrt, desværre, jeg er ellers helt pjattet
> med fisk, men jeg har simpelthen ikke råd til at få det ret tit.

Jeg er nu ikke af den mening, at fisk er dyrere end kød. Jo, hvis man
køber 3 kg fars for 15 kr/kg i bilka, for hvor finder man godt, frisk kød
til under en hund kiloet?

Måske hænger det sammen med, at man mener, at man skal have mere fisk end
kød for at føle sig mæt? Tag to kartofler i stedet

Adam

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-11-02 17:39

"Adam Franciere" <franciere@netbruger.dk> wrote in message

> [...]
>
> Måske hænger det sammen med, at man mener, at man skal have mere fisk end
> kød for at føle sig mæt? Tag to kartofler i stedet

Er lige kommet hjem fra fiskehandleren med super friske hvillingefilletter
til 25 kr/halvkg. Hvilling er en meget billig og fremragende spisefisk. Nyd
den til den lave pris inde alle de andre opdager den og sender prisen op.
Det
kræver blot en eller anden TV-kok, der falder over den.

Jeg har tænkt mig at bruge denne portion til en fiskelasagne med spinat. Men
også i stedet for rødspættefiletter er den fremragende.
Prøv den også i f.eks. provencalsk fiskesuppe.

vh
Jan

Fra : Jan Bøgh

Dato : 16-11-02 12:52

"felix" <felix6@of[XXX]ir.dk> wrote in message

> 3 stegte sild (de smagte pragtfuldt)
> 3 rødspættefiletter (spiser jeg lørdag) + lidt remoulade
> 1 laksekotelet (spiser jeg nok også lørdag)
> jeg har ikke vægten
>
> pris lige en 100 kr. er det dyrt eller ?

Smagte det godt? Var det pengene værd?
Hvis ja, så var det ikke dyrt.

> (jeg spiser meeeget sjældent fisk og køber da de frosne i supermarked)

Bwadr!

vh
Jan