En lørdageftermiddagstur i
Fra : Richard Pade

Dato : 15-11-02 21:16

Undskyld - adressen manglede filter:
På opfordring - hvis der skulle være nogen, der ikke har konserveret
cyklen:

Det virker som om vejene så småt tørrer ud nu, og DMI har lovet pænt
varmt vejr i morgen lørdag omend med dis og tåge.

Så jeg har tænkt mig at køre en tur i morgen lørdag fx mellem 12 og
15-16 i Nordsjælland - er der nogen, der vil med? Hvor der findes
mc-venlige cafetriaer og lignende, er ikke min stærke side - jeg plejer
at køre til jeg ikke gider mere.

Men er vi flere, kan vi jo sætte et mål til en kop tidlig
eftermiddagskaffe eller lignende, hvis I har en ide. Det eneste jeg kan
komme på i nærheden af mc-veje er kroen ved Munkholmbroen, men jeg aner
ikke, om de har en slyngelstue. Men alternativt kunne der måske findes
noget oppe ved Gilleleje eller et andet sted på kysten.

Har I indtryk af, om flere i gruppen endnu kører?

Et centralt mødested kunne være Shell-tanken på Fr.sundsvej i Ballerup
kl 12.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GiBbernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Richard Pade

Dato : 16-11-02 10:31

Richard Pade wrote:

> Undskyld - adressen manglede filter:
> På opfordring - hvis der skulle være nogen, der ikke har konserveret
> cyklen:

Nå, der var tilsyneladende ingen, der havde tid/mulighed, så jeg
triller selv en tur og ser, hvem jeg møder ude på vejene.

---

Fra : Niels S.

Dato : 16-11-02 19:35

Richard Pade skrev

> Så jeg har tænkt mig at køre en tur i morgen lørdag fx mellem 12 og
> 15-16 i Nordsjælland - er der nogen, der vil med?

Øv - jeg ville gerne have været med. Var netop ude at trille 200 km i det
kringlede område omkring Ganløse i dag, og det var nok årets sidste
fornøjelsestur Men godt var det

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Richard Pade

Dato : 16-11-02 22:26

Det var da ærgeligt, men jeg måtte lissom vente på vejrudsigten, inden
jeg
kastede forslaget op.

Wauw, en tur på 200 km rundt om Burre Sø, så må du være godt rundtosset!
- jeg kom helt til Arnakke og retur på samme godt 200 km - ud over
Hove-Roskilde og hjem ad nogle herlige veje, jeg aldrig har kørt før,
via Sæby, Ferslev, Kyndby og videre gennem Frederikssund til kendt
terræn
fra Sundbylille-Jørlunde. Mødte kun en RF, en CB600R og en CB500S...

....hvad pokker lavede alle de andre på sådan en lun efterårsdag?

> og det var nok årets sidste fornøjelsestur

Ahh, det er jo først den 30. november på lørdag...
Måske den dag?

> Men godt var det

Helt sikkert, selv om der var mere markaffald på vejene end ventet efter
alle de regnvejrsdage. Men alligevel ikke mere end det kunne klares med
en tørvask vbel hjemme inden regnen satte ind.

Fra : Denise

Dato : 16-11-02 22:54

"Richard Pade" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
> ...hvad pokker lavede alle de andre på sådan en lun efterårsdag?

Hej Richard
Ja jeg ærgrer mig over ikke at have været ude og køre. Alt det jeg skulle
have lavet i dag, på loppemarked og finde Jumbobøger til 10 kr. og til
staden og slås med sne på Rådhuspladsen, bliver først i morgen. Men så kan
jeg jo også fejre strøgets 40 års dag For tiden i dag gik i stedet med
at lave antennestik og prøve, sammen med manden, at få noget Palmbutler
udstyr til at virke på PCen, så man fra PC kan starte en video, DVD film,
musik og andet og så kan se det på fjernsynet. Fik kun lortet til at virke
på det ene fjernsyn - men hele dagen gik med det, så det var virkeligt
hyggeligt

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002, http://dfm.divvy.dk/denise_reindel

Fra : Richard Pade

Dato : 17-11-02 11:55

Denise wrote:
> [...]

> have lavet i dag, på loppemarked og finde Jumbobøger til 10 kr. og til
> staden og slås med sne på Rådhuspladsen, bliver først i morgen. Men så kan

Ja, det var også en stor ting, da Strøget åbnede - kan endnu huske
mylderet
inden gaderne blev omdannet. Husk paraplyen

> [...]
> musik og andet og så kan se det på fjernsynet. Fik kun lortet til at virke
> på det ene fjernsyn - men hele dagen gik med det, så det var virkeligt

Det lyder ellers spændende, det vil jeg lige spørge til off list.

Nå, men selv om det så ikke blev til mc-tur, fik du jo nået noget andet
vigtigt.
Man skal jo heller ikke lade sig stresse, men nu hvor det viser sig, at
DMIs
forudsigelse holdt stik, er jeg jo kisteglad for at jeg nåede ud i går.
I dag
er det vist kun jyderne, der får rimelig tørt kørevejr.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-11-02 11:39

Richard Pade wrote:

> I dag er det vist kun jyderne, der får rimelig tørt kørevejr.

....og det bliver udnyttet!
--
mvh Jes Vestervang - Aalborg
FZS600

Fra : Richard Pade

Dato : 17-11-02 12:39

Jes Vestervang wrote:

> ...og det bliver udnyttet!

Sådan! Godt Jes, tag et par runder mere for os herovre østpå, der må
ligge
over pga. regnen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-11-02 17:30

Richard Pade wrote:

> Sådan! Godt Jes, tag et par runder mere for os herovre østpå, der må
> ligge over pga. regnen

Det er hermed gjort, det blev til omkring 170 km i selskab med Jonas Holt,
Jens Rafaelsen og hans kæreste Anette
Der blev kørt i et friskt tempo og Fazerens affjedring fandt da også
hurtigt ud af at nogle af vejene var ret så ujævne, ihvertfald bundede den
ud et par gange :-/ Men ok, med 120 henover en sær lille bro, så er der nok
ikke så meget at sige til det
Derudover gik vejen også lige ned forbi stranden, hvor vi lige skulle se et
sommerhus der var ved at skvatte i havet... Der fandt vi ud af at det godt
kan være lidt besværligt at parkere i halvvådt strandsand
Vi var også forbi Jonas' forældre, hvor Fru Jonas' mor serverede kaffe,
æblekage og is(!) Et perfekt pit-stop
Alt i alt en rigtig dejlig tur, og så var det ikke engang koldt... Det
synes jeg da ihvertfald ikke, men jeg er vist også den eneste. Jonas kørte
med sommerhandsker og havde det derfor ikke just voldsomt varmt, Jens og
især Anette havde det også ret køligt. Nå, det kan være at sidste weekends
500km i 0-5°C har hærdet mig lidt
Anyway, så har det været en rigtig god søndag
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Richard Pade

Dato : 17-11-02 18:23

Jes Vestervang wrote:

> Det er hermed gjort, det blev til omkring 170 km i selskab med Jonas Holt,
> Jens Rafaelsen og hans kæreste Anette

Tak jens, herovre regner det endnu.

> [...]
> ud et par gange :-/ Men ok, med 120 henover en sær lille bro, så er der nok

Hmm, glemte de at indføre hastighedsbegrænsning derovre? - husker en tur
før
den tid i starten af 70'erne, ned i Limfjordstunnelen med fuld skrue -
fedt.

> Alt i alt en rigtig dejlig tur, og så var det ikke engang koldt... Det
> synes jeg da ihvertfald ikke, men jeg er vist også den eneste.

men hvis man bare holder sig der, hvor man skal skifte gear og bremse
hele
tiden, så hjælper det jo på blodomløbet, ikke.

> Nå, det kan være at sidste weekends
> 500km i 0-5°C har hærdet mig lidt

Ja, nu skal du ikke gå til yderlighederne, pessimisterne, der satte
cyklerne ind allerede i oktober, er i forvejen dødmisundelige

> Anyway, så har det været en rigtig god søndag

Det tror vi på, Jes.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-11-02 18:12

Richard Pade wrote:

> Jes Vestervang wrote:

> Tak jens, herovre regner det endnu.

Jeg hedder altså Jes uden N Træls med regnvejr, men det vil jeg nu
alligevel hellere have end frost.

> Hmm, glemte de at indføre hastighedsbegrænsning derovre?

Hastigheds-hvad-for-noget? Ej, vi kørte egentlig ikke specielt hurtigt,
men kedeligt var det da heller ikke

> - husker en tur før den tid i starten af 70'erne, ned i Limfjordstunnelen
> med fuld skrue - fedt.

Der var jeg også igennem, men Fazeren siger så godt som ingenting :-/

> men hvis man bare holder sig der, hvor man skal skifte gear og bremse
> hele tiden, så hjælper det jo på blodomløbet, ikke.

Jo, det hjælper egentlig overraskende meget.

> Ja, nu skal du ikke gå til yderlighederne, pessimisterne, der satte
> cyklerne ind allerede i oktober, er i forvejen dødmisundelige

Ja, jeg forstår dem simpelthen ikke, for det er da næsten lige så godt at
køre nu, som om sommeren. Derudover er jeg meget enig med Armand i at det
bliver en ganske uhyrligt dårlig forretning at have mc, hvis man kun bruger
den halvdelen af året.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Richard Pade

Dato : 17-11-02 20:11

Jes Vestervang wrote:

> Jeg hedder altså Jes uden N

Ja, ja, påståelige type... undskyld.

> [...]
> bliver en ganske uhyrligt dårlig forretning at have mc, hvis man kun bruger

Forretning, hvordan kan det blive en forretning - snarere ren
tilsætning,
men en pokkers sjov en IMHO.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-11-02 20:03

Richard Pade wrote:

> Ja, ja, påståelige type... undskyld.

Det er så i orden!

> Forretning, hvordan kan det blive en forretning - snarere ren
> tilsætning,

Jo flere penge man spilder på alternative transportmidler, jo mindre benzin
har man råd til at købe til mc'en!

> men en pokkers sjov en IMHO.

Jep
--