Hamster: Hent med forsinkelse
Fra : Morten Brynjolf

Dato : 15-11-02 21:11

Hej!

Jeg kan ikke rigtigt gennemskue om det via scores.hst er muligt at forsinke
hentning af news fra en bestemt gruppe med eks. 2 dage.

Kan det gøres som her:

[gruppe.navn]
-1 age %<2

Men så opstår der vel et problem i at Hamsteren husker hvilke msgid den har
slettet og så vil jeg aligevel ikke få de posts senere, med mindre at man
kan fortælle Hamsteren at den ikke skal huske de msgid, men hvordan?

Morten Brynjolf

Fra : Dino

Dato : 15-11-02 22:27

Den 15-11 2002 skrev Morten Brynjolf i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg kan ikke rigtigt gennemskue om det via scores.hst er muligt at
> forsinke hentning af news fra en bestemt gruppe med eks. 2 dage.

> [...]

Det vil jeg tro det kan.

> [...]
> den har slettet og så vil jeg aligevel ikke få de posts senere, med
> mindre at man kan fortælle Hamsteren at den ikke skal huske de msgid,

Hamsteren sletter dem ikke, de ligger i din Kill-fil. Men så skal du ind
og markere de artikler du vil hente. Eller bruge mit "Rescore Kills"
script.

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren

<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 16-11-02 12:27

Dino wrote:

> Hamsteren sletter dem ikke, de ligger i din Kill-fil. Men så skal du
> ind og markere de artikler du vil hente. Eller bruge mit "Rescore
> Kills" script.

Hvis jeg ønsker at aktivere dit script automatisk kan jeg så kalde det
med...

AtClear
AtAdd (rescore, "00:00")
AtExecute

.... hvis jeg sætter en SUB omkring ?

Morten Brynjolf

Fra : Dino

Dato : 16-11-02 12:57

Den 16-11 2002 skrev Morten Brynjolf i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvis jeg ønsker at aktivere dit script automatisk kan jeg så kalde det
> [...]

Lyder lidt underlig. Men det kommer jo lidt an på hvordan din Hamster er
sat op, hvordan du automatiserer det script.
Til at starte med:
Er din Hamster "always-on"? Er der et "auto"-script til hentning af news?
Hvordan ser det så ud? Er der et "auto"-script, overhoved?

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 16-11-02 13:09

Dino wrote:

> [...]
> Er din Hamster "always-on"? Er der et "auto"-script til hentning af
> news? Hvordan ser det så ud? Er der et "auto"-script, overhoved?

Hamsteren er always-on og henter/sender automatisk news hvert kvarter.

Det jeg ønsker er at kalde dit rescore-script automatisk en gang i døgnet,
så jeg i en ønsket gruppe altid henter med eks. 2 dages forsinkelse.

Morten Brynjolf

Fra : Dino

Dato : 16-11-02 19:22

Den 16-11 2002 skrev Morten Brynjolf i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvis jeg ønsker at aktivere dit script automatisk kan jeg så kalde det
> [...]

Det var den sidste linie der gjorde det (for mig) lød underligt, men ja
det er en mulighed at aktivere det på. Men du skal måske prøve med et
andet klokkeslet, Hamsteren laver jo statistik klokken 00:00.

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 16-11-02 22:45

Dino wrote:

> Det var den sidste linie der gjorde det (for mig) lød underligt, men

Hvilken sidste linie?

> ja det er en mulighed at aktivere det på. Men du skal måske prøve med

Ja, det ser ud til at virke fint. Tak for det script.

> et andet klokkeslet, Hamsteren laver jo statistik klokken 00:00.

Det var blot et eksempel, men dårligt valgt :)

En anden ting jeg kunne ønske mig er et script der fortæller Hamsteren at
den skal reloade alle posts i en gruppe næste gang, præsis som man manuelt
kan stille under indstillingerne på en nyhedsgruppe.

Grunden til dette er at jeg har lagt mærke til at jeg af en eller anden
grund ikke får alle posts igennem fra TDCs server. Et eksempel kunne være
at Hamsteren får besked om at TDCs server har headerne 1-100 men så kan et
par af 90-numrene mangle hos TDC. Næste gang jeg henter headeres beder min
Hamster jo om at få headers fra nummer 101-

Dette problem kunne vel afhjælpes med et reloadscript.

Morten Brynjolf

Fra : Dino

Dato : 17-11-02 10:47

Den 16-11 2002 skrev Morten Brynjolf i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvilken sidste linie?

"... hvis jeg sætter en SUB omkring"
Forstod jeg som (i første omgang) at du ville sætte en Sub omkring dine
ATxxx-linier...

> [...]
> Hamsteren at den skal reloade alle posts i en gruppe næste gang,
> præsis som man manuelt kan stille under indstillingerne på en

------------------
Var($low)
Varset($server, "servernavn")
Varset($gruppe, "gruppenavn")

$low=IniRead(HamGroupsPath+$gruppe+"\data.ini", "Ranges", $server+".Low, "1")
IniWrite(HamGroupsPath+$gruppe+"\data.ini", "Ranges", $server+".Min, $low)
IniWrite(HamGroupsPath+$gruppe+"\data.ini", "Ranges", $server+".Max, $low)
------------------

Får Gnaveren til at hente alle meddelelser i gruppe "gruppenavn" på server
"servernavn", hvis MsgID ikke findes i History filen. Så enten skal du ikke
purge history, eller så skal du tilføje (hvis du ikke har i forvejen)

[gruppenavn]
-999 age %>14

(eller noget lignende) til din Hamsters Killfil. Ellers får du alle gamle
artikler, også.

> [...]
> 1-100 men så kan et par af 90-numrene mangle hos TDC. Næste gang jeg
> henter headeres beder min Hamster jo om at få headers fra nummer 101-

Men findes 90-numrene næste gang? De burde ikke findes, artikelnummer
tildeles lokalt på serveren - i nummer rækkefølge - når artiklen indkommer
på serveren. Evt. huller i nummer-serien må ikke udfyldes senere.

Er det ikke en eller anden ting i din Killfil, der gør at der mangler
artikler i gruppen?

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 17-11-02 11:16

Dino wrote:

> [...]
> tildeles lokalt på serveren - i nummer rækkefølge - når artiklen
> indkommer på serveren. Evt. huller i nummer-serien må ikke udfyldes

Ja, hvis jeg resetter gruppen eller henter alle indlæg igen kommer de med.
Jeg tror problemet ligger hos TDCs newsserver. Nogle indlæg forsinkes og
mistes så, men nu vil jeg prøve at indbygge dit script (mange tak for det),
og se om ikke det løser alle mine problemer.

Hvis jeg med XNews går direkte på TDCs server oplever jeg også problemet,
men her kan det også løses med en reload ad headers.

> Er det ikke en eller anden ting i din Killfil, der gør at der mangler
> artikler i gruppen?

Det kan jeg med sikkerhed sige at det ikke er.

Mange tak for din hjælp, Dino!

Morten Brynjolf

Fra : Dino

Dato : 17-11-02 12:21

Den 17-11 2002 skrev Dino i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> IniWrite(HamGroupsPath+$gruppe+"\data.ini", "Ranges", $server+".Max, $low)

Er kun for en gruppe på serveren, følgende er for alle grupper på en
server:
------------------
Sub ServerMinMax($server)
Var($gruppeliste, $gruppe, $i, $ix)

$gruppeliste=ListAlloc
GetGroupList($server, $gruppeliste)
$i=ListCount($gruppeliste)-1
For($ix, 0, $i)
$gruppe=ListGet($gruppeliste, $ix)
ChangeMinMax($server, $gruppe)
EndFor
ListFree($gruppeliste)
EndSub

Sub ChangeMinMax($server, $gruppe)
Var($low)

[...]

Sub GetGroupList($server, *$xg_liste)
Var($pulls, $ix, $i, $linie, $gruppenavn, $s_navn)

$pulls=ListAlloc
ListLoad($pulls, HamPath+"Pulls.hst")
$i=ListCount($pulls)-1
For($ix, 0, $i)
$linie=ListGet($pulls, $ix)
RE_Split($linie, ",", $gruppenavn, $s_navn)
If($s_navn=$server)
ListAdd($xg_liste, $gruppenavn)
EndIf
EndFor
ListFree($pulls)
EndSub
------------------

Kaldes med ServerMinMax("servernavn")

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 17-11-02 13:41

Dino wrote:

> Den 17-11 2002 skrev Dino i dk.edb.internet.software.mail+news:
>
> $low=IniRead(HamGroupsPath+$gruppe+"\data.ini", "Ranges",
> $server+".Low, "1")

Hamsteren melder om en fejl i ovenstående linie.

Morten Brynjolf

Fra : Dino

Dato : 17-11-02 15:09

Den 17-11 2002 skrev Morten Brynjolf i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hamsteren melder om en fejl i ovenstående linie.

Ja, det kan jeg godt forstå den gør, jeg har glemt nogle anførselstegn
i de 3 linier. De skal se ud som følger:

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 17-11-02 13:42

Dino wrote:

> Er kun for en gruppe på serveren, følgende er for alle grupper på en
> server:

Endnu en gang mange tak.

Morten Brynjolf