test med 3dmark2001
Fra : Frederik Wilcken Ros~

Dato : 15-11-02 19:39

Hej Alle

Jeg vil lige hører om der nogle som har kørt test på en maskine som min.

Bundkort Soltek SL-75DRV5
Ram 512 mb. ddr pc2100
Cpu AMD XP 1700 +
skærmkort Palitdaytona Geforce 4 TI4200 Med 128 mb DDR Ram
kører med Windows xp
Directx 8.1

Testen med 3dmark2100 ligger og svinget fra 6450 og til 6500

Hvad siger det jer kører det optimalt ?

Jeg håber at der en som vil vende tilbage med et svar da jeg ikke ved om den
kører optimalt.

Med Venlig Hilsen

Frederik

---

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 15-11-02 19:55

Frederik Wilcken Rosenfeldt wrote:
> Hvad siger det jer kører det optimalt ?
>
> Jeg håber at der en som vil vende tilbage med et svar da jeg ikke ved om den
> kører optimalt.

Hvorfor ikke prøve on-line result browserfunktionen i 3DMark, det er
ligesom hele ideen da det bliver meget let at sammenligne med andre
systemer.

Mvh

Bruno

Fra : Ole

Dato : 15-11-02 21:02

Hej med dig

Jeg har DRV2, 256 Mb PC2100, XP 1700 skruet op til XP 1800,
Palit Ti 4200 (297,528) men Win98SE Det. 40.52.
Denne opsætning giver godt 11000 3d mark i 2001 SE.
Så noget er absolut ikke optimalt opsat ( det ligner faktisk manglende 4i1
driver)

Mvh Ole

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ar3fut$onk$1@news.cybercity.dk...

Fra : DK5500

Dato : 15-11-02 21:37

I hvilken opløsning køres der ?

--
Fynboen
DK5500@stofanet.dk

Fra : Frederik Wilcken Ros~

Dato : 15-11-02 22:08

"DK5500" <DK5500@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> I hvilken opløsning køres der ?

1024 x 768 32 bit på et Fladskærm

---

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 15-11-02 22:19

Ole wrote:
> [...]
> Denne opsætning giver godt 11000 3d mark i 2001 SE.
> Så noget er absolut ikke optimalt opsat ( det ligner faktisk

11000????
Jeg får 8800 med en XP1900@1700 Mhz 512 Mb pc 2100 ram og et ATI radeon 8500

/sam

Fra : Uni Bull

Dato : 15-11-02 22:28

Henrik Sørensen wrote:

> 11000????
> Jeg får 8800 med en XP1900@1700 Mhz 512 Mb pc 2100 ram og et ATI
> radeon 8500

Ligeledes 11000 her på en P4PE, P4NW2.4@2.5@533, 512 MB DDR,
Palit GF4-Ti4200
--
Uni Bull
København K

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 15-11-02 23:34

Henrik Sørensen wrote:
> Jeg får 8800 med en XP1900@1700 Mhz 512 Mb pc 2100 ram og et ATI radeon 8500

Dit gfx kort er også en generation bagude i forhold til et Gf4Ti.

Knap 10000 her med en Cel 1400 og Radeon 9700 Pro, ikke nogen hård
udnyttelse af kortet for min CPU presser det slet ikke i den opløsning.

Mvh

bruno

Fra : Ole Pedersen

Dato : 15-11-02 23:39

Hejsa

Så lige til vudering

Athlon xp2100+ og Powercolor Radeon 9700 Deluxe.

1280x1024 - 6x AA - 32bit farver

3dMark 8996

Er det okay???

Mvh
Ole Pedersen

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 16-11-02 03:16

Ja med de indstillinger må det vist siges

Flemming M. Hansen
Kbh. NV.

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 16-11-02 03:17

Ja drøm du bare videre

Flemming M. Hansen
Kbh. NV.

Fra : Jens G

Dato : 16-11-02 08:47

On Fri, 15 Nov 2002 19:39:14 +0100, "Frederik Wilcken Rosenfeldt"
<rosenfeldt@olsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>kører med Windows xp
>Directx 8.1
>
>Testen med 3dmark2100 ligger og svinget fra 6450 og til 6500

Det lyder lidt meget lavt.
Jeg få ca. 11000 i 1024x768 32bit på følgende maskine:

MSI KT3 Ultra ARU bundkort
512 MB PC2700 DDR RAM
AMD XP 1800+@1900+ CPU
MSI GF4 TI4200 64MB @315/585, driver 40.72
Windows XP Home
DirectX 8.1

Før overclocking og pillen ved BIOS settings var min score ca 9300.
Det var så også med en ældre grafikkortdriver.
--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Lars Krag

Dato : 16-11-02 09:23

"Frederik Wilcken Rosenfeldt" skrev i en meddelelse ...

> [...]
> Ram 512 mb. ddr pc2100
> Cpu AMD XP 1700 +
> skærmkort Palitdaytona Geforce 4 TI4200 Med 128 mb DDR Ram

Ikke lige på en maskine som din personligt, men har kørt på en masse
andre, og har læst en del tests her og der.

> Testen med 3dmark2100 ligger og svinget fra 6450 og til 6500

Det er for lidt. Du burde ligge på mellem 9000-10000 uden at have
overclocket eller tweaket noget. Jeg tror enten du mangler nogle 4-i-1
drivere, eller har kørt testen med 2x FSAA uden at tænke over det.

Lars

Fra : Frederik Wilcken Ros~

Dato : 16-11-02 15:36

Hej Igen

Er der nogle som kan hjælpe mig med en ting mere da jeg er løbet ind i noget
være lort men directx 8.1 . jeg var inde på 3dmark2001 hjemmeside og der
var der en Directx 9.0 man kunne dawnload som jeg så prøvede men derefter
virker directx ikke mere og jeg kan ikke uinstalleret den 9.0 heller ikke
installere 8.1 igen ...kan i hjælpe da det er noget lort ellers skal jeg hen
og installere maskinen forfra igen...

MVH

Frederik w. Rosenfeldt

"Frederik Wilcken Rosenfeldt" <rosenfeldt@olsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3dd53f4d$0$1520$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

---

Fra : Lars Krag

Dato : 16-11-02 16:38

> [...]

> installere 8.1 igen ...kan i hjælpe da det er noget lort ellers skal jeg hen

Du skriver at du bruger WinXP. Hvis ikke du har slået systemgendannelse fra
så prøv det, det burde virke. Gå ind i Programmer -> Tlbehør -> Systemværktøjer
-> Systemgendannelse. Kør systemgendannelse og vælg et tidspunkt INDEN
installationen af dx9. Det burde virke.

Lars