LOTR Spec. Ed. : føler I jer ikke en smule~
Fra : Beck

Dato : 15-11-02 18:47

De fleste Jer har sikkert også købt LOTR film-udgaven der
kom på DVD/VHS i august.

Nu ca. 3 mdr. efter kommer så denne Special Edition både som single
dvd og en box-set ......som de fleste LOTRs fanatikere selvfølgelig
også bliver nødt til at anskaffe sig for at få de 30 min. ekstra "fra-klip"
som
ikke var med i 1ste udgave .

Jeg vil betragte dettesom rent rip-off !!

Hvis det havde været en hvilken somhelst anden film (minus Star Wars)
havde der sikkert været kommet nogle flere sure opstød omkring dette.
Men alle de små adventure-freaks sidder sikkert rundt omkring og
syntes det er helt vildt fint at filmselskabet forkæler den sådan med en
bunke død-syg features og LOTR affald fra skrotbunken.

Til næste år gør I sikkert det samme igen.

Og hvad med den samlede box-set med alle filmene i directors cut i 2004 ?

mvh peter h.

btw: jeg syntes faktisk filmen er fantastisk god.

Fra : HKJ

Dato : 15-11-02 19:00

"Beck" <beck10@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> som
> ikke var med i 1ste udgave .
>
> Jeg vil betragte dettesom rent rip-off !!

Den betragtning vil jeg ikke støtte dig i, det var ingen hemmelighed at der
kom flere udgaver af filmen. Så alle der kun ønskede dan lange har haft
mulighed for at vente (Jeg ventede, men var dog så utålmodig at jeg lånte
den korte udgave).

Men i de tilfælde hvor der udgives flere udgaver med nogle måneders
mellemrum og der ikke gives oplysninger om det, så syntes jeg at det er
rip-off.

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 15-11-02 19:14

"Beck" <beck10@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dvd og en box-set ......som de fleste LOTRs fanatikere selvfølgelig
> også bliver nødt til at anskaffe sig for at få de 30 min. ekstra

Jeg har ikke den almindelige version, har ventet i dyb spænding på denne
version i stedet.

> Jeg vil betragte dettesom rent rip-off !!

Der skal være noget ekstra til os LOTR nørder.

> [...]
> syntes det er helt vildt fint at filmselskabet forkæler den sådan med en
> bunke død-syg features og LOTR affald fra skrotbunken.

Tal pænt. Der findes ekstremt mange mennesker der har købt denne version af
filmen, og mon ikke du finder mange 'almindelige' (det ord er der vel ikke
en decideret definition af) mennesker, som også har investeret i Extended
Version.

> Til næste år gør I sikkert det samme igen.

Uden tvivl. Det kan du være helt sikker på jeg gør.

Og hvad med den samlede box-set med alle filmene i directors cut i 2004 ?

Tjah, kommer sådanne, så køber jeg nok også dem. Hvad kan jeg sige andet end
jeg elsker filmene. Jeg har f.eks. også bøgerne i flere udgaver på både
dansk og engelsk.

> mvh peter h.
>
> btw: jeg syntes faktisk filmen er fantastisk god.

Det er den helt bestemt! Den kommer helt klart ind blandt en evt. top 3 over
mine yndlingsfilm sammen med The Godfather og American Beauty.

Fra : No Humor Man

Dato : 16-11-02 02:13

"Mads Holmsgaard Eriksen" <mhe@smartazz.dk> wrote in message
> "Beck" <beck10@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har ikke den almindelige version, har ventet i dyb spænding på denne
> version i stedet.
Hmm... undskyld jeg bryder ind... men er der andre end mig der har lagt
mærke til de 1-5 minutter der er fjernet fra den originale biograf-version
på Extended Versionen? Der er tale om den ændrede intro, hvor der mangler
en del af Frodo og Gandalfs samtale, mens de kører ind in Hobbitrup - dog
skiftet ud med en scene hvor Bilbo skriver i sin bog. Det andet jeg kan
huske er ankomsten til Lothlórien, hvor der mangler den del hvor Aragorn
beder om hjælp og Gimli prøver at redde ansigt - dog skiftet ud med en scene
hvor elveren og Aragorn diskuterer om hvorvidt de må få lov til at få
beskyttelse. Der er vist også et tredje sted, men jeg kan ikke lige huske
hvor.
Jeg synes ikke synderligt om det koncept at for at få noget nyt skal der
fjernes noget af det gamle.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : HKJ

Dato : 16-11-02 09:28

"No Humor Man" <no.humor.man@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg synes ikke synderligt om det koncept at for at få noget nyt skal der
> fjernes noget af det gamle.

Sådan en film er jo ikke et spørgsmål om at få "det hele" med. Der skal med
så det er en sammenhængende historie, forskellige begivenheder kan så være
fortalt på forskellige måde i de to versioner, afhængig af hvad instruktøren
syntes passer bedst.

Fra : Jim Andersen

Dato : 20-11-02 11:52

> "No Humor Man" <no.humor.man@mail.tdcadsl.dk> wrote in message

Har først modtaget min i morges, så jeg har endnu ikke set den. Men disse
korte versioner af scenerne burde vel nok have været med som "fraklip".
(hvis der er plads på diskene). Det er vel for at få "del hele med" at man
køber box.settet.

/jim

Fra : Taba

Dato : 15-11-02 19:53

[Snip]

Nu var det heldigvis sådan at man allerede havde gjort det klart at der kom
en extended version til november, så et ripp-off ville jeg ikke klde det..
Jeg kan da huske at der var en tråd om LOTR dvd'en i august hvor der var
flere der ahvde købt den, men hvr der også var nogle (som mig) der ville
vente og kun købe ext. versionen.

Ang. en samlet dir's cut box ed.: Jeg tøvede faktisk også med at bestille
LOTR: FOTR ext. ver. fordi at det kun var naturligt at når den tredje og
sidste film kom ud så ville man lave én stor box samling (som f.eks. The
Godfather serien, Tilbage til Fremtiden og Star Wars (vist kun på VHS)). En
anden faktor der også gjorde at jeg tænkte mig om en extra gang er det at
der ikke er kommet nogen director's cut endnu, og den tror ejg nok er
interessant

Men det e rjo kun penge der er tale, og hvad fanden om man har trilogien i
en ext. udgave OG en dir's Cut ;p

//Taba

Fra : Keld Landin-Petersen

Dato : 16-11-02 04:16

"Taba" <famtaba@tiscali.dk> wrote in message news:<rkbB9.9311$HU.849805@news010.worldonline.dk>...
> [...]
> anden faktor der også gjorde at jeg tænkte mig om en extra gang er det at
> der ikke er kommet nogen director's cut endnu, og den tror ejg nok er

Faktisk findes der hele to director's cuts af Fellowship... den ene
kom på DVD i august og den anden er lige udkommet. De er begge klippet
efter Peter Jacksons ønsker, og er derfor director's cut, til forskel
fra andre film som er klippet af hr.
hvem-som-helst-som-kan-klippe-en-film-hæderligt.

Jeg tror ikke der kommer noget med director's cut tilføjet i titlen i
forbindelse med Lord Of The Rings.

Keld Landin-Petersen.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 15-11-02 20:35

"Beck" <beck10@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil betragte dettesom rent rip-off !!

Sikke da noget vrøvl!

Den forlængede udgave har været annonceret længe før, at den almindelige
udkom, og nettet har svirret af snak om den i månedsvis. Hvis du føler dig
snydt, så kan du kun takke dig selv for ikke at holde øjne og ører åbne.

MVH
Jens

Fra : Beck

Dato : 15-11-02 20:33

> [...]
> snydt, så kan du kun takke dig selv for ikke at holde øjne og ører åbne.

..........bare lige for at sige det. jeg har sgu ikke købt nogen af delene.
det
kunne jeg ikke drømme om...har lånt dem af en kollega som er totalt nuts
med Ringenes Herre.

mvh

peter h.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 16-11-02 09:53

> [...]
> det
> kunne jeg ikke drømme om...har lånt dem af en kollega som er totalt nuts

Jamen, hvordan kan du så forsvare dit standpunkt? Det har været offentlig
viden i månedsvis, at der ville komme to udgaver af filmen: En almindelig
uden de store dikkedarer og en særudgave til alle, som vil have det hele og
ikke mindst er villige til at betale for det. Folk kan vælge frit efter
interesse og pengepung. Hvordan kan det på nogen måde kaldes et rip-off? Det
ville da have været langt værre kun at lancere én dyr specialudgave, så alle
dem, der bare ville have filmen også ville være tvunget til at betale for en
masse gejl, de aldrig ville bruge.

MVH
Jens

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 16-11-02 09:53

"Jens Thomsen" <nobody@home.dk> wrote:

> [...]
>dem, der bare ville have filmen også ville være tvunget til at betale for en

Enig - f.eks. Harry Potter - der svjh var prissat til 300 kr. Jeg
synes at 229 som jeg gav for SW2, for en god film og en ektra disk med
ekstras (som ikke betyder det store for mig) er rimeligt. Jeg synes
derimod Spiderman til overpris er rip-off.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-11-02 20:37

"Beck" <beck10@ofir.dk> wrote in message
> De fleste Jer har sikkert også købt LOTR film-udgaven der
> kom på DVD/VHS i august.
===
Ikke mig.
===
> [...]
"fra-klip"
> som ikke var med i 1ste udgave .
>
> Jeg vil betragte dettesom rent rip-off !!
En enkelt kommentar: Læs venligst de ovenstående indlæg fra andre her i
gruppen.
===
> [...]
> syntes det er helt vildt fint at filmselskabet forkæler den sådan med en
> bunke død-syg features og LOTR affald fra skrotbunken.
Lille? Jah.
Adventure- og Fantasy-freak? Absolut ja!
Men Star Wars (de nye film) kan rende mig!
De features der er med på spec ed dvd'en er absolut herlige og spændende at
kigge.
Og ang. LOTR-affald fra skrotbunken? Det så jeg eddermaenme' ikke meget til
da! Tværtimod.
===
> Til næste år gør I sikkert det samme igen.
===
Næh - fik da bif-versionen af en ven, og ventede tålmodigt det meste af
sommeren og efteråret på at spec ed box sættet med statuer skulle dukke op
fra Amazon.co.uk, hvilket det gjorde i foregårs.
===
> Og hvad med den samlede box-set med alle filmene i directors cut i 2004 ?
===
Tjah hvis det bare bliver alle tre film med nyt materiale, så tror jeg godt
jeg kan undvære ekstramaterialet.

> mvh peter h.
>
> btw: jeg syntes faktisk filmen er fantastisk god.
===
Den er *endnu* bedre i den nye version - uh det er guf!
Filmen hænger meget bedre sammen.

MvH Aragorn_dk
===

Fra : flemsus

Dato : 16-11-02 00:15

Snip.
> ===
> Den er *endnu* bedre i den nye version - uh det er guf!
> Filmen hænger meget bedre sammen.
>
> MvH Aragorn_dk
> ===

Hvad det angår er jeg i syv sind, Jakob Stegelman siger at det ikke har
gjort filmen bedre. Og de to anmeldelser jeg har læst inde på DVD-basen
siger også at filmen ikke er bedre næsten tværtimod. Oven i det har jeg også
læst at både den korte og lange reg.1 er bedre end den lange reg.2 i
kvaliteten.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 16-11-02 00:16

"flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> [...]
også
> læst at både den korte og lange reg.1 er bedre end den lange reg.2 i

===

Hej Flemming.

Jeg synes at det har forbedret filmen i voldsom grad - det hele hænger meget
bedre sammen, og for udenforstående der ikke har læst bøgerne er der langt
bedre sammenhæng i historien - det virker for mig som om det er en helt
anden og voldsomt forbedret film.
Hvis du nu har tænkt dig at anskaffe den lange version vil jeg absolut ikke
ødelægge en fed filmisk oplevelse af den 'nye' LOTR ved at udbrede mig om
hvad der er lagt ind - men der er cirka 35 minutters ekstra film, og det gør
en stor forskel synes jeg.

MvH

Aragorn_dk

Fra : HKJ

Dato : 16-11-02 09:34

> Hvad det angår er jeg i syv sind, Jakob Stegelman siger at det ikke har
> gjort filmen bedre. Og de to anmeldelser jeg har læst inde på DVD-basen
> siger også at filmen ikke er bedre næsten tværtimod.

Og du ved at Jakob Stegelman og de to andre anmeldere har samme smag som
dig?
Jeg er også en af dem der foretrækker den lange udgave, måske fordi jeg er
facineret af universet og gerne vil se så meget som muligt fra det (Det er
ikke det samme som at jeg læser bøgerne eller ser filmen hver uge).

Fra : flemsus

Dato : 16-11-02 12:50

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote in message

> [...]
> facineret af universet og gerne vil se så meget som muligt fra det (Det er
> ikke det samme som at jeg læser bøgerne eller ser filmen hver uge).

Hvis du ikke ved hvad "I syv sind" betyder skal du da bare sige det, så skal
jeg nok prøve at forklare dig det.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : HKJ

Dato : 16-11-02 12:58

> Hvis du ikke ved hvad "I syv sind" betyder skal du da bare sige det, så
skal
> jeg nok prøve at forklare dig det.

Er det ikke noget med en alvorlig personlighedsspaltning?

Men jeg mener at hvis du kan lide universet, så er der ingen vej udenom den
udvidede udgaven, hvis det derimod bare er "en film" for dig, så kan det
godt være at den udvidede udgave vil virke lidt langtrukken.

En af udvidelserne i filmen er f.eks. væsentlig mere af Hobbittrup, hvis det
er dig indeligt ligegyldigt hvordan hobbitter lever, så vil det selvfølgelig
ikke være særlig spændende at se, men hvis du er facineret af universet, så
er det en væsentlig ting at se.

Fra : flemsus

Dato : 16-11-02 14:15

> "flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> skal
>
> Er det ikke noget med en alvorlig personlighedsspaltning?

Det er ikke helt ved siden af.

> [...]
selvfølgelig
> ikke være særlig spændende at se, men hvis du er facineret af universet,

Så nu har jeg bestilt reg.1 fra CD-wow. Fordi jeg var i tvivl, var fordi jeg
var ligeglad med alt det ekstra.....og kun interesseret i selve filmen.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : HKJ

Dato : 16-11-02 14:31

> Så nu har jeg bestilt reg.1 fra CD-wow. Fordi jeg var i tvivl, var fordi
jeg
> var ligeglad med alt det ekstra.....og kun interesseret i selve filmen.

Tillykke, håber du bliver glad for filmen. Men det er der nok en god
sansynlighed for at du gør.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 17-11-02 15:27

On Sat, 16 Nov 2002 09:33:39 +0100, "HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote:

>Jeg er også en af dem der foretrækker den lange udgave, måske fordi jeg er
>facineret af universet og gerne vil se så meget som muligt fra det

Jeg synes også den lange er klart bedst! Jeg er stor fan af bøgerne og
var lidt skuffet med biofilmen (dvs. 8/10 i min score :) Den nye får
10/10, den er alt for nice!

>(Det er
>ikke det samme som at jeg læser bøgerne eller ser filmen hver uge).

Læser bogen ca. en gang om året :)

--
Regards Stefan
Websites: http://ghashul.dk/

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 15-11-02 20:53

> Til næste år gør I sikkert det samme igen.
>
> Og hvad med den samlede box-set med alle filmene i directors cut i 2004 ?

Røvrendt? Jeg skal gerne indrømme tanken har strejfet mig. Men om ikke andet
gjorde Jackson og co. det klart og tydeligt tidligt i år at der kom en
forlænget udgave af filmen kort før TTT's premiere. Jeg ventede med at købe
filmen her til november i den forlængede udgave.
Nu har jeg så senere igen hørt om en evt. DC trilogy i 2004. Egentlig burde
man vente med at købe filmene til den dag, men sandheden er at jeg
selvfølgelig ikke kan vente så lang tid.
Egentlig burde jeg synes at New Line er nogen pengegriske sataner (og det
synes jeg også et eller andet sted), men af en eller anden grund fokuserer
jeg hellere på hvor mange penge de har haft brugt på projektet. Jeg har ikke
noget imod at bruge en ekstra skilling på dette megaprojekt, jeg tænker at
New Line bør belønnes for at have taget chancen med noget der allerede nu er
et mesterværk.
Hvis det havde været George Lucas og Star Wars eller andre, havde det været
fuldstændig anderledes. Det er Tolkien/Jackson hypen der gør det...
Til næste år står jeg sgu nok også og køber en EE-version af TTT. Og næste
år igen en EE-version af RK. Og næste år igen går jeg nok ned i biksen og
køber boxen!
Den sidste idiot er ikke født endnu...

Fra : Taba

Dato : 15-11-02 22:24

> [...]
> år igen en EE-version af RK. Og næste år igen går jeg nok ned i biksen og

HØRT!

//Taba

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 16-11-02 01:21

Beck wrote:
<SNIP>
> Og hvad med den samlede box-set med alle filmene i directors cut i
> 2004 ?
>
> mvh peter h.

Nu har de andre jo stort set sagt det samme som jeg tænker omkring din
rip-off beskyldning, så jeg vil nøjes med dette:
Selvfølgelig skal jeg ha' boxsettet, for til den tid er DVDen sikkert
overgået af et nyt super-system, og så skal LOTR trilogien da opdateres til
nyeste medie
hygge,
Nicolai

P.s. At det så er en form for rip-off fra film- og elektronik-producenterne
er noget andet. Fuldstændig ligesom når man køber en ny computer, man ved jo
at inden måneden er omme har producenterne spyttet noget bedre på markedet

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-11-02 10:21

"Nicolai Zoffmann Heiredal" <nicolai@heiredal.dk> writes:

> Selvfølgelig skal jeg ha' boxsettet, for til den tid er DVDen sikkert
> overgået af et nyt super-system,

_Det_ tror jeg ikke, at du skal regne med. Der gik 3-4 år fra
DVD-mediet blev omtalt i filmbladene til det var et reelt, brugbart
medie.

Selskaberne har brugt så meget krudt på udviklingen af det og den
investering vil de have hjem, før de lancerer noget andet.

Musik-CD'en blev pushet herhjemme fra 1983-84-stykker, og den er
stadig hovedmediet til musik. Laserdisc er fra 70'erne og var
entusiast-filmmediet helt til DVD dukkede op. Og VHS er måske nok
døende som salgsmarked (døende - langt fra dødt), men det er kun fordi
DVDen overtager en del af dets marked.

Nej, der kommer næppe flere hjemmemedier til film. Det næste vi kommer
til at se bliver ren on-demand i høj kvalitet (og antageligvis et hack
eller to, så man kan gemme det lokalt, hvilke Johan Schlüther så vil
fortælle os dræber firmaerne på brutaleste vis, ligesom internet,
CD-R, VHS og kasettebånd gjorde)

--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 16-11-02 10:57

Peter B. Juul wrote:
> _Det_ tror jeg ikke, at du skal regne med. Der gik 3-4 år fra
> DVD-mediet blev omtalt i filmbladene til det var et reelt, brugbart
> medie.

Tjae, ikke særlig brugbar kilde, men jeg læste for lidt over et år siden, på
en netside, at nu var dvd'en afløser fundet. Dengang gad jeg ikke læse mere
om det, da jeg lige havde købt min første afspiller. Kan da godt forstå hvad
du skriver mht at de har brugt meget tid på at lancere dvd-mediet. Men da
486'eren blev smidt på markedet havde de jo allerede udviklet pentiumen. De
ventede bare på at de fik tjent den hjem før en at den nye generation blev
smidt på markedet (sådan har jeg i alt fald fået det beskrevet af en ven i
starten af 90'erne, som var meget mere inde i computere end mig).
Uanset, når den samlede trilogibox kommer så skulle jeg gerne være sluppet
ud af SU-helvede hvilket burde give mig råd til den
dejlige-super-lækre-saftige-extra-limited-edition der måtte komme på gaden

hygge,
Nicolai

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-11-02 00:16

"Nicolai Zoffmann Heiredal" <nicolai@heiredal.dk> writes:

> Tjae, ikke særlig brugbar kilde, men jeg læste for lidt over et år siden, på
> en netside, at nu var dvd'en afløser fundet.

Det skriver diverse websider hver eneste gang nogen finder en ny måde
at gemme flere data på samme areal.

DVD er meget mere end bare datatætheden.

> du skriver mht at de har brugt meget tid på at lancere dvd-mediet. Men da
> 486'eren blev smidt på markedet havde de jo allerede udviklet
> pentiumen.

Filmmarkedet er ikke EDB-markedet.

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 18-11-02 04:15

> Filmmarkedet er ikke EDB-markedet.

Jo, men de kører vel efter samme business-regler? Influeret af hastigt
forandrende teknologi, DVD, surround, etc?

Det er lidt cross-posting det her, i øvrigt...

Fra : Jim Andersen

Dato : 20-11-02 17:11

Jeg føler mig ikke snydt. Jeg vidste på forhånd hvad/hvornår de forskellige
udgaver kom. Dem der ikke vidste det, kan vel sælge deres 2-disc version og
stadig slippe ud af det med skindet på næsen ?

Jeg regner da med at der kommer en version med alle 3 film på 1 disc,
skrevet med lilla laser, som kan afspilles i min HDTV-dvd-optager/afspiller
til 995,- i Bilka.

Og bagefter kommer så Hobbitten, og så skal vi til det igen

/jim

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-11-02 10:12

"Beck" <beck10@ofir.dk> writes:

> Jeg vil betragte dettesom rent rip-off !!

Hvis ikke filmselskabet havde gjort helt klart allerede lige efter
biografpremieren, at der ville komme disse tre forskellige udgivelser,
så ville jeg give dig ret.

Nu synes jeg bare, at du er åndssvag.

Jeg har undladt at købe den første udgivelse, fordi det allerede
dengang var almindeligt kendt, at der kom en extended edition, som
ville være noget dyrere.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 16-11-02 10:25

pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote:

>Hvis ikke filmselskabet havde gjort helt klart allerede lige efter
>biografpremieren, at der ville komme disse tre forskellige udgivelser,
>så ville jeg give dig ret.

Men var der nogen teknisk grund til at de ikke udkom på samme tid
eller var det for at tjene penge på de folk der ikke kunne vente og
som også skal have extended versionen? Jeg tror mest på det sidste.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter G

Dato : 16-11-02 15:59

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> wrote:

>Men var der nogen teknisk grund til at de ikke udkom på samme tid
>eller var det for at tjene penge på de folk der ikke kunne vente og
>som også skal have extended versionen? Jeg tror mest på det sidste.

Økonomisk "presse citronen" grund? Ja da!

Men folk er ikke blevet direkte narret m.h.t. de forskellige
udgivelser. M

Man kan dog måske argumentere for, at ikke alle er blevet gjort
tydeligt nok opmærksomme på, at der ville komme forskellige versioner.

Der er nok nogle folk der, uvidende om de senere udgivelser, har købt
den første udgivelse og nu ærger sig over at de ikke kendte til de
andre.

[Jeg har ikke selv fulgt med i dækningen af udgivelserne, da jeg ikke
ejer en DVD-afspiller]
--
M.v.h. Peter. Email addresse virker.
Følg venligst den generelle netikette.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 18-11-02 04:41

> [...]
>
> Der er nok nogle folk der, uvidende om de senere udgivelser, har købt
> den første udgivelse og nu ærger sig over at de ikke kendte til de

PJ snakker lidt om dette på ekstramaterialet (man skal høre meget inden 6
timer rinder ud...). New Line insisterede på at bio-udgaven skulle under tre
timer, hvilket som altid gør ondt på kunstneren. PJ aftalte med bosserne at
en 200-minutters udgave kunne blive udgivet specielt en måned før premieren
på TTT (smart tænkt). Derved kunne han blive tilfredsstillet som kunstner og
New Line som pengemaskine.
Gu handler det om penge. Var LOTR-projektet blevet et flop var New Line gået
nedenom og hjem. New Line er kun interesseret i grønne tal på skemaet og
selvfølgelig er de det. It's their ass on the line! Sådan er det nu engang
at lave mesterværker til os børn...
Jeg accepterer så forløbet, fordi de var tidligt ude med annonceringen af
dette. August-DVD'en skal nok have fundet sine købere, ligesom
november-DVD'en (tydeligvis) har fundet sine. Jeg ventede selv til november.

Det synes jeg.

(Jeg synes i øvrigt det er en meget fed røverhistorie med Viggo der efter en
lang dags optagelser et eller andet sted i New Zealand er på vej til sin
bil, fuldt dresset up som Aragorn, dybt begravet i næste dag render og
svinger med sit sværd, pludselig bliver holdt op af en patruljevogn en eller
anden lokal har tilkaldt fordi en eller anden psykopat render og svinger med
et sværd...pfew, lang sætning)

Fra : Rikke & Brian

Dato : 16-11-02 10:48

> [...]
> som
> ikke var med i 1ste udgave .
>
> Jeg vil betragte dettesom rent rip-off !!

Jeg ville ikke gå så langt som at kalde det et rip-off. For de folk der
interesserer sig for alt det bag omliggende omkring film, synes jeg faktisk
de får valuta for pengene (eller tror jeg...henter først min version i dag,
så jeg kan egentligt ikke rigtig udtale mig om det endnu). Meeeen folk som
mig selv, der ikke går vildt op i alt det ekstra stof på dvd'en, men som kun
er interesseret i de 30 min. ekstra, er det noget af en investering. Forstår
ikke hvorfor man ikke kunne have lagt de 30 min. på den første version også,
også stadig have lavet guf versionen for dem der kan bruge det til noget.
Jeg mener da at have set film hvor man kunne vælge at se filmen med eller
uden de ekstra scener.

Jeg synes det er mange penge, men som andre har sagt før, så var det dog
blevet annonceret.

Mvh. Brian

Fra : Jim Andersen

Dato : 20-11-02 17:13

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> skrev i en
meddelelse news:3dd614ba$0$773$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Forstår
> ikke hvorfor man ikke kunne have lagt de 30 min. på den første version
også,

Der er ikke plads på disken. Med mindre man går på kompromis med
billedkvaliteten.

/jim