Outlook pr. mobil
Fra : Tue Vestergaard

Dato : 15-11-02 17:53

Hej,

Jeg er totalt ny på det her område så....
Hvad skal jeg gøre hvis jeg gerne vil have mulighed for f.eks. at tjecke
mail i outlook via mobilen?
Jeg går ud fra det kræver et dataopkald til Telmore, der kun understøtter
almindelige langsomme dataopkald, men hvordan?

Tue

Fra : Basic Electronics

Dato : 15-11-02 19:03

> [...]
> Jeg går ud fra det kræver et dataopkald til Telmore, der kun understøtter
> almindelige langsomme dataopkald, men hvordan?

Hej
Hvad er det for en tlf du bruger??
MVH Janus Olsen

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 15-11-02 20:04

Det er en Siemens ME45

Fra : Basic Electronics

Dato : 15-11-02 20:12

Hej
du skriver via mobilen, betyder det at du vil læse dem på mobilen, eller er
det en computer du vil læse dem på.
For du kan ikke gøre det direkte på fonen
MVH Janus Olsen
"Tue Vestergaard" <tue.vestergaard@nospamskjoldhoej.dk> skrev i en
meddelelse news:ar3ggp$1f9l$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...

Fra : Basic Electronics

Dato : 15-11-02 20:23

Og har du IR ellers kan du gøre det med det datakabel der var med telefonen
da du købte det
Så skal du have et internetabb til fastnet, og sige at du ringer op via comx
MVH Janus Olsen

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 15-11-02 20:39

> du skriver via mobilen, betyder det at du vil læse dem på mobilen, eller
er
> det en computer du vil læse dem på.

Det er på computer via mobilen.
Jeg har nu browset nogle forskellige udbyderes sider, men synes det er en
anelse uoverskueligt.
Vil du eller andre give et bud på det billigste abonnement?
Jeg har bredbånd herhjemme og skal således kun bruge det når jeg tjecker
mails "i byen" og hvor det nu ellers bliver.
Jeg kan vel klare mig med alm. datahastighed, men hvor meget mere vil det
koste hvis vi taler GPRS?

Tue

Fra : Morten Riis

Dato : 16-11-02 01:01

"Tue Vestergaard" <tue.vestergaard@nospamskjoldhoej.dk> skrev i en
meddelelse news:ar3iii$1h1f$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...

> [...]
> mails "i byen" og hvor det nu ellers bliver.
> Jeg kan vel klare mig med alm. datahastighed, men hvor meget mere vil det

Hej Tue

Hvis du vælger GPRS får du en noget hurtigere hastighed når du tjekker
mails. Vælger du SONOFON som GPRSleverandør kan du klare dig med 40 i abb. /
md. og 18,75 pr. MB. Det er noget dyrt i det tilfælde du ofte modtager mails
med vedh. filer og lign. Derfor er HSCSD at overveje. Denne løsning
understøttes af din fon, og koster også 40 kr. / md. og 1,56 kr. / min
(dagtimerne) og 95 øre / min. (aften). Med HSCSD får du en hurtigere og mere
stabil forbindelse og i det tilfælde du kun henter mails vil den være at
foretrække.
Senere på året skulle SONOFON komme med et abn. ved navn Mobil Data, som
indeholder begge af ovenstående løsninger til kun 40 kr. / md.
Forbrugspriser er de samme.

Venligst

Morten