Virus ? "C:\WINDOWS\INSTIT.BAT"
Fra : PS.BMW

Dato : 15-11-02 17:47

McAfee advarer om virus C:\WINDOWS\INSTIT.BAT
opaserv worm
Jeg kan finde filen/programmet men det lader sig ikke slette da
programmet er i brug.
Søgning på navnet "INSTIT.BAT" giver ikke resultat hverken her eller
McAfee.
Hvad gør jeg ?
Mvh Sjong

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten

Dato : 15-11-02 18:04

> McAfee advarer om virus C:\WINDOWS\INSTIT.BAT
> opaserv worm
> Søgning på navnet "INSTIT.BAT" giver ikke resultat hverken her eller
> McAfee.

De kender den nu eller godt, og den genkendes da også som opaserv
i dit AV-program:
"Virus Characteristics
--- Update November 10, 2002 ---
Another new variant was discovered recently - INSTIT.BAT 21,504 bytes in size."

Fundet på:
http://vil.mcafee.com/dispVirus.asp?virus_k=99729, der også indeholder
en opskrift på at fjerne den.

Mvh.
Morten

Fra : stig54

Dato : 13-07-03 07:32

Jeg havde samme virus.
Jeg gik ind i start,kør, skrev msconfig, og fik værktøjer til
systemkonfiguration, valgte winini, trykkede på plus ud for windows og
her ligger de programmer der automatisk åbnes ved opstart, jeg fjernede
fluebenet ud for instit.bat og trykkede anven og genstartede. Så var den
væk.

http://www.kandu.dk/