Skattegæld under 18 år
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 15-11-02 14:04

Hej alle.

Jeg mener at have læst flere steder at man ikke kan stifte gæld når man er
under 18 år. Jeg har lige i dag modtaget en dejlig regning fra skattevæsnet
på små 3000kr i efterskat. Beløbet skal nok passe, da jeg overskred mit
frikort sidste år, dog ikke noget jeg har været klar over før nu.

Mit simple spørgsmål er så, loven om gældstiftelse gælder vel ikke når det
har med skattevæsnet at gøre? Eller?

Mvh Mark
--
www.improve.dk

Fra : Peter G C

Dato : 15-11-02 14:40

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Mit simple spørgsmål er så, loven om gældstiftelse gælder vel ikke når det
> har med skattevæsnet at gøre? Eller?

Nej, det er rigtigt, at du skylder pengene til skattefar.

/Peter

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-11-02 15:27

"Mark S. Rasmussen" wrote:

> Hej alle.
>
> Jeg mener at have læst flere steder at man ikke kan stifte gæld når man er
> under 18 år.

I princippet rigtig. Man kan ikke aktivt gå ind og sige at man vil have
gæld hos kreditorX.

Men derfor kan man fint have en gæld fx i form af en erstatning man skal
erlægge hos et voldsoffer eller bøde (også en form for gæld til det
offentlige) man har fået

> Jeg har lige i dag modtaget en dejlig regning fra skattevæsnet
> på små 3000kr i efterskat. Beløbet skal nok passe, da jeg overskred mit
> frikort sidste år, dog ikke noget jeg har været klar over før nu.

Surt, når pengene er brugt.

Øhhh, hvis dit frikort er brugt og jeg husker korrekt, så skal din
arbejsgiver forresten trække skat af det beløb over fribeløbet (Det er
noget som han skal holde øje med, når han har fået hovedkortet af dig).
Fx fribeløb 30.000 kroner. Du tjener 35.000 kroner. Din arbejdsgiver
skal holde skat tilbage for 5000 kroner. Typisk halvdelen dvs. 2500.

> Mit simple spørgsmål er så, loven om gældstiftelse gælder vel ikke når det
> har med skattevæsnet at gøre? Eller?

Næh, du kunne for så vidt bare få lavet dit frikort om til et
skattekort, så ville du ikke få skattesmækket.

Surt, men sådan er det at blive voksen.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 15-11-02 16:54

"Carsten Riis" skrev:

> Surt, men sådan er det at blive voksen.

Boy meets world :)

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Vægten er kun et udtryk for
hvor dybt vores fodspor bliver i

Fra : Peter Knutsen

Dato : 15-11-02 23:10

Kenn Gerdes wrote:

> Boy meets world :)

Og uhyggelig Dracula-film musik opstår.

--
Peter Knutsen
Håber på, at Van Helsing

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 16-11-02 17:49

> Og uhyggelig Dracula-film musik opstår.

Lol, måske kan jeg tjene pengene ind igen ved at indspille en film, bare
fortsæt, jeg er igang med manuskriptet :)

Mvh Mark