Sikker kommunikation med Java
Fra : Lars Hessellund

Dato : 15-11-02 12:47

Er der nogen der kender en metode til at sikre at kun én person, f.eks. en
administrator kan bruge Java-appletten.
Jeg tænker på at klienten f.eks. har en aktiveringskode liggende på sin
arbejdsstation, så det kun er muligt for den pågældende bruger at køre
Java-appletten?

Mvh.
Lars

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 15-11-02 13:40

"Lars Hessellund" <hessellund@c.dk> writes:

> Er der nogen der kender en metode til at sikre at kun én person, f.eks. en
> administrator kan bruge Java-appletten.

Overvej "Java Web Run".
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Brian Matzon

Dato : 15-11-02 17:20

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:
> Overvej "Java Web Run".
Mener du Java web start ?

Med mindre du kører op mod en server, kan dette ikke lade sig gøre!
client sikkerhed findes ikke... (indtil det ¤#%#&" pis DRM kommer)

/Brian Matzon

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-11-02 23:53

Brian Matzon <brian@matzon.dk> writes:

> Mener du Java web start ?

Ja. En huskefejl. Jeg har ikke selv sat mig ind i det, ud over at
konstatere at det fungerer og virker ret smart.

> Med mindre du kører op mod en server, kan dette ikke lade sig gøre!
> client sikkerhed findes ikke... (indtil det ¤#%#&" pis DRM kommer)

Som er?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Brian Matzon

Dato : 20-11-02 07:06

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:
> Som er?
Digital Rights Management

Fra : Flemming

Dato : 16-11-02 17:18

Hejsa

Sæføli kan du det!

Når appletten skal have adgang til Harddisken for at læse aktiveringsfilen /
koden
skal den "have lov" af explorer. Dette kræver at du signerer appletten, men
dette er piece
of cake...du skal bare følge eksemplet i "Java Tutorial" på SUN´s
hjemmeside.

Hvis du senere vil lave det om til Java Web Start applikation, så har SUN
gjort sig ekstra
umage for at gøre det nemt at migere Appletten over i Webstart.

Held og lykke!

Fra : Lars Hessellund

Dato : 18-11-02 09:52

Takker.
Så lige en enkelt ting til, hvilket format vil du så forslå man gemmer den
aktiveringskode i, hvad kan Java læse af filer?
Mvh.
Lars

Fra : Flemming

Dato : 18-11-02 16:46

Java kan læse alle slags filer. (men ikke alle kan den forstå

Men prøv da at bruge en simpel tekstfil istarten, som indeholder f.eks

kode=123456

så kan du bruge java.util.Properites klassen til at indlæse den.

Så kan du altid senere lave et eller andet vildt indviklet format som kun du
forstår.

hygge