Speedometer
Fra : Ole Fisker

Dato : 15-11-02 11:58

Hej

Er der nogen der har erfaringer med at bruge en cykelcomputer som
speedometer på en MC.

Afstanden fra gaffelbenet og indtil egerne er jo væsentlig større end på en
cykel og
magneten skal temmelig tæt på aftasteren for at virke.

Findes der andre muligheder for U-originale speedometre.

MVH
Ole Fisker

Fra : Carsten

Dato : 15-11-02 12:24

"Ole Fisker" <notValid@NoWhere.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaringer med at bruge en cykelcomputer som
> speedometer på en MC.

http://www.hasselbalchs.dk/

MC Teknik -> Cykelcomputer

Carsten

Fra : Ole Fisker

Dato : 15-11-02 12:40

Tak

God forklaring, det prøver jeg.

MVH
Ole Fisker

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 15-11-02 13:20

> Er der nogen der har erfaringer med at bruge en cykelcomputer som
> speedometer på en MC.

Ja da.

> Afstanden fra gaffelbenet og indtil egerne er jo væsentlig større end
på en
> cykel og
> magneten skal temmelig tæt på aftasteren for at virke.

Jeg har monteret aftasteren bag bremsekaliberen og magneten på skive.
Billeder på http://www.majland.org/leo/sigmatarga.html

Der er også en tysker der har samlet en side omkring
cykelcomputermontering på alverdens cykler ...

Jeg kraver lige eftger linket

/A

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 15-11-02 15:34

> Er der nogen der har erfaringer med at bruge en cykelcomputer som
> speedometer på en MC.

Ret gode - i den måneds tid før magneten røg af

At sætte magneten i periferien af fælgen er ikke særlig klåååwt... Ind mod
center med den.

> Afstanden fra gaffelbenet og indtil egerne er jo væsentlig større end på
en
> cykel og
> magneten skal temmelig tæt på aftasteren for at virke.

Så sæt en afstandsklods på magneten.

> Findes der andre muligheder for U-originale speedometre.

GPS kan vise din hastighed ganske nøjagtigt. I hvert fald når du kommer ud
på lande-/motorvejen hvor hastigheden er konstant i mere end et par
sekunder. Erfaringer fra bykørsel udbedes.

Fra : Martin Poll

Dato : 15-11-02 18:46

"Ole Fisker" <notValid@NoWhere.com> wrote in message

> Er der nogen der har erfaringer med at bruge en cykelcomputer som
> speedometer på en MC.
>
> MVH
> Ole Fisker

Jeg satte en på min Kawa GPZ500 med stor succes. Du kan se hvordan på min
hjemmeside under sigma.

Med venlig hilsen
Martin Poll
Aprilia SL 1000