Beskyttelse af kode
Fra : Lars Hessellund

Dato : 15-11-02 11:40

Jeg er ret ny inden for Java og har lige nogle spørgsmål:
1. Er muligt for andre at læse ens kode når man har kompileret den?

2. Min Java-applett skal hentes fra en server der ikke understøtter SSL, er
der en mulighed for hvordan jeg kodebeskytter adgangen til Java-appletten
uden at der sendes kode i ren tekst? Således at ingen har mulighed for at
opsnappe koden.

Mvh.
Lars

Fra : Lars Hessellund

Dato : 15-11-02 11:43

Tillægsspørgsmål....
Når man taler client-side og server-side i Java, betyder det så at
java-appletten kan køres på serveren uden at clienten downloader den? Hvis
ja, hvordan gør man det?

Mvh.
Lars

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 15-11-02 13:40

"Lars Hessellund" <hessellund@c.dk> writes:

> Når man taler client-side og server-side i Java, betyder det så at
> java-appletten kan køres på serveren uden at clienten downloader den? Hvis
> ja, hvordan gør man det?

Nej. Kig på servlets/JSP hvis du vil afvikle Javakode på serveren.
Dette kræver naturligvis at serveren understøtter det.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : *Tweak*

Dato : 15-11-02 12:16

"Lars Hessellund" <hessellund@c.dk> wrote in message
> Jeg er ret ny inden for Java og har lige nogle spørgsmål:
> 1. Er muligt for andre at læse ens kode når man har kompileret den?
Ja via en dekompiler

> [...]
> uden at der sendes kode i ren tekst? Således at ingen har mulighed for at

Se Claus' indlæg "Beskytte Kode"
fra igår 17:53

Tweak

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 15-11-02 12:20

> Jeg er ret ny inden for Java og har lige nogle spørgsmål:
> 1. Er muligt for andre at læse ens kode når man har kompileret den?

Ja. Det er meget nemt endda =)

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : Brian Matzon

Dato : 15-11-02 17:18

Lars Hessellund wrote:
> [...]
> uden at der sendes kode i ren tekst? Således at ingen har mulighed for at
Næ.
Ligesom med alt andet kode, kan det dekompileres - CPU'en skal jo kunne
læse det på et tidspunkt...

Det eneste du kan gøre er at besværeliggøre det med en obfuscator, som
der findes en del af...

/Brian Matzon