/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Tele2 rykkergebyr
Fra : Palle B


Dato : 15-11-02 11:22

Jeg har en lille disput med Tele2 om et rykkergebyrer på en faktura, de har
sendt. Jeg har dog aldrig modtaget den oprindelige faktura, kun rykkere.
Jeg har derfor skrevet til dem, og bedt dem slette rykkergebyrerne, da jeg
egentlig ikke synes, at det er rimeligt at betale rykkergebyr på en faktura,
jeg ikke har haft en chance for at betale rettidigt.
Dette nægter de med følgende begrundelse:
"Vi kan desværre ikke kreditere dig rykkergebyrerne, da vi har sendt din
regning rettidigt.Vi har heller ikke fået brevet retur, så det er afleveret
på din adresse."

Dette har hensat mig i nogen undren. Jeg har ikke modtaget fakturaen, men de
konkluderer, at jeg har fået den fordi de ikke har modtaget den retur.
Hvad siger juristerne i gruppen til dette?

Mvh. Palle



 
 
Michael C. Nielsen (15-11-2002)
Kommentar
Fra : Michael C. Nielsen


Dato : 15-11-02 12:32

"Palle B" <bruselius@email.dk> skrev i en meddelelse
news:ar2hct$2j89$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har en lille disput med Tele2 om et rykkergebyrer på en faktura, de har
> sendt. Jeg har dog aldrig modtaget den oprindelige faktura, kun rykkere.
> Jeg har derfor skrevet til dem, og bedt dem slette rykkergebyrerne, da jeg
> egentlig ikke synes, at det er rimeligt at betale rykkergebyr på en faktura,
> jeg ikke har haft en chance for at betale rettidigt.
> Dette nægter de med følgende begrundelse:
> "Vi kan desværre ikke kreditere dig rykkergebyrerne, da vi har sendt din
> regning rettidigt.Vi har heller ikke fået brevet retur, så det er afleveret
> på din adresse."
>
> Dette har hensat mig i nogen undren. Jeg har ikke modtaget fakturaen, men de
> konkluderer, at jeg har fået den fordi de ikke har modtaget den retur.
> Hvad siger juristerne i gruppen til dette?

Jeg ville skifte teleudbyder snarest muligt.

/michael


Nette (15-11-2002)
Kommentar
Fra : Nette


Dato : 15-11-02 15:44


"Michael C. Nielsen" wrote
> Jeg ville skifte teleudbyder snarest muligt.

Det gjrode jeg faktisk, da jeg havde været udsat for det to gange fra samme
selskab

Nette



Per Sørensen (15-11-2002)
Kommentar
Fra : Per Sørensen


Dato : 15-11-02 19:02

Det har jeg også prøvet. Så det er åbentbart noget der sker jævnligt. Godt
jeg kom væk.

mvh Per

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3dd5083c$0$11442$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Michael C. Nielsen" wrote
> > Jeg ville skifte teleudbyder snarest muligt.
>
> Det gjrode jeg faktisk, da jeg havde været udsat for det to gange fra
samme
> selskab
>
> Nette
>
>



Palle B (16-11-2002)
Kommentar
Fra : Palle B


Dato : 16-11-02 17:16

> "Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3dd5083c$0$11442$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> >
> > "Michael C. Nielsen" wrote
> > > Jeg ville skifte teleudbyder snarest muligt.
> >
> > Det gjrode jeg faktisk, da jeg havde været udsat for det to gange fra
> samme selskab

Hej
Jo tak, jeg har da også overvejet at flytte udbyder i en fart, men
alternativet er TDC, hvilket jeg bestemt ikke bryder mig om. (kun Tele2 og
TDC kan tilbyde ADSL, der hvor jeg bor).
Jeg var snarere ude efter et par juridiske argumenter - det kan da ikke
passe, at jeg skal betale rykkergebyrer for en faktura, jeg ikke har fået en
eneste chance for at betale rettidigt.

Mvh. Palle



Claus P. (16-11-2002)
Kommentar
Fra : Claus P.


Dato : 16-11-02 20:00


> Jeg var snarere ude efter et par juridiske argumenter - det kan da
ikke
> passe, at jeg skal betale rykkergebyrer for en faktura, jeg ikke har
fået en
> eneste chance for at betale rettidigt.
>
> Mvh. Palle

Ifølge nogle juristers udtalelser herinde, så anses P&T for så
driftsikkert at det ikke nytter at påstå at et brev ikke er
kommet frem.
I praksis kunne et firma derfor springe regningen over og gå
direkte til rykkerne (regningen skal selvfølgelig være registreret
i deres system). Håber ikke der er nogle skumle firma'er der
lytter med her

MVH CP



Tanja Bromley (17-11-2002)
Kommentar
Fra : Tanja Bromley


Dato : 17-11-02 12:35


"Claus P." <ewarp@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:3dd695af$0$135$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ifølge nogle juristers udtalelser herinde, så anses P&T for så
> driftsikkert at det ikke nytter at påstå at et brev ikke er
> kommet frem.

Det undrer mig lidt, for jeg har oplevet det stik modsatte - med en pakke
oven i købet.
Modtagere påstod, pakken ikke var kommet frem. - Jeg havde jo kvittering og
det hele, og efterlyste pakken hos Post DK. De kunne oplyse, at pakken
ifølge deres system VAR udleveret til modtager (hvilket track & trace også
viste). Men da modtager stadigvæk nægtede, ja, så udbetalte Post DK
erstatning, efter et sagsforløb på kun 14 dage.

Mon ikke det er afsenders opgave, at bevise brevet (rykkeren) er sendt ? Og
hvordan vil de gøre dette, hvis brevet ikke er sendt med kvittering ?
Jeg har selv stået i samme situation før (dog andre firmaer), og når jeg har
ringet dem op og fortalt dem, at jeg altså ikke har fået den oprindelige
regning, men kun rykkeren, så har de altid bedt mig om bare at betale det
oprindelige beløb - uden rykkergebyr.

/Tanja





Claus E Beyer (18-11-2002)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 18-11-02 07:05

"Claus P." <ewarp@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:3dd695af$0$135$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > Jeg var snarere ude efter et par juridiske argumenter - det kan da
> ikke
> > passe, at jeg skal betale rykkergebyrer for en faktura, jeg ikke har
> fået en
> > eneste chance for at betale rettidigt.
> >
> > Mvh. Palle
>
> Ifølge nogle juristers udtalelser herinde, så anses P&T for så
> driftsikkert at det ikke nytter at påstå at et brev ikke er
> kommet frem.

Hvordan kan det så være at jeg af og til får naboens breve ind ad min
brevsprække?

Claus


Erik Olsen (18-11-2002)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 18-11-02 09:24

Claus E Beyer wrote:
> "Claus P." <ewarp@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:3dd695af$0$135$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> Ifølge nogle juristers udtalelser herinde, så anses P&T for så
>> driftsikkert at det ikke nytter at påstå at et brev ikke er
>> kommet frem.
>
> Hvordan kan det så være at jeg af og til får naboens breve ind ad min
> brevsprække?

ROFL

Venlig hilsen
Erik Olsen


Niels Teglsbo (18-11-2002)
Kommentar
Fra : Niels Teglsbo


Dato : 18-11-02 17:01

"Palle B" <bruselius@email.dk> wrote:

> Jeg har en lille disput med Tele2 om et rykkergebyrer på en faktura, de har
> sendt. Jeg har dog aldrig modtaget den oprindelige faktura, [...]

Se eventuelt

"Newsgroups: dk.teknik.telefoni.mobil
From: "Dennis Lange" <dblng2@hotmail.com>
Subject: Tele2's rod
Date: Mon, 18 Nov 2002 11:52:14 +0100
Message-ID: <arah02$mdj$1@sunsite.dk>

Jeg har igennem den sidste måned har "modtaget" breve fra Tele2 der ikke
var til mig.
Mønstret er det samme... fornavn og mellemnavn er mit, efternavn er et
andet, gade og husnummer og postnummer er mit, bynavn er et andet.
[...]"

--
Niels, The Offspring Mailinglist www.image.dk/~teglsbo

Palle B (21-11-2002)
Kommentar
Fra : Palle B


Dato : 21-11-02 22:57

"Niels Teglsbo" <Niels@fabel.dk> skrev i en meddelelse
news:2i3ituoqt1l850vtt9uad3jptdl1dbpg8t@news.image.dk...
> "Palle B" <bruselius@email.dk> wrote:
>
> > Jeg har en lille disput med Tele2 om et rykkergebyrer på en faktura, de
har
> > sendt. Jeg har dog aldrig modtaget den oprindelige faktura, [...]
>
Undskyld ventetiden, men tusind tak for jeres svar.
Jeg har netop afsendt endnu en klage til Tele2 vedr. deres praksis, der som
påpeget i nogle af svarene er dybt betænkelig.
Jeg tvivler på, at jeg får noget ud af klagen, men vil blot ikke finde mig i
Tele2's praksis på området. Evt. vil jeg overveje Forbrugerombudsmanden.

mvh. Palle



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste