Strømforbrug ?
Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 15-11-02 10:38

Er der nogen der har en hjemmeside hvor de sammenligner forskellig
hardware udelukkende ud fra strømforbrug ?
Jeg ville nemlig forsøge at samle en server der bruger meget lidt strøm,
med netkort, skærmkort, processor, bundkort og lille harddisk....
skærmkort er dog ikke et must...

Er der forresten nogen der ved hvor jeg kan få en Cyrix E-Series
processor fra?

MVH
Morten

Fra : Brian Albertsen

Dato : 15-11-02 19:42

On Fri, 15 Nov 2002 09:37:41 +0000 (UTC), "Morten Lundstrøm"
<semizealot@iname.com> wrote:

> [...]
>Jeg ville nemlig forsøge at samle en server der bruger meget lidt strøm,
>med netkort, skærmkort, processor, bundkort og lille harddisk....

Hvor stor en CPU skal du bruge? - RAM ?

OS?

Jeg har en P200 kørende med linux og den bruger vel max 20 watt.

Ellers er der jo VIA C3 / Eden.

--
Brian

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 15-11-02 21:20

"Brian Albertsen" <BrianNOSPAM2@albertsen.org> wrote in message

> Hvor stor en CPU skal du bruge? - RAM ?
>
> OS?
Jeg skal brug en CPU der skal trække et par energymechs og lidt andre
småting, den har p.t. 128 MB EDO Ram og kører Linux... det er en Pentium-Pro
på 200 MHz... jeg synes jeg læste på Intels hjemmeside at den ligger på ca.
35 watt (?!) Men er det så ved spidsbelastning eller hvad er det ?

Fra : Morten L.

Dato : 15-11-02 22:29

Pentium PRO er en særdeles sulten CPU at have på kost.
Se dig om efter en Celeron, gerne med 100MHz FSB, og clock den ned

Jeg kører selv med en PIII-1GHz (In-a-boxmodel) @ 800MHz
Den klarer sig 99,9% af tiden med stoppet køler og < 35 grader

- Den kører XP - andet kan sikkert også du

Speedfan tænder CPU'fan'en, hvis temp skulle blive for høj

/Morten

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 17-11-02 14:15

"Morten L." <morten.lyckegaard.nonospam@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg kører selv med en PIII-1GHz (In-a-boxmodel) @ 800MHz
> Den klarer sig 99,9% af tiden med stoppet køler og < 35 grader

Husker du så også at give den underspænding? Effektforbruget falder jo trods
alt med kvadratet på spændingsreduktionen...!

--
/H3nrik V!

Special thanks goes to Intel for giving me that 1G OverClock
PIV 1.6A, now @ 2.6

Fra : Morten L.

Dato : 18-11-02 22:06

"H3nrik V! [2670]" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:ar84o8$9te$1@sunsite.dk...
> "Morten L." <morten.lyckegaard.nonospam@mail.dk> wrote in message

> Husker du så også at give den underspænding? Effektforbruget falder jo
trods
> alt med kvadratet på spændingsreduktionen...!

Næhh... Mit bundkort kan ikke sætte spændingen længere ned
- men det kører da egentligt også glimragendes - måske skulle jeg forsøge
med lidt mindre RAM
- og så boget anden end GFORCE2

Mit primære mål var en PC, der ikke støjede - og det er rimeligt ved at være
nået

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 18-11-02 00:02

> [...]

> Jeg ville nemlig forsøge at samle en server der bruger meget lidt strøm,
> med netkort, skærmkort, processor, bundkort og lille harddisk....

En nem løsning kunne være en lidt ældre notebook.

---
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 19-11-02 18:48

Hej

Jeg har fundet et gammel bundkort frem, sat en Pentium-MMX CPU i på 166 MHz,
og den får lige nu 2,5 Volt og kører med passiv køleprofil...
Jeg har læst at effekten ved max belastning er 13,1 Watt og den typiske
effekt er 6,1 Watt (ved normalt brug)
Hvis man sammenligner med min P-Pro:
39.4W ved max belastning og ved normalt brug 27,3 watt.
Man må sige at der er noget at spare, men det kan jo være jeg er nødt til at
tænde mit varmeapperat nu *lol*