Knivsliber
Fra : Poul F. Andersen

Dato : 15-11-02 10:29

Jeg har i dk.binaer lagt et billede af min 26 år gamle knivsliber.
Jeg har bare glemt hvorfor jeg ikke bør bruge den?

Den virker stadig upåklageligt.

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 16-11-02 09:29

> Jeg har i dk.binaer lagt et billede af min 26 år gamle knivsliber.
> Jeg har bare glemt hvorfor jeg ikke bør bruge den?
>
> Den virker stadig upåklageligt.

Maskinen er før blevet kritiseret i denne gruppe, men hvad er det nu,
den ikke kan, eller gør forkert?
Jeg kvier mig nemlig lidt ved at bruge mine bedste(dyreste) knive
på den, da jeg mener at huske, at den kan ødelægge et eller andet
ved kniven??,- og måske kun kan bruges til gammeldags knive.....?

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Peter Weis

Dato : 16-11-02 17:04

"Poul F. Andersen" <paogba@oncable.dk> wrote in message

> [...]
> på den, da jeg mener at huske, at den kan ødelægge et eller andet
> ved kniven??,- og måske kun kan bruges til gammeldags knive.....?

Jeg kan huske at mine forældre havde sådan en fætter i min barndom. Så
vidt jeg husker var den temmeligt svær at bruge, fordi kniven let
hoppede i den og fik småhakker i æggen.

Om din sliber faktisk sliber (fjerner materiale) eller om den bare
rejser æggen er lidt svært at gennemskue.
Jeg forestiller mig at din sliber i første omgang faktisk fjerner
æggen på kniven og giver den en meget holdbar, men ikke særligt skarp
æg. Det er selvfølgeligt bedre end en kniv med ombukket æg, men langt
fra så godt som en fint slebet æg.
Men hvis kniven samtidigt hopper lidt i sliberen, vil den få en slags
grill-skær som sikkert flår ganske glimrende igennem mange typer
madvarer.

Du må undskylde dette lidt spekulative svar. Uden at have undersøgt
dine knive er det svært at sige om sliberen er god eller dårlig.

mvh
Peter

Fra : Peter Weis

Dato : 16-11-02 17:06

> [...]
> på den, da jeg mener at huske, at den kan ødelægge et eller andet
> ved kniven??,- og måske kun kan bruges til gammeldags knive.....?

Du kan søge på gamle indlæg ved hjælp af www.google.com, hvis du vil
vide hvad sliberen er blevet kritiseret for tidligere.

mvh
Peter