Andet multimedie
bentjuul 3670
Noob spsm. (igen)
Fra : enrico

Dato : 15-11-02 09:43

Til den ræsonnerende og alle andre også:

Jeg har undret mig over forskellen på Airbrush (J) og Paintbrush (B) i
Photoshop.

Værktøjerne kan indstilles ens, men hvori består forskellen. Kan man
noget med det ene værktøj, som man ikke kan med det andet?

Med risiko for at udtille min uvidenhed

-enrico

Fra : Digit

Dato : 15-11-02 14:02

"enrico" ræsonnerede, og skrev d. 15 nov 2002:

> Jeg har undret mig over forskellen på Airbrush (J) og Paintbrush (B) i
> Photoshop.

Fra Ps 6 hlpfile:

|The paintbrush tool creates soft strokes of color.
|The pencil tool creates hard-edged freehand lines.
|The airbrush tool applies gradual tones (including sprays of color) to
|an image, simulating traditional airbrush techniques. The edges of the
|stroke are more diffused than those created with the paintbrush tool.
|The pressure setting for the airbrush tool controls how quickly the
|spray of paint is applied. If you hold down the mouse button without
|dragging, you can build up color.

Med ps v7 er der ikke den store forskel eftersom du også har mulighed for
at sætte paintbrush med airbrush karakteristika.

> Værktøjerne kan indstilles ens, men hvori består forskellen. Kan man
> noget med det ene værktøj, som man ikke kan med det andet?

Sådan var det med versioner < v7.

> Med risiko for at udtille min uvidenhed

Vil du have en klud til øjnene?

--
/Digit

»The enigma lies broken
Searching for those precious moments
Reaching for a higher of existence
Like a newborn migrant in the void«
Dimmu Borgir

Fra : enrico

Dato : 15-11-02 14:07

Tak for svaret ´

Jeg syntes det jo nok, men det er rart at høre det fra en Prof.

-enrico