Start af word i VB..
Fra : Brian

Dato : 14-11-02 22:16

Hej NG..

Jeg har et lille problem..

Jeg kan godt starte words i VB6.0 med en bestem skabelon..
Men virkningen er at den bliver åbnet som skabelon og ikke som et nyt
dokument, med
den virkning at de makroer jeg har lavet i word ikke bliver udført..

Er der nogen der ved hvordan jeg skal starte den skabelon i VB, så det for
samme virkning som hvis jeg dobbelt-klikkede på den i stifinder

Brian

Fra : Ove Hansen

Dato : 15-11-02 09:10

"Brian" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> wrote in message
> [...]
nyt
> dokument, med
> den virkning at de makroer jeg har lavet i word ikke bliver udført..

Du skal kalde Word med parameter /mMacronavn, hvor Makronavn er navnet
på makroen, der skal udføres (fx Main). Inde i skabelonen bør du som
det første kalde en funktion som denne:

Sub Nyt_dokument()

Dim tmpName As String

tmpName = ActiveDocument.FullName
Documents.Add Template:=tmpName, NewTemplate:=False
DotFilename = tmpName

End Sub

/Ove

Fra : Brian

Dato : 15-11-02 10:46

Nu skal jeg da med det samme sige at jeg ikke er professor i VB eller VBA..

Men efter jeg har gjort som du skrev fik jeg en runtime error 5151 - Ugyldig
dokumentnavn eller sti..
Så der er et eller andet jeg åbenbart gør helt forkert..

Jeg har også prøvet at start med /t skabelonnavn - Det åbnede skabelonen..
Men ikke om nyt dokument.

Jeg har også prøvet med /m makro... Fik en fejl med at den ikke kunne finde
dokumentet..
Men det kan så godt være at det er mig der har misforstået det med Makro i
Words..

Kunne jeg måske få lidt mere hjælp..

Evnt. sende koden til dig??

Brian

Fra : CADmageren ApS

Dato : 15-11-02 12:23

Hej Brian

Jeg tror at du er på den rigtige vej, men jeg er næsten sikker på at du har
mellemrum i stinavnet!
Prøv at sætte en " rundt om stinavnet. filename= chr(34) & <filnavn> &
chr(34)

Med venlig hilsen
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen

Fra : Brian

Dato : 15-11-02 13:00

Hej Michael..

Jeg sige at jeg ar forsøgt både med og uden mellem rum.. Prøvet at bytte
rundt på
rækkefølgende af startparameterne..

Det eneste reslutat er at jeg kun kan åbne min skabelon.. Jeg kan ikke åbne
min skabelon som nyt dokument..

Jeg har også prøvet at ændre i min skabelon så makroen bliver udført når jeg
åbner dokumentet
men det endte med at makroen ikke kunne gemme det som et dokument..

Så kort fortalt... Jeg skal kalde min skabelon inde fra VB som om jeg
dobbeltklikkede på den
i stifinder

Brian

Fra : Ove Hansen

Dato : 18-11-02 08:39

Du må ikke have mellemrum mellem /m og macronavnet. Du skal have
mellemrum mellem /t og skabelonnavn. Den macro, der skal startes op
ifølge /m, skal indeholde et kald til proceduren Nyt_dokument, som jeg
lagde ved løsningen. Det skal virke !!!
/Ove

***********************************

Fra : Brian

Dato : 18-11-02 20:51

Hej Ove..

Jeg vil ikke påstå at det du postede er forkert..

Men jeg har prøvet på alle muligemåder med start parameter til words, uden
held.

Grundlæggende så åbnede words min skabelon ikke som et nyt dokument, som jeg
ville..
Hver gang jeg brugte /m[macro] kom den med en fejl at den ikke kunne finde
dokumentet..
Om det så er mig der ikke har fået helt styr på makro'er er jo nok lidt
sandsynlig.

Jeg har dog fundet en løsning på mit problem, for at opnå samme reslutat som
hvis jeg
dobbelt-klikkede på dokumentet..

Takker for jeres hjælpsomhed..