Performa 475, OS 7.1 og ColorStyleWriter 1~
Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 14-11-02 21:19

Hejsa.

En af mine bekendte har forsøgt ovenstående konfiguration; men efter
installation af softwaren til printeren kommer Mac'en kun til en
SAD-Mac-kode:

00000000F
00007FFF

Maskinen starter fint fra Hjælpedisketten.

Er det sådan, at CSW1500 ikke duer på system 7.1?

Hjælp modtages med glæde.

/Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-11-02 00:30

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> 00007FFF
>
> Maskinen starter fint fra Hjælpedisketten.
>
> Er det sådan, at CSW1500 ikke duer på system 7.1?

Det kan jeg ikke forestille mig. Jeg havde en Stylewriter 1200 til min
Performa 475. De to printere er vist samtidige. Det var dengang, det
kostede en masse ekstra at få en farveprinter.
Der er vist gået noget galt med systemt på Mac'en. Har I prøvet
at køre Diskførstehjælp fra disketten? Prøv også at installere en ny
diskdriver fra Diskværktøj på disketten.
Hvis det ikke hjælper, er jeg bange for, at styresystemet skal
installeres igen. Det gør nu ikke så meget. Der ryger måske lidt
indstillinger, men dokumenter på harddisken sker der ikke noget med.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 15-11-02 01:43

> [...]

> 00007FFF
>
> Maskinen starter fint fra Hjælpedisketten.
>
> Er det sådan, at CSW1500 ikke duer på system 7.1?

Det kunne muligvis være harddisken der ikke virker. Jeg mindes at ha'
prøvet det engang med en defekt hd. Eneste løsning var at sætte en anden
hd i. Man kunne muligvis forsøge at sætte et ekstern SCSI drev på og så
prøve med et diskreperationsprogram (Norton eller andet). Om ikke andet
så for at frikende den for fejl.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-11-02 02:45

Hej Sebastian

Sebastian Adorján Dyhr wrote:

> En af mine bekendte har forsøgt ovenstående konfiguration; men efter
> installation af softwaren til printeren kommer Mac'en kun til en
> [...]

Det er en ganske gemen 'traperror', som kommer fordi printersoftwaren
ikke kan assiciere til Finder og System arkiverne.

> Maskinen starter fint fra Hjælpedisketten.
>
> Er det sådan, at CSW1500 ikke duer på system 7.1?

Såvidt jeg husker kræver CSW 1500, CSW 2400 og CSW 2500 min. System
7.5.0 for at kunne virke.

> Hjælp modtages med glæde.

Hvis ovenstående ikke er korrekt, - hvad jeg nu mener det er, - så er
der en meget lille mulighed for, at en opdatering til System 7.1.3 måske
kan afhjælpe problemet, men jeg mener faktisk det kun gælder for CSW
2400. I så fald er der ikke andre muligheder end at installere System
7.5.3 og opdatere til 7.5.5 og derefter fjerne alt overflødigt.

På den måde kan man 'barbere' det hele ned til, at System 7.5.5 kun vil
bruge ca. 4.7mb RAM, - hvilket så også betyder, at man helst skal have
min. 12mb RAM for at kunne bruge maskinen.

Jeg har en gl. PM 7200 med 8mb RAM med System 7.5.3, men der er heller
ikke installeret nogen former for 'Color profiles', da jeg ikke har en
farveprinter.... Her bruger systemet 3,7mb RAM - uden ColorSync og Color
profiles.

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-11-02 14:46

> Såvidt jeg husker kræver CSW 1500, CSW 2400 og CSW 2500 min. System
> 7.5.0 for at kunne virke.

http://www.abc.it/Apple/Product_Info/Display_Imaging/AppleColorStyleWrit
er1500.pdf

Her kan man læse at printeren kræver OS 7.1

Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-11-02 18:13

Hej Martin

Martin Bredthauer wrote:

> http://www.abc.it/Apple/Product_Info/Display_Imaging/AppleColorStyleWrit
> er1500.pdf

hm.....

> Her kan man læse at printeren kræver OS 7.1

Så undrer det mig bare lidt, at det ikke er første gang, jeg har set det
med CSW 15/2500 og 7.1.0. Jeg havde faktisk selv det samme problem på min
PB 165, da jeg skulle låne en printer et sted og fik kopieret deres driver
over på min 7.1. - 'Death of Chimes' og traperrors ved genstarten. -
Driveren var fra en 7.5.2 (PF 630).

Så der må være en konflikt et eller andet sted så, - der gør, at man får
disse traperrors. Jeg kan ikke huske, hvordan vi løste problemet dengang,
om jeg ventede til jeg kom hjem til min egen SW II....

mvh. Erik Richard