Håndtering af structs i VB6.
Fra : Tiscali news

Dato : 14-11-02 20:22

Hej.

Jeg skal til at programmere en Active-X DLL, som skal kaldes fra noget C++
kode, problemet er bare at jeg får en "struct" med som parameter, men
hvordan modtager jeg sådan én i VB6? Hvis i kan hjælpe eller give et hint
ville det være helt fedt!

På forhånd tak.

Morten

Fra : Bo Christensen

Dato : 17-11-02 13:47

Hej

Du skal 'bare' oversætte struct'en til en type...

VB

Type MapiFile
Reserved as Long
Flags as Long
Position as Long
PathName as String
FileName as String
FileType as String
End Type

Fra
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/mapi/html/_mapi1book_mapifile_vb_.as
p?frame=true

=

typedef struct {
ULONG ulReserved;
ULONG flFlags;
ULONG nPosition;
LPTSTR lpszPathName;
LPTSTR lpszFileName;
LPVOID lpFileType;
} MapiFileDesc, FAR *lpMapiFileDesc;

Fra
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/mapi/html/_mapi1book_mapifiledesc_si
mple_mapi_.asp?frame=true

Men jeg har ikke fundet et sted der fortæller hvordan, men i bogen Visual
Basic® Developer's Guide to the Win32 API er der eksempler...