Fløjten på en 2T'er
Fra : wheeler

Dato : 14-11-02 19:39

Har lige skilt udstødningerne fra hinanden mhp. rensning

Fløjten der sidder i bagpotten, var utrolig svær at få ud. Men det lykkedes

Fløjterne er imidlertid godt medtaget (=de hønsetråds ruller som er omviklet
af et eller andet lyddæmpende materiale er nærmest ved at falde fra
hinanden)..

Jeg vil først og fremmest gerne vide, hvilken funktion disse har (de sidder
jo langt tilbage så eksansionen har de vel næppe indflydelse på ??). Er de
først og fremmest der for at dæmpe. Og kunne jeg alternativt ikke blot
proppe et par grydesvampe op i hvert rør?

Pft.

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Asger Steffensen

Dato : 14-11-02 21:17

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
sidder
> jo langt tilbage så eksansionen har de vel næppe indflydelse på ??). Er de
Fløjterne er med til at skabe den modstand der _skal_ være i en totakts
udstødning, hvis den skal køre ordentligt..

Og kunne jeg alternativt ikke blot
> proppe et par grydesvampe op i hvert rør?
Det ville jeg nok ikke gøre. Men hvis du prøver, så sørg for at få lige så
meget modstand som fløjterne giver...

Asger
ZX-10

Fra : Hekto

Dato : 14-11-02 21:38

In article <_3SA9.1238$Yb7.2524@news.get2net.dk>, "wheeler"
<bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> says...
> [...]
> først og fremmest der for at dæmpe. Og kunne jeg alternativt ikke blot
> proppe et par grydesvampe op i hvert rør?

Nej, nej nej! Har du ikke lige lavet hul i et stempel???? ;)

Alt i 2T-udstødningen har indvirkning på motoren.
Se mere her:

http://www.hekto.dk/speedfight/udstdn.htm

Din udstødning er afstemt til at fungere optimalt ved et bestemt
omdrejningstal. Virkemåden er ikke så forskellig fra det man kender fra
højttalerkabinetter.
Ændrer du på udstødninge fx ved at stoppe grydesvampe i den, ændrer du
fundamentalt på dens virkemåde. Er du heldig rykker du bare det
virksomme område, er du uheldig koster det et stempel eller mere!
Det betyder også en del for forbruget og kølingen, da din udstødning
sender de uforbrændte gasser tilbage i cylinderen, inden
udstødningsporten lukker.

--
/Hekto/Brian
Suzuki LS650 m. 1in1 & Kawasaki KR-1 m. 2in2 + KIPS

Fra : Moller

Dato : 14-11-02 21:58

> [...]
> først og fremmest der for at dæmpe. Og kunne jeg alternativt ikke blot
> proppe et par grydesvampe op i hvert rør?

Ja, og nej... Som sagt i et andet indlæg, står de for at lave modtryk i
dit system, som er en ekstrem vigtig faktor i en 2 takter.

Jeg gjorde selv nummeret med min tidligere GT'er (og stensikkert min
sidste GT'er) ... og herinde sagde folk at jeg bare ku bruge grydesvampe,
så nå ja, gik ned og købte 40 grydesvampe (3 i 4 udstødning kræver en del
svampe) og monteret dem i med ståltråd som det tidligere fuld var...
resultatet var at lige meget hvor mange jeg kom på, så larmede den sindsygt
meget, og jeg fik aldrig de kræfter som havde haft tidligere igen. Så jeg
kan kun anbefale dig at i dette tilfælde skal man IKKE være nærig, men gå
ned og få noget rigtig dæmperuld, som virker... jeg bruger f.eks. rigtig
dæmperuld til min Tun potte på MZ'en og det gir et kanon resultat både når
det gælder kræfter, samt dæmpning.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-11-02 09:14

"Moller" <news@NOSPAMmolnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> dæmperuld til min Tun potte på MZ'en og det gir et kanon resultat både når

Hvis man gider søge efter det, så havde jeg et indlæg i vinters om hvordan
man pakker en 2T potte om, med fotos og det hele.

Rittig