Kalde en funktion i en klasse én gang i se~
Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 14-11-02 18:37

Hejsa

Jeg skal lave et program som udskriver tiden en gang i sekundet.

Jeg har derfor lavet en klasse der udskriver tiden :
Klassenavn : CurrentTime
Indhold :
import java.util.Date;

public class CurrentTime
{
public void getCurrentTime()
{
Date now = new Date();
System.out.println(now);
}
}

Jeg har så tænkt mig at lave noget i stil med (psudokode)

public static void main(String args[])
{
CurrentTime c = new CurrentTime();

while(true)
{
c.getCurrentTime();
NOGET TIMEOUT STUFF, der stopper programmet i ét sekund
}
}

Men jeg kan bare ikke finde noget som kan hjælpe mig, så jeg er faktisk gået
lidt i stå der.

Er der nogen som kan komme med et hint, evt hvordan man gør ?
Er det en korrekt måde at gøre det på ?

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 14-11-02 18:49

<rofe@mailme.dk> skrev i en meddelelse news:ar0mut$b98$1@sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Jeg skal lave et program som udskriver tiden en gang i sekundet.

Har du kikket på java.util.Timer?

Det du vil have udført pakker du ind i en klasse om nedarver fra
java.util.TimerTask. I denne klasse overskriver du den abstrakte metode:
void run().

Så laver du en ny instans af java.util.Timer, og giver den en instans af din
TimerTask klasse. Herefter vil den sørge for at din run-metode bliver kaldt
ca. en gang i sekundet. Bemærk, i Java er det ikke muligt at give real-time
garantier, men det kan du læse mere om i JavaDoc'en for Timer.

Venlig hilsen

Anders

Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 14-11-02 19:19

Takker Anders!!!!!

Lidt vildt at det faktisk lykkedes mig at lave det så det funkede første
gang
ved at følge din "guide"

TAK!

Med venlig hilsen