Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
A3 foto farveprinter
Fra : Alex Wallin

Dato : 14-11-02 16:46

Hejsa

Er der nogle i gruppen der har sammenlignet en Epson 2100 og en Canon 9000
med hinanden??

Epson printeren koster jo omkring det dobbelte - men hvilken printer er
bedst ???

Alex Wallin

Fra : max

Dato : 14-11-02 17:00

> [...]
> med hinanden??
>
> Epson printeren koster jo omkring det dobbelte - men hvilken printer er

Canon er billigst og hurtigst og printer næsten lige så flot
som Epson... Du skal købe Canon, med mindre du har
vundet i lotto og skal ha' det aller bedste.. og har tid til
at vente... vente... vente.... waooouuiiii
Håber det svar kan bruges til noget - max

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 14-11-02 17:42

Hej

Priserne på blæk, bør vel komme i betragtning, jeg kender ikke
priser/forbrug, men ved at patronerne er voldsomt dyre til nogle modeller.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Lars

Dato : 14-11-02 17:45

"Alex Wallin" <webmaster@netkirken.dk> wrote in message
> [...]
> med hinanden??
>
> Epson printeren koster jo omkring det dobbelte - men hvilken printer er

Hej Alex

Du kan kikke i fotoMagazin 9/2002 side 56-57 - der er en sammenligning, og
test.

Hvis ikke du kan finde bladet så mail lige til mig -så kan jeg skanne
siderne til dig og maile det til dig - hvis du ønsker det.

PS: Canon S9000 er vinderen.

mvh

Lars

Fra : Alex Wallin

Dato : 14-11-02 19:18

DTP magasinet som jeg lige har fået i hånden skriver at Canon som Proofer
(prøvetryksprinter til prepress) er markedsførende, på grund af bedste
farveegenskaber.

Ja tak Lars, jeg vil gerne se artiklen i > fotoMagazin 9/2002 <

Med venlig hilsen
Alex Wallin
alex@skriverstuen.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-11-02 19:46

Alex Wallin wrote:

> Epson printeren koster jo omkring det dobbelte - men hvilken
> printer er bedst ???

Jeg har gode erfaringer med Epson's printere, de printer
virkelig flot, og de fungerer godt sammen med sideombrydnings-
programmer, som QuarkXPress og InDesign, der normalt kører
bedst sammen PostScript printere.

En anden fordel ved Epson's printere er, at de også kan levere
pæne resultater på helt alm. papir, de står naturligvis ikke
glossy som på dyrt specielpapir.

Jeg har dårlige erfaringer med billige uorginale farvepatroner.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : max

Dato : 14-11-02 21:20

> Jeg har gode erfaringer med Epson's printere, de printer
> virkelig flot, og de fungerer godt sammen med sideombrydnings-
> programmer, som QuarkXPress og InDesign, der normalt kører
> bedst sammen PostScript printere.

Har ikke haft problemer med Canon eller HP i forbindelse med
de nævnte prigrammer, det er vel afhængigt af hvordan man
opsætter sit dokument..

> En anden fordel ved Epson's printere er, at de også kan levere
> pæne resultater på helt alm. papir, de står naturligvis ikke
> glossy som på dyrt specielpapir.

Epson er netop ikke kendt for sin fremragende udskrift på alm. papir,
tilgengæld er den i en klasse for sig på fotopapir

> Jeg har dårlige erfaringer med billige uorginale farvepatroner.

Hvilke mærker har du prøvet, hvad var problemerne..?

> Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Ifølge fabrikanternes egne info garanterer Canon 25 års lysægthed
og Epson garanterer op til 75 år..
mvh max

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 15-11-02 00:51

max wrote:

> Har ikke haft problemer med Canon eller HP i forbindelse med
> de nævnte prigrammer, det er vel afhængigt af hvordan man
> opsætter sit dokument..

Næ - det skulle meget nødigt være et problem hvad man laver
i dokumentet, åsagen er nok, at disse programmer er bygget
til at levere et output, der faktisk forudsætter at printeren
kan forstå PostScript, og da det fordyrer hver printer med
ca. 2.000 kr., hvis fabrikken skal købe en ægte Adobe
PostScript fortolker, så forsøger alle printerfabrikanterne
sig med deres egne PS fortolkere.

En del af forklaringen kan også være, at Stylus Photo 2100
A3+ er lavet målrettet til grafiske produktioner, som typisk
kører Mac, og derfor er der sørget for at den "spiller" godt
sammen med Mac'er

Det grafiske printermarked er et meget lukrativt marked, der
tidligere blev behersket af Textronic printere, den rolle har
Epson efterhånden sat sig på.

Og det skyldes at kvaliteten er ultimativ, og at printerne
kører stabilt og uproblematisk.

> Epson er netop ikke kendt for sin fremragende udskrift på alm.
> papir, til gengæld er den i en klasse for sig på fotopapir

Jeg kan kun sige, at synes at Epson's printere er suverænt
de bedste under begge omstændighedder.

> Hvilke mærker har du prøvet, hvad var problemerne..?

Kan ikke huske det eksakte mærke, men det var netop ved print
på alm. papir, at resultaterne blev væssentligt dårligere.

Og bare rolig jeg har ikke aktier i Epson, og jeg har selv
haft en S/H blækprinter, den genfyldte jeg med alm. sort blæk
fra boghandleren, så jeg er helt med på tricksne, hvis de
virker fornuftigt.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 14-11-02 20:11

"Alex Wallin" <webmaster@netkirken.dk> wrote in

> Er der nogle i gruppen der har sammenlignet en Epson 2100 og en Canon
> 9000 med hinanden??

Det er der helt sikkert nogen der har gjort på www.dpreview.com i Printers &
Printing forum'et. Lav en søgning, der er tonsvis af kommentarer fra
brugere.

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : Alex Wallin

Dato : 14-11-02 23:36

Tak for mailen Lars.

Jeg havde ellers bestilt en Epson 2100 printer der skulle have været leveret
den 5/12. Men Epson kan ikke komme med en leveringsdato...... og hvad gør
man så ???

Jeg vil prøve at finde et sted hvor man kan se udskrifter på fotopapir, det
er jo det, det handler om.

Tak for hjælpen
Alex

Fra : Lars

Dato : 15-11-02 00:49

> [...]
> man så ???
>
> Jeg vil prøve at finde et sted hvor man kan se udskrifter på fotopapir,

-
Det lyder som om du har bestemt dig for Canon'en istedet - og idet
"de/epson" ikke kan/vil levere - eller give en klar leveringsdato - så er
du da i din gode ret til at hæve en evt. handel..
Man skal da have den vare man har betalt for, eller pengene tilbage ´hvis de
ikke kan/vil levere! De forudsætninger man har købt under gælder jo kun når
man ´handler .- 1 måned senere er produktet jo ikke af samme
værdi/klassfikation...
Der kunne jo ske ting og sager ......

Mvh

Lrs

Mvh

Lars

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 15-11-02 09:39

"Alex Wallin" <webmaster@netkirken.dk> wrote in

> Jeg vil prøve at finde et sted hvor man kan se udskrifter på fotopapir,
> det er jo det, det handler om.

Tag din egen billed-fil med og få den printet - de printeksempler som man
får udleveret er altid perfekte!

Fra : Madsen

Dato : 15-11-02 17:00

Lotte M skrev:

> Jeg har haft min i en uge og er godt tilfreds, både hvad angår
> farve- og gråtoneudskrifter.

Gråtoner kæmper jeg lidt med, men jeg har heller ikke fået kigget
på den 122 siders manual som omhandler Graybalancer endnu. De kunne
godt lige have lavet en trykt manual i stedet for det PDF-halløj.
Jeg kan ikke koncentrere mig om at læse en tekst grundigt igennem
på skærmen, så jeg bliver vist nødt til at printe den ud hvis jeg
skal få noget som helst ud af den.

> En lille fjer i hatten er, at den er både lydsvag og lynhurtig.

Den er meget lydsvag sammenlignet med min gamle Epson Stylus Color
1520, men den er ikke hurtigere. Tværtimod så står den og tager sig
nogle gevaldige tænkepauser i de høje opløsninger her. Kører du med
USB eller parallel-forbindelsen til printeren. Jeg har en teori om
at det måske kan være mit problem, for jeg kører parallel.

Madsen.

Fra : Lotte M

Dato : 16-11-02 13:12

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev

> Gråtoner kæmper jeg lidt med, men jeg har heller ikke fået kigget
> på den 122 siders manual som omhandler Graybalancer endnu.

Jeg er ikke imponeret over Canons manual. Den handler om
installation og opsætning af printeren og stort set ikke om
printprocessen. Jeg synes bla. de burde ha' dokumenteret
farvestyringen.

> Kører du med
> USB eller parallel-forbindelsen til printeren. Jeg har en teori om
> at det måske kan være mit problem, for jeg kører parallel.

Jeg kører via USB..
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 15-11-02 19:35

Madsen wrote:

> ............cut..................... Jeg har en teori om
> at det måske kan være mit problem, for jeg kører parallel.

Det er helt sikker årsagen, køb et USB-kort, og så skal du
se hvordan det kører.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Madsen

Dato : 15-11-02 19:59

Niels Ebbesen skrev:

> Det er helt sikker årsagen, køb et USB-kort, og så skal du
> se hvordan det kører.

Jeg har USB, men gad ærlig talt ikke at trække nye ledninger når
der allerede var trukket et parrallel-kabel fra den gamle printer.

Madsen.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 15-11-02 22:08

Madsen wrote:

> Jeg har USB, men gad ærlig talt ikke at trække nye ledninger
> når der allerede var trukket et parrallel-kabel fra den gamle
> printer.

Så er du fa... selv ude om det....:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Madsen

Dato : 15-11-02 22:23

Niels Ebbesen skrev:

> Så er du fa... selv ude om det....:)

Altså intet nyt under solen kan jeg forstå. :)

Jeg flår det parallelkabel af og prøver USB i stedet.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 15-11-02 22:56

Lotte M skrev:

> Jeg har haft min i en uge og er godt tilfreds, både hvad angår farve-
> og gråtoneudskrifter.

Hvad bruger du af papir til almindelige print Lotte, eller bruger du
den udelukkende til udprint af foto på fotolignende papir?

Madsen.

Fra : Lotte M

Dato : 16-11-02 13:27

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev

> Hvad bruger du af papir til almindelige print Lotte, eller bruger du
> den udelukkende til udprint af foto på fotolignende papir?

Almindelige kladder printer jeg på noname injektpapir - de bliver
lidt fimsede i det sorte, men det er fint nok til mine interne udskrifter.
Jeg har endnu ikke fundet godt ikke-foto-papir til pæne print.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Madsen

Dato : 15-11-02 04:40

Alex Wallin skrev:

> Jeg havde ellers bestilt en Epson 2100 printer der skulle have
> været leveret den 5/12. Men Epson kan ikke komme med en
> leveringsdato...... og hvad gør man så ???

Jeg fik min 2100 for en 14 dages tid siden og er vild imponeret
over de print den kan levere, men det lyder også interessant med
den Canon S9000-printer. Den har jeg dog ikke set print fra endnu.

Madsen.

Fra : Lotte M

Dato : 15-11-02 12:45

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev

> men det lyder også interessant med
> den Canon S9000-printer. Den har jeg dog ikke set print fra endnu.

Jeg har haft min i en uge og er godt tilfreds, både hvad angår farve-
og gråtoneudskrifter. En lille fjer i hatten er, at den er både lydsvag
og lynhurtig.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk