nyt jagtgevær
Fra : Ukendt

Dato : 14-11-02 16:14

Hej NG
Har i nogle foreslag til et begynder gevær,hermed tænker jeg på mærke.
o/u eller s/s er vel en smags sag, eller ??? og hvad med prisen .
Man kan vel godt finde et godt brugt gevær i dba eller lig

--
Med Venlig Hilsen
Brian "NITROX" Larsen

Fra : Valle

Dato : 15-11-02 08:43

Hej Brian

Jeg tror det bedste du kan gøre, er at gå ind til en våbenhandler (du
behøver jo ikke at købe med det samme), og kikke på hvad han har af
forskellige bøsser, han har både nye og brugte i alle prisklasser, og
ydermere kan du også få prøvet om bøssen passer lige nøjagtigt til dig,
hvilket er meget vigtigt, en dyr bøsse skyder ikke bedre end den billige,
det er vigtigere at den er tilpasset til skytten.

God fornøjelse
Jack Vallentin

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 15-11-02 09:50

Hej Brian
Nu mindre du ved om anskaffelse af ny bøsse. Nu mere afhængig er du af en
ordentlig vejledning i en god jagtforretning.
Heldigvis er der mange rigtig gode forretninger der yder dig den service.
Jeg ville nok gå til en sådan forretning og se på en brugt kvalitetsbøsse ,
en sådan kan du købe til ca. 4000.-kr . Når du så næste gang skal handle
våben ved du meget mere og kan bedre gøre en god handel i f.eks. dba.
venlig hilsen
Flemming Aagaard

Fra : JSC

Dato : 15-11-02 14:10

> [...]
> o/u eller s/s er vel en smags sag, eller ??? og hvad med prisen .
> Man kan vel godt finde et godt brugt gevær i dba eller lig

Uanset om du køber brugt eller nyt, så skal det passe (evt. tilpasses), så
får du meget mere fornøjelse af geværet....

Hvis du køber brugt, så tage en god ven med som har lidt erfaring i våben.
Som du kan se af denne NG er det desværre ikke alle forretninger der er lige
seriøse (se vurdering af brugte geværer)

God fornøjelse
Jørgen