[VB6/SQL] søg ved hjælp af variabel eller~
Fra : hom

Dato : 14-11-02 15:43

hej
her er lidt kode som giver mig hoved brud

Set Connection = New Connection
Set rsCommand1 = New Recordset
DataEnvironment1.Connection1.Open
"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & App.Path &
"\database.mdb;Persist Security Info=False"
DataEnvironment1.rsCommand1.Open "select * from objektname where
fieldname=" & "'tekst'", DataEnvironment1.Connection1
DataReport1.Show

dette virker fint!! men hvis jeg vil erstatte "'tekst'" med en
variabel eller en combobox kan jeg ikke få det til at virke, og selvfølgelig
kan det lade sig
gøre, men hvordan

m.v.h Henrik

Fra : Krabsen

Dato : 14-11-02 15:58

Husker du fnytterne om variablen? Flyt dem:

"select * from objektname where fieldname=" & "'tekst'"
"select * from objektname where fieldname='" & variabelnavn & "'"

ka du se forskellen - fnyt lige efter = og til sidst mellem
dobbeltfnytter - det bliver noget fnytteri..

mvh
Krabsen