Andet multimedie
bentjuul 3670
Farvebog CMYK
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 14-11-02 11:31

I mit job sidder jeg ofte i Photoshop og laver plakater og flyers og lign.

Jeg har et lille problem med de farver jeg bruger som baggrunde ikke helt
stemmer overens med de farver der bliver trykt.

Jeg har snakket lidt med vores trykker som anbefaler at skaffe mig en
farvebog hvor jeg kan se CMYK koder på trykte farver.

Har søgt på Goggle efter farvebog & CMYK, men uden held.

Nogle der kender til litteratur der kan opfylde kravet ?

Mvh.

Kim Jørgensen
NRJ Copenhagen A/S
www.nrj.dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 14-11-02 14:04

> [...]
> Jeg har snakket lidt med vores trykker som anbefaler at skaffe mig en
> farvebog hvor jeg kan se CMYK koder på trykte farver.

Med en "Pantone Process Color Guide" kan du se på papir mere end 3000
CMYK-farver og direkte bruge værdierne i dit layoutprogram. Så er du sikker
på at de på tryk blver som du ønsker det.

Jeg arbejder hos den danske Pantone-distributør og kan henvise dig til en
forhandler hvis du ønsker. Du er velkommen til at maile mig direkte.

mvh
Kim Jensen