Choker spørgsmål
Fra : BoS

Dato : 14-11-02 11:02

Hej gruppe

Der er en ting, jeg har undret mig over.
Så jeg blotlægger lige min ringe viden om forbrændingsmotoren:

Hvorfor skal en motor have choker (mere benzin) får at starte når den er
kold?
Er det fordi, at olien er kold, og motoren derfor mere "tung" at dreje
rundt?

mvh Bo
VTR

Fra : Michael K. S.

Dato : 14-11-02 11:21

On Thu, 14 Nov 2002 11:01:55 +0100, "BoS" <elskak@hotmail.com> wrote:

>Er det fordi, at olien er kold, og motoren derfor mere "tung" at dreje
>rundt?

Nej - det er fordi brændstoffet vil kondenseres på den kolde
cylindervæg og for at kompensere for det skal man altså øge
brændstofmængden relativt for at få den rette brændstof/ilt-ratio i
selv gasblandingen....

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : BoS

Dato : 14-11-02 12:01

> [...]
> cylindervæg og for at kompensere for det skal man altså øge
> brændstofmængden relativt for at få den rette brændstof/ilt-ratio i

Javel ja