R600
Fra : Allan Pedersen

Dato : 13-11-02 23:29

Hvordan låses den op, jeg mener, hvilket program samt kable

Evt links tak

Fra : Flemming Joensson

Dato : 22-11-02 11:23

"Allan Pedersen" <pioneer@ready.dk> wrote in news:_jAA9.3822$HU.432576
@news010.worldonline.dk:

> Hvordan låses den op, jeg mener, hvilket program samt kable
>
> Evt links tak

Jeg har ingen links (jeg skriver frit fra hukommelsen), men man kan ikke
gøre det selv med blot et program og et kabel. Måden de folk der unlocker
dem på gør det, er ved at tilslutte kabel til din telefon, og så aflæse
et eller andet unikt nummer.
Dette nummer sender de så til en "smart" person der har fundet en
algoritme der genererer koder til at unlocke ericsson telefonerne baseret
på dette nummer. (eller også arbejder han for et eller andet ericsson
datterselskab og fikser disse koder på jobbet

Så vidt jeg husker skal den fyr have ca. 150kr for at generere en kode.
:-/

Desværre er algoritmen han bruger ikke tilgængelig - så der er kun den
ene mulighed, og det er ej heller muligt at reverse engineere koden, da
man ikke selv får programmet til at generere nøglen med - det eneste man
får er det program der udlæser det unikke id.

Hvis der er nogen der har kendskab til andre måder at gøre det på, vil
jeg da meget gerne høre om dem.

Mvh.
Flemming

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 22-11-02 12:36

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in message
> [...]
> man ikke selv får programmet til at generere nøglen med - det eneste man
> får er det program der udlæser det unikke id.

De nye Ericsson telefoner er beskyttet af et boot password, det er derfor
ikke engang muligt at aflæse id'et fra dem for andre end de få udvalgte, som
sælger unlock løsninger.

Jeg får mulighed for at åbne de nye Ericsson telefoner i løbet af næste uge.
Og ja, det foregår på den måde Flemming har beskrevet.

--
mvh Kasper Grevsen / Unlock Århus
PS: Fjern store bogstaver fra emailadressen.

Unlock og reparation af Nokia 3310/3330, Siemens C45, Ericsson T28 m.fl.
Jeg yder naturligvis garanti på telefonerne.