Netbarier vs. Personal Firewall
Fra : Mikkel Gade

Dato : 01-03-01 19:07

Hvilket program er det bedste? Jeg har hørt at Netbarrier skulle være godt,
men ville lige høre mig omkring først.

--
Mikkel

Fra : Jan Jonasen

Dato : 01-03-01 21:16

Mikkel Gade <wiggin@worldonline.dk> wrote:

> Hvilket program er det bedste? Jeg har hørt at Netbarrier skulle være godt,
> men ville lige høre mig omkring først.

Spørg først dig selv én gang til: Har jeg brug for det?
Sandsynligheden for at nogen hacker sig ind på din mac, er forsvindende
lille, dernæst, er der nogen som gider bruge tid på netop dig?

Netbarier er i sin demo udgave ganske glimrende, men hvad i al verden
skal man bruge det til.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Ethernet (n): Something used to capture the Etherfish.

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-03-01 22:47

In article <1epm08c.itqp2gm79h96N%jonasenREMOVE@THISit.dk>,
jonasenREMOVE@THISit.dk (Jan Jonasen) wrote:

> Netbarier er i sin demo udgave ganske glimrende, men hvad i al verden
> skal man bruge det til.

Hvis man nu har for meget tid, så kan man jo give sig til at kigge på
alle de falske alarmer.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Jesper

Dato : 01-03-01 23:05

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Spørg først dig selv én gang til: Har jeg brug for det?
> Sandsynligheden for at nogen hacker sig ind på din mac, er forsvindende
> lille, dernæst, er der nogen som gider bruge tid på netop dig?

Jeg havde også overvejet at investere i netbarrier da jeg fik min adsl
forbindelse lige efter sommerferien sidste år. Det blev dog kun ved
tanken - og jeg har ikke haft problemer overhovedet med ubudne gæster.
Jeg har desuden haft en 7200 kørende som server siden nytår (uden
genstart vel at mærke - men heller ikke ret mange besøgende) - og heller
ikke der har der været "spilopmagere" inde og rode

Vil man absolut have en firewall vil jeg nok anbefale en der er
hardwarebaseret. Jeg får 'fniller' af at have software installeret der
hele tiden bimler og bamler! :-|

--
mvh Jesper

Besøg Biddet Online: <URL:http://homepage.mac.com/biddet>

Fra : Mads Pedersen

Dato : 02-03-01 11:29

in article 1epm08c.itqp2gm79h96N%jonasenREMOVE@THISit.dk, Jan Jonasen at
jonasenREMOVE@THISit.dk wrote on 01/03/01 21:15:

> Spørg først dig selv én gang til: Har jeg brug for det?
> Sandsynligheden for at nogen hacker sig ind på din mac, er forsvindende
> lille, dernæst, er der nogen som gider bruge tid på netop dig?
Et tillægsspørgsmål:

Hvis man kører ADSL hvor linien jo er åben hele tiden. Er det så "sikkert
nok" at slå filesharing fra? Jeg tror såmænd ikke at der er nogen som har
lyst til at hacke min computer, men med en fast ip adresse kan det jo være
fristende...

// Mads (http://www.doubleloop.dk)
--------------------------------------
Site news 17-02-2001: Added a couple of new links. Great stuff from Richard
May and Steve Double! Oh and visitor no. 25.000 dropped by today!
Go check it out @ If thine eye offend thee... http://imv.au.dk/~mads/

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 02-03-01 23:42

Mads Pedersen <mads@imv.au.dk> wrote:

> [...]
> lyst til at hacke min computer, men med en fast ip adresse kan det jo være

Du vil kunne nøjes med at slå filesharing via IP fra, så er det kun folk
på dit lokale netværk der (teoretisk) kan komme ind, og det er sikkert
kun dig og resten af husets beboere.

NB.
Hvor er jeg træt af den måde pressen får sat griller i private
menneskers hoveder, omkring hvor usikre deres maskiner er. Mac'en er som
standard meget sikker, men folk på Windows/Unix/Amiga har heller ikke
noget særligt at frygte, for hvem fanen gider bryde ind i Jens Peter
Hesterøvs computer? ...Ingen.

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 03-03-01 11:15

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> [...]
> standard meget sikker, men folk på Windows/Unix/Amiga har heller ikke
> noget særligt at frygte, for hvem fanen gider bryde ind i Jens Peter

Stupide presse. SÆlger hvad der er penge i (sensationshistorier), fuck
om det så starter en steppebrand of myter. Tsk!

--
Peter
http://titancity.com/misc/amigalinks.html - AMIGA links!

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 03-03-01 11:15

> [...]

> Sandsynligheden for at nogen hacker sig ind på din mac, er forsvindende
> lille, dernæst, er der nogen som gider bruge tid på netop dig?

God logik!

Det eneste vi privatbrugere er i fare for er - en "stray hacker", og dem
er der ikek stor chance for. Og desuden er Mac'en forbandet sikker.

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 08-03-01 00:08

Big Green Lizard aka Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> God logik!
>
> Det eneste vi privatbrugere er i fare for er - en "stray hacker", og dem
> er der ikek stor chance for. Og desuden er Mac'en forbandet sikker.

Jep. Jeg kører med Norton Personal Firewall, og griner flere gange om
dagen af folk der vil teste om jeg har en Sub7 orm installeret.

Det er vigtigt at fastslå at der er MASSER af angreb mod ens Mac, men at
så godt som ingen kan slippe igennem.

Det er jo umådelig let (for en "hacker") at scanne f.eks. alle StofaNet
kunder, og se om de er "åbne".

Der er også masser af folk der kigger efter en åben FTP server. Norton +
programmet "Who's There?" er en fascinerende oplevelse, men kun som
underholdning. Jeg har aldrig set et forsøg på at komme ind i min Mac
der kunne have lykkedes, ikke om jeg så havde kørt uden Firewall.

Mojn, Thomas

--
If your family tree does not fork,
you just might be a redneck.

- Jeff Foxworthy

Fra : ALL YOUR BASE ARE BE~

Dato : 08-03-01 07:05

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Jep. Jeg kører med Norton Personal Firewall, og griner flere gange om
> dagen af folk der vil teste om jeg har en Sub7 orm installeret.

Hm? Jeg har ikke selv nogen firewall, men hvordan foregår det
"ormeangreb"? VOnnect til en specifik port..?

> [...]
> underholdning. Jeg har aldrig set et forsøg på at komme ind i min Mac
> der kunne have lykkedes, ikke om jeg så havde kørt uden Firewall.

Ja, Mac'en er dejlig på det område... peace of mind!

--
Peter
http://titancity.com/ - my home page / Mac portal