Hvordan med tandlæger?
Fra : Dennis

Dato : 13-11-02 22:26

Min kone gik til tandlæge fordi hun havde haft tandpine i en hel weekend.
Det var umuligt at komme til men langt om længe fandt de nådigst en tid.
Tandlægen mente det var en dårlig tand og gik igang med en rodbehandling. Så
fik min konen at vide at hun skulle gå hjem og komme igen 14 dage senere.

Dagen efter var den galt igen (bedøvelsen var over). Jeg ringede ned og
skulle have en tid (det var onsdag) men de havde sandelig ingen tid før ugen
efter. Det korte af det lange var at vi fandt en anden tandlæge. Da han
kiggede på tænderne mente han at det skyldes at min kone bed "forkert"
sammen og han fræsede en "rende" og det var så det. Det hjalp. Det gjorde
ikke ondt mere.

MEN: Den sidste tandlæge mener at den første tandlæge har rodbehandlet i den
forkerte tand og nu står vi der med en tand som kun er halv rodbehandlet og
som vi næsten er tvungen til at få gjort færdig.

Så mit spørgsmål. Kan man klage over en sådan tandlæge og ville det nytte
noget? Kan hun dækkede sig ind over at hun vurderede det som det der skulle
gøres?

Hvordan tror I sagen stiller sig for vores vedkommende? Skal vi bare bide i
det sure og sige at det var det?

Dennis

Fra : Martin Rasmussen

Dato : 13-11-02 22:52

"Dennis" <cfs11807sletdette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man klage over en sådan tandlæge og ville det nytte noget?

Jeg er ikke tandlæge eller ekspert på området, men umiddelbart vil det ikke
koste mere end et frimærke at klage.

På nedenstående sider står der noget om hvad man kan klage over og hvordan
man griber det an:

http://www.nicesmile.dk/information/klager/
http://www.nicesmile.dk/information/erstatning/

Martin Rasmussen

Fra : AMF

Dato : 17-01-03 11:11

Jeg vil anbefalie dig at kikke på
http://www.dtfnet.dk/dtfapp/plsql/dtf_menu.dtfnet?v_menu_nr=1143 om
Dansk Tandlæge forenings hjemmeisde og der er anbefalinger om hvordan
man klager over en tadndlæge.
Men det bedste at kontakte den første tandlæge og få en ordning med ham.

http://www.kandu.dk/