Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sipix Blink digital kamera - erfaringer?
Fra : stephan [1957]

Dato : 13-11-02 21:55

Hej alle,
Merlin og TeleDanmark tilbyder p.t. Sipix's Blink digitalkamera til 399
kr. - det er det meget lille kamera paa 5x5x1,5 cm.
Er der nogen der har erfaring med det?
Jeg taenker bl.a. paa brugervenlighed, batteriets levetid, og paa
billedkvaliteten - selvom den er kun 640x480 kan der godt vaere forskel
mellem 640x480 og 640x480, f.x. i farvedybde og (meget vigtigt)
lysfoelsomhed: da kameraet ikke har flash, hvordan klarer det sig indendoers
hvor belysningen er ikke saerligt godt?
Haaber I kan hjaelpe mig
Hilsen,
Stephan

P.S. Jeg kan se at kameraet har vaeret omtalt i sidste maaned men Outlook
kunne ikke finde post'en paa serveren :-/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-11-02 22:23

"stephan [1957]" wrote:

> Er der nogen der har erfaring med det?

En søgning i Google-groups giver 124 hit, til indlæg hvor
kameraet tidliger har været debatteret om omtalt her i
gruppen, se flg link.

http://groups.google.com/groups?as_q=Sipix&ie=ISO-8859-1&as_ugroup=dk.fritid.foto&lr=&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=11&as_miny=2001&as_maxd=13&as_maxm=11&as_maxy=2002&num=100&hl=da

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Allan Henriksen

Dato : 13-11-02 22:30

Jeg har kameraet, jeg syntes egentlig den tager nogle ok billeder i forhold
til prisen. Men der skal altså noget lys til indendørs, om dagen er det ikke
noget problem, men om aftenen skal der tændes nogle lamer før der er lys
nok. Billedet er selvfølige ikke oppe i høj kvalitet, men den er god til at
bruge til lidt sjov og småting, jeg tror jeg tog ca. 70 billeder før
batteriet løb tør, kameraet er meget nemt at bruge og der er få knapper på
kameraet, så man tager ikke fejl af mange ting. Jeg har nogle billeder
liggende på min computer taget med det kamera, jeg kan godt sende nogle af
billederne til dig hvis du har lyst. Jeg har siden købt et dyrere kamera, så
jeg vil godt sælge min billigere end 400kr hvis du er interesseret. Jeg
brugte dette kamera til at få en lille smule indblik i digital kameraer,
specielt blev jeg hurtig fanget af det at kunne tage et billede og få
sekunder bagefter at kunne se det på computeren.
--
Allan Henriksen
Ikast

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-02 23:17

> [...]
> Merlin og TeleDanmark tilbyder p.t. Sipix's Blink digitalkamera til 399
> kr. - det er det meget lille kamera paa 5x5x1,5 cm.

jeg har et og det er et legetøjs kamera som i kvalitet svarer til et webcam,
forvent ikke du kan få et rigtigt kamera til den pris

Fra : Poul B-H

Dato : 14-11-02 00:07

Chippen er tilsyneladende ok, desværre er optikken det ikke. Cirka 2/3 fra
midten bliver alt sløret.
Det kan anvendes som webcam, men en person der går forbi i normalt tempo,
bliver så sløret at han ikke kan genkendes. Desuden blokerer Blink softwaren
(som er ret irriterende) for et allerede installeret webcam f.eks. et
logitech kamera.

Det kan tage billeder i lidt lys, men jo mindre lys jo mere grovkornet
bliver billedet.

Jeg har haft lidt mere held med at tage closeups, ved at holde læsebriller
eller lupper af forskellig styrke foran objektivet, har jeg fået rimelige
nærbilleder, til f.eks. at dokumentere adskillelse af et kamera. Man kan
forbinde kameraet som webcam, for live at se hvor tæt på man kan gå.

Poul B-H

Fra : emj

Dato : 14-11-02 00:05

On Wed, 13 Nov 2002 21:55:02 +0100, "stephan [1957]"
<nejtak@ingenspam.dk> wrote:

>Merlin og TeleDanmark tilbyder p.t. Sipix's Blink digitalkamera til 399
>kr. - det er det meget lille kamera paa 5x5x1,5 cm.
>Er der nogen der har erfaring med det?

Ja, jeg har da sådan en tingest hængende i min nøglering
Man kan næsten altid se, hvad billedene forestiller, hvis det er taget
i solskin og tæt på.
Ordet kvalitet kan overhovedet ikke bruges i sammenhæng med
Sipix Blink.
Hilsen emj
--
http://www.enterpol.dk/foto/epgalleri/epfoto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Jorgen Abrahamsen

Dato : 14-11-02 11:26

> [...]
> vigtigt) lysfoelsomhed: da kameraet ikke har flash, hvordan klarer det
> sig indendoers hvor belysningen er ikke saerligt godt?

Hvis du vil se nogen eksempler på hvordan typiske billeder ser ud, så kig
på:

http://uk.geocities.com/jsabrahamsen/sipix1.html

Jeg kan ellers tilslutte mig de øvrige kommentarer.

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-11-02 12:12

On Thu, 14 Nov 2002 11:26:17 +0100, Jorgen Abrahamsen
<jsabrahamsen@REMOVEyahoo.com> wrote:

>Hvis du vil se nogen eksempler på hvordan typiske billeder ser ud, så kig
>på:
>
>http://uk.geocities.com/jsabrahamsen/sipix1.html

Ja, og dog vil jeg sige, at dine er noget pænere end mine blev.

>Jeg kan ellers tilslutte mig de øvrige kommentarer.

Også jeg. En opsummering
- kvaliteten er som med et web-cam snarere end et digi-cam
- jeg havde knas med at installere softwaren
- det er meget ærgerligt, at hukommelsen slettes, når batteriet
skiftes eller løber tørt.
- betragt det som legetøj!

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-11-02 12:36

Peter Loumann wrote:

> - betragt det som legetøj!

Det var vel lige før at vi ku' lave et SixPix FAQ, der behøver
næsten ikke at stå andet end ovenstående konklution...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Soren Pedersen

Dato : 15-11-02 11:35

> Det var vel lige før at vi ku' lave et SixPix FAQ, der behøver
> næsten ikke at stå andet end ovenstående konklution...

Rigtigt
Men det skal jo vække opmærksomhed når der kommer et digitalkamera til
400,-. Også selvom kvaliteten er derefter.

Mvh
/Søren

Fra : stephan [1957]

Dato : 14-11-02 20:04

Tak alle for hjaelpen!!
(og ogsaa om paamindelsen - jeg havde fuldstandig glemt at Google arkiverer
nyhedsgrupperne!)
Hilsen,
Stephan